۶۷۴۲۶۴
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

میزان شهریه مدارس به خانواده‌ها پیامک می شود

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی از ارسال پیامک میزان شهریه مدارس به خانواده‌ها خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی از ارسال پیامک میزان شهریه مدارس به خانواده‌ها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، مجتبی زینی وند روز چهارشنبه در خصوص آماده‌سازی سامانه‌ای برای ساماندهی شهریه مدارس غیردولتی گفت: امسال شهریه این مدارس در قالب سامانه‌ای به مدارس اعلام و همه فرآیند دریافت آن در قالب این سامانه انجام می‌ شود.

وی با بیان اینکه امسال در مدارس غیردولتی قرارداد دستی بین خانواده‌ها و مدرسه نخواهیم داشت ، افزود: قراردادها برای هر مدرسه‌ای بر اساس میزان شهریه مشخص شده و در قالب سامانه باید رد و بدل شود.

وی ادامه داد: با ارسال پیامک میزان شهریه و شماره‌هایی برای نظارت به والدین دانش‌آموزان اعلام می‌شود. اگر نیاز به ناظر مقیم برای اجرای قوانین باشد ، آن را مستقر می‌کنیم.
زینی وند گفت: اعضای شورای سیاستگذاری آموزش و پرورش امروز بر دو موضوع رعایت الگوی دقیق شهریه از سوی موسسات غیردولتی و همچنین دستورالعمل برگزاری آزمون‌ها تاکید کردند. در خصوص اجرا شدن این تصمیم برای دوره اول متوسطه طی جلسات آینده تصمیم‌ گیری می‌شود.

** دستورالعمل ممنوعیت ورود موسسات کمک آموزشی به مدارس ابتدایی غیرانتفاعی

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش نسبت به حضور موسسات کمک‌ آموزشی به مدارس غیر دولتی ، اظهار کرد: دستورالعملی آماده و تیم‌های نظارتی مشخص کرده‌ایم که جلوی ورود هر موسسه آموزشی در مدارس ابتدایی غیردولتی گرفته شود.

** افزایش کمی و کاهش کیفیت مدارس هیات امنایی

وی افزود: طی بررسی گروه‌های کارشناسی مشخص شد یکی از مشکلات مدارس هیات امنایی افزایش از نظر کمی و کاهش کیفیت است. به همین دلیل کارگروهی روی این موضوع کار می‌کند تا مدارس هیات امنایی را از نظر کمی و کیفی مورد ارزیابی قرار دهند تا رضایت والدین صورت گیرد.

زینی وند با تاکید بر اینکه تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش برای مدارس دولتی و غیردولتی است ، اظهارکرد: برای این مدارس آزمون و کتاب‌های کمک درسی توصیه نمی‌شود چون این موارد برای مدارس غیردولتی کیفیت‌ بخشی به دنبال ندارد. محور کیفیت معلم است و اگر کتاب به خوبی تدریس شود، باعث پیشرفت دانش آموزان خواهد ‌شد. همان طور که تصمیمی برای مدارس دولتی گرفته می‌شود ، برای مدارس غیردولتی نیز صادق است. اگر موضوعی برای مدارس دولتی ممنوع شود، مدارس غیردولتی نیز تابع شرایط و ضوابط عمومی آموزش و پرورش هستند و استثنایی وجود ندارد.

** استقبال مدارس غیردولتی از حذف آزمون مدارس استعدادهای درخشان

وی درباره تاثیر مصوبه اخیر آموزش و پرورش بر افزایش استقبال از مدارس غیردولتی ، گفت: این مصوبه ارتباطی به این موضوع ندارد. مدارس دولتی چه سمپاد باشند یا نباشند ، شرایط خاص خود را در پذیرش دانش آموزان دارند و بحث حذف نیز مطرح نیست. این مدارس اگر کیفیت ‌بخشی خوبی داشته باشند، مورد استفاده اولیا قرار می‌گیرند. این موضوع که فضایی ایجاد شده که مطرح می‌کند حذف این مدارس باعث تقویت مدارس دیگر می‌شود ، فضاسازی است.

زینی وند افزود: تنوع مدارس یکی از آفت‌های تربیتی آموزش و پرورش است. در هیچ جای دنیا این میزان تنوع وجود ندارد و از نظر تربیتی مورد تایید نیست. آنچه در تصمیم اخیر آموزش و پرورش بر آن تمرکز شده ، حذف آزمون و کتاب‌های کمک‌ درسی در مدارس ابتدایی است.

** آزمون مرجع، تشخیص استعداد نیست

وی نسبت به کنترل ظرفیت مدارس سمپاد بعد از اجرای مصوبه حذف آزمون ، گفت: در طرح شهاب شرایطی مشخص شده که بر اساس آن دانش آموزان انتخاب می‌شوند و ضوابط نیز تسهیل شده است. در این فرآیند دانش آموزان استعداد خود را نشان می‌دهند. آزمون‌ها خلاقیت را از دانش آموزان می‌گیرند و مرجع تشخیص استعداد نیستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      جناب وینی وند عزیز مخ شما و دوستان شما عیب پیدا نکرده است برادر من مدارس غیر دولتی برای کنترل شهریه باید مجهز به سامانه شوند یا مدارس دله پیتی دولتی که مدیران مدارس از هر خانواده متفاوت شهریه دریافت می کنند جناب محتوای کتب را نسبت به سن وسال و هزینه های جاریه و معیشتی ملت تنظیم و تهیه کنید نه نسبت به سلائق و علایق کارشناسان مفرح بی درد خودتان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج