۶۷۵۱۲۶
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

گفتگو با هنرمندان در خصوص شروط تلویزیون در لزوم پوشش مناسب مهمانان فجر

مُد پوشی به سلیقه تلویزیون

در چند سال اخیر پوشش هنرمندان همواره با حاشیه هایی همراه بوده است. موضوعی که با مراسم جشن حافظ سال گذشته و البته حاشیه پردازی‌های یک روزنامه به اوج خود رسید.

بانی فیلم: در چند سال اخیر پوشش هنرمندان همواره با حاشیه هایی همراه بوده است. موضوعی که با مراسم جشن حافظ سال گذشته و البته حاشیه پردازی های یک روزنامه به اوج خود رسید.
مُد پوشی به سلیقه تلویزیون
اخیرا با شروع جشنواره فیلم فجر، مدیر تامین برنامه شبکه نمایش با اشاره به چالش‌هایی که برای پوشش مراسم اختتامیه از این شبکه وجود دارد، گفت: «پوشش عرفی و مرسوم در جامعه، پوشش استاندارد و مورد قبول آحاد جامعه است و تلویزیون هم منعکس‌کننده آن است. طبعا در جایی که پوشش و کلام تعارض جدی با عرف مرسوم در جامعه ایرانی و اسلامی دارد، تلویزیون نباید آن را به طور کامل پخش کند. اما بدانیم که تعامل دوطرفه است؛ به این معنی که هنرمندان دوست دارند اختتامیه جشنواره به صورت زنده پوشش داده شود بنابراین عرف جامعه نیز از سمت آن‌ها رعایت خواهد شد.»
طبیعی است که مردم و کسانی که اخبار سینما را دنبال می کنند علاقمندند مراسم اختتامیه مهم ترین رویداد سینمایی کشور را از طریق تلویزیون- به عنوان رسانه ای مردمی- ببینند، رویدادی که توسط دولت برگزار می شود و هنرمندانی که در آن حضور دارند پوشش شان تفاوت چندانی با مردم دیگر جامعه ندارد و متناسب با عرف جامعه است. در این میان این سوال مطرح می شود که اصولا معیار برای پوشش مناسب چیست؟ و آیا هنرمندانی که در این مراسم حضور دارند کسانی غیر از مردم همین جامعه هستند که تلویزیون برای پخش مراسم اختتامیه چنین شرط گذاری هایی دارد؟
هر چند به گفته برخی از هنرمندان در سال های گذشته هنرمندانی که در این مراسم حضور داشته اند، استاندارد تعیین شده برای پوشش رعایت کرده اند ولی باز هم شاهد این بودیم که هنگام دریافت جوایز توسط بازیگران زن دوربین صدا و سیما جای دیگری نشان می دهد و یا سن و تماشاگران را از نمای دور نشان می دهد. به هر حال رسانه های گوناگون اینترنتی و شتاب و رقابت در انتشار اخبار زمینه پیگیری علاقمندان به رویدادها و مراسم سینمایی را آسان تر کرده و دیگر مخاطب پای تلویزیون منتظر پخش همراه با تاخیر مراسم نمی ماند.

***

ستاره اسکندری:
پرداختن به بحث پوشش هنرمندان در این وانفسای جشنواره گم می شود
ستاره اسکندری، با فیلم سینمایی «سرو زیر آب» در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. او معتقد است هر سال می دانیم که افتتاحیه و اختتامیه داریم و شاید این موضوع، بحثی باشد که باید از مدت ها قبل از جشنواره درباره آن صحبت شود. چرا که در این وانفسای جشنواره این ماجرا گم خواهد شد.
اسکندری درباره این موضوع به بانی فیلم گفت: به هر حال هنرمندان ما در یک استانداردی لباس می پوشند و برخی هم کمی آزادتر هستند ولی چندان خارج از استاندارد نیست. با وجود اینکه من معتقد به هیچ گونه محدودیتی نیستم ولی طبیعتا پوشش هنرمندان ما با پوشش تلویزیونی متفاوت است. البته این پوشش بهتر است در یک استاندارد حفظ شود. پوشش افراد به صورت واقعی در جامعه به شکل متفاوتی از تلویزیون است، برای همین به طور کلی این شرط و شروط گذاشتن چندان خوشایند من نیست. وی با اشاره به صحبت های مدیر تامین برنامه شبکه نمایش در خصوص اینکه پخش نمایش اختتامیه از تلویزیون به پوشش بازیگران بستگی دارد، افزود: ولی من فکر می کنم این اتفاقی است که بزرگ شده و شاید منظور نظر این مدیر محترم هم عینا این کلمه ها نبوده باشد. ترجیح من این است که در این شرایط آرامش را حفظ کنیم و به جای اینکه ببینیم بقیه چه می گویند هر کس کار خودش را بکند و در ارگان های مختلف و سازمان ها و تلویزیون و سینما آرامش حکمفرما باشد. به نظر من زمان این پرسش ها و بررسی ها الان نیست.
بازیگر فیلم سینمایی «دریاچه ماهی» ادامه داد: هر سال می دانیم که افتتاحیه و اختتامیه داریم و شاید این موضوع، بحثی باشد که باید از مدت ها قبل از جشنواره درباره آن صحبت شود. چرا که در این وانفسای جشنواره این ماجرا گم خواهد شد. ضمن اینکه در حال حاضر آنقدر دسترسی مردم به انواع و اقسام شبکه های اینترنتی زیاد است که بیشتر اوقات مردم از تلویزیون ناامید می شوند و کاری که خودشان می خواهند را پی می گیرند. بازیگر فیلم سینمایی «نیمه شب اتفاق افتاد» اضافه کرد: به نظرم شرط گذاشتن اصولا کار ما نیست.
همچنین آنقدر همه چیز در عالم نسبیت است به نظرم که نمی توان تعیین کرد. در مملکتی هستیم که در عالم نسبیت حجاب داریم و تکلیفمان با قصه اندازه های حجاب معلوم نیست.
ما در جامعه مان یک شکلی زندگی می کنیم، عده ای حجاب کامل دارند ولی عده کثیری هستند که با آن حجابی که در تلویزیون نشان می دهند متفاوتند.
وی در مورد پوشش خود در جشنواره نیز گفت: من معمولا در سلیقه شخصی ام بیشتر اهل سادگی هستم تا پوشش های عجیب و غریب و خاص. همین هستم که می بینید و سادگی را بیشتر می پسندم.
***
مینا وحید:
سال گذشته همه لباس ها پوشیده بود، ولی باز تلویزیون این مراسم را پوشش نداد
مینا وحید، با فیلم سینمایی «هایلایت» در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، او معتقد است همه بازیگران و هنرمندان شعور لازم را دارند و به این فهم رسیده اند که چه نوع لباسی بپوشند، با این اینکه سال گذشته همه لباس ها پوشیده بود ولی باز هم تلویزیون این مراسم را پوشش نداد.
مینا وحید در خصوص صحبت های یکی از مدیران تلویزیونی مبنی بر پخش مستقیم مراسم اختتامیه به شرط پوشش مناسب هنرمندان، به بانی فیم گفت: عبارت «پوشش مناسب» از نظر من ممکن است با هر فرد دیگری متفاوت باشد. معنای پوشش مناسب را متوجه نمی شوم و باید قید شود. اگر می خواهند ما پوشش مناسب داشته باشیم باید شرایط آن را هم بگویند. چون هر کس فکر می کند پوشش خودش مناسب است. وی افزود: به نظرم این یک نوع بی احترامی است که به ما بگویند لباس فرمتان را چگونه بپوشید. فکر می کنم همه بازیگران و هنرمندان شعور لازم را دارند و به این فهم رسیده اند که چه نوع لباسی بپوشند. سال گذشته هم همه لباس ها پوشیده بود ولی باز هم تلویزیون این مراسم را پوشش نداد. به همین خاطر باید اول از همه ببینیم پوشش مناسب از نظر مدیر جشنواره و صدا و سیما چیست و یک نمونه را نشان بدهند!
بازیگر فیلم سینمایی «کفشهایم کو؟» در مورد اینکه آیا اگر روی سن دعوت شوید این موضوع را مد نظر قرار می دهید یا خیر گفت: امسال تصمیم گرفته ام برای جشنواره فیلم فجر لباس جدیدی سفارش ندهم. برای همین به عنوان یک حرکت اعتراضی پارچه ای را روی دوشم انداختم تا بگویم تا زمانی که بسیاری از هموطنانمان هنوز در سرمای کرمانشاه وضعیت مناسبی ندارند این بسیار بد است که ما گاهی چند میلیون برای لباس های رنگارنگ مراسم مختلف خرج کنیم و در سینماها بچرخیم. با این پارچه پوشش اسلامی را دارم و حجابم هم کاملا رعایت شده است.
***
الهه حصاری:
با رعایت کمی پوشش اتفاق خاصی نمی افتد!
الهه حصاری، بازیگر فیلم سینمایی «هایلایت» ساخته اصغر نعیمی در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. او معتقد است مردم دوست دارند مراسم اختتامیه را از مدیوم تلویزیون ببینند، وقتی شرایط این گونه است فکر می کنم با رعایت کمی پوشش اتفاق خاصی نمی افتد، به نظرم باید پوششی که در شأن مراسمی کاملا رسمی است رعایت شود.
حصاری در خصوص این موضوع به بانی فیلم گفت: به نظر من همه ما کسانی که در این جامعه کار می کنیم و حضور داریم، متوجه شده ایم که در عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر یک سری تفاوت هایی چه به لحاظ کاری و چه به لحاظ پوششی وجود دارد، بازیگرانی که در تلویزیون در سریال ها کار می کنند کاملا این موضوع را را عایت می کنند.
بازیگر فیلم سینمایی «سوفی و دیوانه» افزود: مراسم اختتامیه همیشه برای مردم جذاب بوده و به نظر من خیلی خوب است که ما هم مراسم اختتامیه مان مثل همه جای دنیا در مراسم جشنواره های معتبر مثل اسکار، کن و ونیز از تلویزیون نمایش داده شود، در این صورت مردم می توانند بازیگران مورد علاقه خود را از مدیوم تلویزیون ببینند. به هر حال به نظرم اگر مدیران تلویزیونی این موضوع را اعلام کرده اند و وقتی شرایط اینگونه است فکر می کنم با رعایت کمی پوشش اتفاق خاصی نمی افتد. به نظر من اشکالی ندارد که کمی با موازین و ضوابط- که وجود دارد و ما همه قبول کرده ایم- رفتار کنیم، قوانین و ضوابط تعیین شده را رعایت کنیم تا بتوانیم کار کنیم و حضور داشته باشیم.
این بازیگر در خصوص معیار پوشش مناسب خانم ها و آقایان عنوان کرد: معیار برای پوشش خانم ها و آقایان، -مخصوصا اگر اسم تلویزیون در میان باشد- کاملا مشخص است که معیار برای پوشش خانم ها و آقایان چگونه است. خوشبختانه مدتی است که تلویزیون با رنگ ها در مشکلی ندارد و چه در سریال ها و حتی برنامه های زنده می توانیم لباس های رنگی بپوشیم. فکر نمی کنم محدودیت آنچنانی وجود داشته باشد. به نظرم باید پوششی که در شأن مراسمی کاملا رسمی است رعایت شود. به عنوان مثال آقایان می توانند کت و شلوار رسمی بپوشند، در مورد پوشش خانم ها هم خوشبختانه در فصل زمستان به سر می بریم و پالتو و پوشش های خوبی می توانیم داشته باشیم. فکر نمی کنم مشکل خاصی باشد. ولی باز هم می گویم این مواردی که گفتم عرایض شخصی من است و به دوستان و همکارانم جسارت نمی کنم.

وی در مورد اینکه آیا اگر روی سن دعوت شوید این موضوع را مد نظر قرار می دهید یا خیر گفت: قطعا. امیدوارم که روی سن دعوت شوم و حتما این موضوع را رعایت خواهم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تمام سر و سینه شون لخته. تنگ ترین لباس رو پوشیدن. دستاشون تا زیر بغل لخته بعد میگید استاندارد پوشش روو رعایت کردن؟ این استاندارد رو تو کشف کردی؟....فکر می کنی این واقعیت پوشش زنان با حیای ایرانی است؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عجب دیدی زدی شیطون .چطور تا زیر بغلشو دیدی.شای استیگمات شدید داری همه رو لخت میبینی

    • بدون نام

      آخرشیم ما که بزرگترین جشنواره فیلم کشور از شبکه های سیما پخش نمیشه!!...به هر کدام از شرکت کننده های خارجی این جشنواره اینو بگی تا کشورش سینه خیز میره! خخخخخخ

    • رها

      واقعا چرا صدا و سیما زمان انتخابات و راهپیمایی ها خانم های بی حجاب یا بد حجاب رو نشون میده ولی هنرمندای خانم که تو جشنواره هستند رو نشون نمیدن یا کلا جشنواره رو پخش نمیکنن...چرا واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج