جاباما
۶۷۵۳۵۸
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

۱۰ عادت مهم میلیاردر‌ها برای پولدار شدن

در این مطلب می خواهیم شما را با عادات و سبک زندگی بسیاری از میلیاردرهای جهان آشنا کنیم که سهم زیادی در پولدار شدن آن ها داشته و شما نیز می توانید با بهره بردن از آن ها تغییر عمده ای در زندگی خود ایجاد کنید.

و‌ب‌سایت روزیاتو: کسانی که امروزه در صدر ثروتمندترین مردان و زنان جهان قرار دارد لزوماً کلاهبردارانی موفق یا فرزندانی که ثروت زیادی به آن ها رسیده نیستند. امروزه افرادی که به موفقیت تجاری دست یافته اند مورد تحسین قرار می گیرند. آن ها تحصیلکرده، مودب و متین بوده و جایگاه اجتماعی شان نه بر اساس ثروت و دارایی هایی که دارند بلکه بر اساس کارهای خیرخواهانه و بشر دوستانه ای که انجام می دهند سنجیده می شود. از همه مهم تر از این قهرمانان که توانسته اند با تلاش خود به ثروت و موفقیتی بزرگ دست یابند می توان روش های پولدار شدن را یاد گرفت. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با عادات و سبک زندگی بسیاری از میلیاردرهای جهان آشنا کنیم که سهم زیادی در پولدار شدن آن ها داشته و شما نیز می توانید با بهره بردن از آن ها تغییر عمده ای در زندگی خود ایجاد کنید.
۱۰ عادت مهم میلیاردر‌ها برای پولدار شدن

۱۰. هدف خود را یافته و برای آن برنامه ریزی کنید

استیو جابز قصد ساخت تلفن همراه در مقیاس گسترده نداشت. هدف او تنها ساخت تلفن همراهی بود که بتواند مانند کامپیوتر عمل کند اما استفاده از آن آسان باشد. اگر در فکر پولدار شدن هستید باید هدف شما خاص و مشخص شده باشد. برای مثال شما دوست دارید کیک بپزید و دوست دارید این کار را هر روز انجام دهید و البته انجام دادن این کار برای پول نیز از نظر شما ایده بدی نخواهد بود.

اگر بخواهید برای این هدف خود برنامه ریزی کرده و آن را فرمول بندی کنید نباید بگویید:" می خواهم برای پولدار شدن کیک بپزم". هدف درست بدین شرح است:" هدف من باز کردن یک شیرینی فروشی است که بتوانم کیک هایم را در آن جا بفروشم".

۹. نقشه ای کشیده و آن را دنبال کنید

چطور می خواهید به سراسر جهان سفر کنید؟ از چه نوع سیستم حمل و نقلی استفاده خواهید کرد؟ مسیر شما چگونه خواهد بود؟ چه زمان سفر خود را شروع خواهید کرد؟ ایلان ماسک می خواهد که جوامعی انسانی در مریخ ایجاد کند. وی پس از این که نقشه این کار را آماده کرد به این نتیجه رسید که بزرگ ترین مانع او در این راه هزینه سفر به سیاره سرخ است. از این رو وی اکنون در تلاش است که یک سیستم حمل و نقل فضایی مقرون به صرفه را برای سفر به مریخ طراحی کرده و بسازد.

عادت برنامه ریزی برای اهداف کوتاه مدت و بلند مدت به منظور پولدار شدن به شما کمک می کند که ضعف های عمده و وظایف عمده که باید روی آن ها تمرکز کرد شناسایی شوند.

۸. خودتان را عقب نگه ندارید

شاید شما نیز در مورد هوش عاطفی و احساسی چیزی شنیده اید. توانایی و هوش عاطفی در واقع سرکوب کردن آن نیست بلکه کانالیزه کرده و مدیریت کردن آن است. به عبارت دیگر توانایی نشان دادن احساسات در زمان و مکان مناسب به شما کمک می کند به اهدافتان برسید. از این رو اگر قصد پولدار شدن و رسیدن به اهداف جاه طلبانه دارید از بروز دادن احساسات و عواطف خود خودداری نکنید.
۱۰ عادت مهم میلیاردر‌ها برای پولدار شدن

۷. کاری که دوست دارید را انجام دهید

اشتیاق به کار را نمی توان به صورت آگاهانه بالا برد و اگر عاشق کارتان نباشید به سختی می توان دیدگاه شما در مورد آن را تغییر دهید. اگر هم نتوانید آن کار را رها کنید باید دلیلی برای دوست داشتن و ادامه کار خود و البته باور به آن پیدا کنید.

۶. آگاهانه پول خرج کنید

اگر لازم است یک لباس نو بخرید این کار را انجام دهید. اما قبل از این که این کار را بکنید به این فکر کنید که این لباس جدید تا چه اندازه شما را به هدفتان نزدیک خواهد کرد. استیو جابز می گوید:" خرج کردن متفکرانه و هوشمندانه یک دلار بسیار سخت تر از بدست آوردن آن است".

۵. از وقتتان هوشمندانه استفاده کنید

زمان دارایی ارزشمندی است و درست مانند هزینه کردن سرمایه، در مورد صرف زمان نیز باید بسیار هوشمندانه عمل کرد. منظورمان این نیست که هر لحظه و هر دقیقه مشغول کار و تلاش باشید بلکه درست برعکس این را می گوییم. از زمان هوشمندانه استفاده کنید یعنی این که همیشه زمانی را به بازسازی روحی و جسمی خود اختصاص داده و سعی کنید به هیچ وجه از مسیر رسیدن به اهدافتان خارج نشوید. مارک زاکربرگ در این باره می گوید:" من می خواهم زندگی ام را از چیزهایی که هیچ معنی ندارند پاک کنم. به نظرم اگر بخشی از انرژیم را صرف چیزهای احمقانه و بیهوده در زندگی خود مانند انتخاب لباس کنم نمی توانم روی هدفم تمرکز کرده و کارم را انجام دهم".
۱۰ عادت مهم میلیاردر‌ها برای پولدار شدن

۴. اولویت بندی کنید

ایلان ماسک به وجود منظومه شمسی باور دارد اما می داند که توانایی کافی برای همه چیز را ندارد. به همین دلیل تمام تلاش خود را در کمپانی های تسلا و اسپیس ایکس متمرکز کرده و مدیریت پروژه شهر خورشیدی را به کارشناسان دیگر سپرده است.

روزهای دوشنبه و پنج شنبه ماسک به دفتر کارش در اسپیس ایکس می رود و سه شنبه ها و چهارشنبه ها در دفتر کارش در شرکت تسلا کار می کند. عادت اولویت بندی نه تنها در کار بسیار مفید است بلکه در جنبه های دیگر زندگی نیز ارزش خود را نشان می دهد. اگر کارهای زیادی برای انجام دادن دارید، سعی نکنید همه این کارها را به طور همزمان پیش ببرید بلکه روی یکی از این کارها تمرکز داشته باشید. اگر تصمیم گرفتید شب را با خانواده بگذرانید سعی کنید با کار و صحبت کردن با دوستان، لذت در کنار خانواده بودن را از دست ندهید.

3. زندگیتان را پیچیده نکنید

پیشرفت تکنولوژی بسیاری از کارها را آسان ساخته است. خرید کردن و رزور کردن در اینترنت، وسایل خانگی اتوماتیک، ابزارهای مدرن ارتباطی- همه این ها باعث شده که بخش زیادی از وقتمان را ذخیره کنیم و به مقدار قابل توجهی از سختی تلاش هایمان کاسته شود. با این وجود گاهی اوقات سختی های زندگی نه از بیرون بکله از درون خودمان برایمان مشکل ساز می شوند. ریچارد برانسون در این باره می گوید:" میل به پیچیده کردن مسایل دشمن شماست. هر کسی می تواند چیزهای پیچیده بسازد. انجام دادن کارها به روشی ساده سخت است".
۱۰ عادت مهم میلیاردر‌ها برای پولدار شدن

2. به کلیشه ها و اولویت های دیگران نه بگویید

جای زن در آشپزخانه است، مردان واقعی گریه نمی کنند، ما به بچه نیاز داریم تا زمانی که پیر شدیم کسی را داشته باشیم از ما مراقبت کند و تمام دیگر کلیشه های اینچنینی نه تنها درک ما از واقعیت را مخدوش می کنند بلکه ما را از داشتن یک زندگی خوب، رسیدن به اهداف و شاید بودن باز می دارند. استیو جابز در این باره می گوید:" زمان شما محدود است. به همین دلیل نباید آن را با زندگی کردن در نقش های دیگران تلف کنید. در دام تعصب نیفتید. اجازه ندهید سر و صدای دیگران و عقایدشان صدای دورن شما را از بین ببرد".

۱. تنها برای خودتان زندگی نکنید

برای بسیاری از میلیاردرهای سرشناس امروزی، کارهای خیریه و بشردوستانه یک اولویت است. بسیاری از آن ها پول های زیادی را برای کمک به افراد نیازمند، برای توسعه هنر، آموزش و علوم پزشکی صرف می کنند. بیل گیتس و وارن بافت کمپینی راه انداخته اند که هدف آن جمع آوری ثروتمندانی است که قبول کنند نیمی از درآمدها و ثروت خود را صرف امور خیریه و بشردوستانه کنند. بیش از ۱۵۰ مرد و زن ثروتمند جهان در این کمپین حضور دارند که از آن میان می توان به مارک زاکربرگ، جورج لوکاس، ویکتور پینچاک و ولادیمیر پوتانین اشاره کرد. زاکربرگ می گوید:" نسل هزاره یکی از آن نسل هایی است که بیشترین پول را در طول تاریخ صرف کارهای عام المنفعه کرده است. اما همه چیز تنها در مورد پول نیست؛ شما می توانید وقتتان را صرف این کار کنید".
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • همشون خارجینا ایرانیام همه دزد

    • بدون نام

      کلا یه جوری شده که موفقیت یعنی پولدار. شدن !!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج