جاباما
۶۷۱۵۴۱
۵ نظر
۵۰۲۰
۵ نظر
۵۰۲۰
پ

روس ها با بحران برف چگونه مقابله می کنند؟

پایتخت روسیه در روزهای اخیر با بارش شدید برف مواجه شده است و در دو شبانه روز حدود ۴۰سانتیمتر برف بارید و زندگی روزمره را در این شهر ۱۳ میلیون نفری از تردد خودروها تا پرواز هواپیماها مختل کرد.

خبرگزاری ایرنا: پایتخت روسیه در روزهای اخیر با بارش شدید برف مواجه شده است و در دو شبانه روز حدود ۴۰سانتیمتر برف بارید و زندگی روزمره را در این شهر ۱۳ میلیون نفری از تردد خودروها تا پرواز هواپیماها مختل کرد.

بارش برف از روز سه شنبه در مسکو آغاز شده است و ارتفاع توده های برف در کناره خیابان ها با وجود فعالیت شبانه روزی ناوگان برف روبی پایتخت در برخی نقاط تا 30 سانتیمتر هم می رسد.

در بسیاری از خیابان های مسکو توده های برف ایجاد شده بر اثر برف روبی سطح جاده ها، تردد را مشکل کرده و ناوگان ویژه برف روبی شامل 22 هزار دستگاه ماشین برف روبی و کامیون اکثرا شبانه برای جلوگیری از ایجاد راهبندان در سطح شهر فعالیت می کنند.

بر اساس اطلاعات آژانس اخبار شهر مسکو در این روزها حدود ۵۸ هزار کارگر در فعالیت های برف روبی در شهر شرکت دارند که ۱۲ هزار نفر به برف روبی پشت بام ها و شیروانی ها و بقیه به پاکسازی خیابان ها و کوچه ها مشغولند.

خبرگزاری روس بالت نیز نوشت: در شبانه روز اخیر بیش از 700 هزار مترمکعب برف از سطح شهر مسکو جمع آوری و به خارج از پایتخت و مراکز ذوب برف برای بازیافت دوباره انتقال یافته است.

با توجه به ۱۷۰ میلیون متر مربع سطح شهر مسکو که باید برف روبی شود، این کار پرمشقت برای شهرداری مسکو مشکل آفرین شده است.

سرگئی سابیانین شهردار مسکو در جمع خبرنگاران از بروز مشکلات در برف روبی برخی مناطق پایتخت ابراز نارضایتی کرد و خواستار تلاش و فعالیت بیشتر دست اندرکاران این امر به منظور رفع نواقص شد.

بخش عمده مشکلات برای رانندگان و مسافران بوجود آمده است به گونه ای که شمار تصادفات رانندگی بیش از حد روزهای عادی بود.

بر اساس اطلاعات سازمان رانندگی روسیه، در مسکو در شبانه روز اخیر حدود 700 حادثه رانندگی رخ داد که در 691 مورد خودرو آسیب دیده و یک نفر نیز کشته و 27 تن زخمی شدند.
سازمان رانندگی روسیه از ساکنان پایتخت خواسته است حتی الامکان از خودروهای شخصی استفاده نکنند.

در فرودگاه های مسکو نیز بارش برف باعث تاخیر یا لغو حدود 30 پرواز شد و در شبانه روز اخیر در فرودگاه های شرمتووا، داماددوا بسیاری از پروازها با تاخیر انجام گرفت.

در همین حال سازمان هواشناسی روسیه پیش بینی کرده است در شبانه روز اخیر بارش برف ادامه یابد و حداقل ۳۰ سانتیمتر برف ببارد.

پتر بیریوکوف معاون شهردار مسکو اعلام کرده است که با توجه به این وضعیت و ادامه بارش برف سنگین، ناوگان برف روبی پایتخت در حالت آماده باش قرار دارد.

معاون شهردار مسکو امکانات برف روبی پایتخت برای جلوگیری از بروز وضعیت اضطراری براثر بارش سنگین برف را کافی خواند.

بیریوکوف به افزایش امکانات ناوگان برف روبی مسکو و جذب نیروهای بیشتر برای اقدام در شرایط اضطراری در فصل زمستان اشاره کرد تا 24 ساعته کار جمع آوری برف از خیابان های پایتخت ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار ایرانا، با این وجود اگر در خیابان های مسکو قدم بزنید، مشاهده می کنید که خودرو ها در حرکتند، فروشگاه ها، اداره ها ، مدارس،دانشگاه ها، فرودگاه ها و رانندگان تاکسی های اینترنتی به مانند روزهای عادی کار می کنند و خبری از افزایش کرایه ها یا نرسیدن به موقع اتوبوس ها، قطارها و متروها در خطوط دیده نمی شود.

چرا که پس از بارش هر برف، اگر از خانه خارج شوید علاوه بر مشاهده خودرو های مدرن برف روبی، با کارگرانی مواجه می شوید که در حال پاشیدن موادی در پیاده روها هستند که هیچ شباهتی به نمک ندارد اما کارایی به مراتب بهتری در جلوگیری از یخبندان داراست.

اریگ مدوتروف یکی از این کارگران که در حال پاشیدن این مواد ریز جامد بر روی برف ها بود، دراین باره گفت: این مواد شیمیایی، کار برف را یک سره و از یخ زدگی سطح خیابان ها جلوگیری می کند تا عابران پیاده با مشکل روبه رو نشوند و بتوانند در سطح شهر تردد کنند.
یک راننده کامیون ویژه برف روبی در مسکو به نام یوری ایوانف نیز گفت: بارش برف در روزهای اخیر در مسکو کار ناوگان برف روبی را سخت کرده است اما با توجه به امکانات گسترده و آمادگی از قبل غافلگیر نشدیم.

وی مشکل اصلی برف روبی خیابان ها را کار در کوچه ها و خیابان های فرعی عنوان کرد و پارک بودن بسیاری از خودروها در کوچه ها را مانع تردد دستگاه های مدرن ویژه برف روبی عنوان کرد.

ژنیا سوردونکینا یک خانم خانه دار روس هم در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت که در روزهای برفی سعی می کند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کند و خودروی خود را بیرون نیاورد.
این شهروند روس ساکن مسکو از استفاده گسترده از مواد شیمیایی در معابر برای جلوگیری از یخبندان انتقاد کرد و افزود: موادی که برای این منظور بکار گرفته می شود اگر چه خیلی زود برف ها را آب می کند اما باعث فرسودگی سریع کفش و حتی خودروها می شود و سلامتی حیوانات را هم به خطر می اندازد.

آلکساندر باتورین یک شهروند دیگر روس که مانند هزاران تن هر روز برای کار از یکی از شهرهای اطراف مسکو به پایتخت می آید، گفت: امکانات مسکو برای مقابله با برف و یخبندان بسیار گسترده و پیشرفته است اما چنین امکاناتی باید در شهرهای دیگر روسیه نیز فراهم شود تا همه از آن بهره مند شوند.

به گزارش ایرنا، روسها پیش بینی های لازم را برای مقابله با بحران برف در کشور سردسیر خود اندیشیده اند چرا که بارش برف هفت ماه از ۱۲ ماه سال، چاره ای برای آنها باقی نگذاشته است که به هر وسیله ای متوسل شوند تا زندگی با وجود برف شدید در روسیه به حالت عادی جریان داشته باشد.

طبق آخرین گزارش های مرکز هواشناسی روسیه، انتظار می رود در اواسط هفته آینده بارش برف در مسکو متوقف و درجه برودت هوا در پایتخت از 11 درجه زیر صفر (در شرایط کنونی) تا 13 درجه سانتیگراد زیر صفر کاهش یابد و کارگران شرکت های پیمانکاری و شهرداری ها، فرصت کنند چند روزی استراحت کرده تا برای مقابله با بحران دیگری آماده شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      مثلا میخواید مدیریت بحران روسیه رو با ایران مقایسه کنید؟

    • بدون نام

      جناب نویسنده محترم برف وباران بحران نیست.بلکه نعمتی است که امثال من وشما لیاقت این نعمت رونداریم وعدم مدیریت ما در ساماندهی وعدم لیاقت ما این نعمت های خداوند راتبدیل به بحران برای خودمیکنیم.خداوندما راازشرمدیران ظالم وخائن نجات دهد.انشاالله.یکم انسان باشیم بدنیست.

    • بدون نام

      روسها میتوانن از تجربیات شهرداری تهران استفاده کنن منتظر آفتاب باشن تا برفها را آب کند

    • بدون نام

      میگن از خونه بیرون نیان مردم. بهترین کار

    • بدون نام

      غافلگیر می شوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج