جاباما
۶۷۵۸
۶ نظر
۵۱۴۲
۶ نظر
۵۱۴۲
پ

چرا بايد ديوار قرمز داشت؟!

کدام رنگ مناسب کدام دیوار

همه دوست دارند هر از گاهي تغييري در محيط زندگي يكنواخت‌شان ايجاد كنند اما با اين هزينه‌هاي عجيب و غريب، اختصاص دادن يك هزينه جدا براي تغيير دكوراسيون منزل خيلي منطقي به‌نظر نمي‌رسد.با تغيیر رنگ يكي از ديوارهاي خانه مي‌توانيد حال و هواي منزل‌تان را به كلي عوض كنيد. باور نمي‌كنيد؟

کدام رنگ مناسب کدام دیوار

کدام رنگ مناسب کدام دیوار

همه دوست دارند هر از گاهي تغييري در محيط زندگي يكنواخت‌شان ايجاد كنند اما با اين هزينه‌هاي عجيب و غريب، اختصاص دادن يك هزينه جدا براي تغيير دكوراسيون منزل خيلي منطقي به‌نظر نمي‌رسد. بهتر است به فكر تغييرات آسان‌تر و كم‌هزينه‌تر باشيد. بعضي وقت‌ها عوض كردن روكش كوسن‌ها يا روكش‌هايي كه روي مبل پهن مي‌كنيد يا تغيير ساده چيدمان تابلوهاي منزل‌تان مي‌تواند يك تغيير ساده و كم خرج باشد اما اگر دنبال تغيير عميق‌تري هستيد بايد كمي زحمت بيشتري به‌خودتان بدهيد. چند قوطي رنگ برداريد و بعضي از ديوارهاي منزل‌تان را رنگ كنيد يا روي آن‌ها طرح بيندازيد. بهترين قوطي رنگي كه بتوانيد يك ديوار متوسط را با آن رنگ كنيد كمتر از ۰۱ هزار تومان براي‌تان خرج برمي‌دارد. به همراه آن به يك قلم‌مو يا رول براي رنگ‌آميزي نياز داريد كه بعضي از آن‌ها روي ديوار طرح هم مي‌اندازند. اگر لازم باشد مي‌توانيد با خريد چند شابلون ۳، ۴ هزار توماني راحت‌تر روي ديوار طرح بيندازيد. تنها كاري كه بايد بكنيد اين است كه طرح و رنگ را درست انتخاب كنيد. براي اين كار، اين مطلب به شما كمك خواهد كرد.


مناسب‌ترين رنگ براي نقاشي خانه

  • وقتي رنگ ديوارها سبز مي‌شود...
سبز به شما آرامش و سرزندگي را با هم مي‌دهد. با اين رنگ هم مي‌توانيد تمدد اعصاب پيدا كنيد و هم اميدوارتر باشيد. اين رنگ به راحتي در خانه شما مي‌نشيند و مي‌تواند فضاهاي كوچك را بزرگ‌تر از چيزي كه هستند نشان دهد. سبز روشن براي اتاق‌خواب بهترين رنگ است و شما را آرام مي‌كند. سبز براي اتاق كار هم رنگ بسيار مناسبي است، خستگي را از تن‌تان بيرون مي‌برد. استفاده از كمي رنگ سبز در راهرو ورودي خانه حس خوبي به مهمانان نوروزي شما خواهد داد و استقبال شما را پررنگ‌تر نشان خواهد داد. فراموش نكنيد كه استفاده از سبز تيره و كدر درست برعكس سبز روشن شما را افسرده خواهد كرد. سبز به راحتي با رنگ‌هاي ديگر تركيب مي‌شود. سبز روشن در كنار سفيد فضا را سرد مي‌كند اما سبز در كنار قهوه‌اي و نارنجي خانه شما را گرم‌تر نشان خواهد داد. اگر مي‌خواهيد تركيب شادي با سبز درست كنيد مي‌توانيد آن را به همراه زرد يا بنفش استفاده كنيد.


  • آبي آبي، مهتابي!
آبي يكي از پرطرفدارترين رنگ‌هاست و تقريبا همه آن را دوست دارند. رنگ آبي مي‌تواند حس‌هاي متفاوتي به شما بدهد. آبي روشن آرامش شما را زياد مي‌كند و تمركزتان را افزايش مي‌دهد اما آبي تيره مي‌تواند اعتماد به نفس را تقويت كند. اين رنگ سرد است و مي‌تواند فضايي را كه داريد بزرگتر از چيزي كه هست نشان دهد. علاوه‌بر اين مي‌تواند براي محل استراحت شما مثل اتاق‌خواب‌تان رنگ مناسبي باشد. در اتاق‌خواب بايد از طيف‌هاي خواب‌آور آبي مثل لاجوردي يا آبي‌طوسي استفاده كنيد. براي سرويس بهداشتي هم آبي مناسب‌ترين رنگ است چون هم فضا را بزرگ نشان داده و هم به آن آرامش مي‌دهد. در اينجا بهتر است از طيف‌هايي شبيه فيروزه‌اي استفاده كنيد. آبي براي اتاق كار هم رنگ مناسبي است و به آن انرژي مي‌دهد مخصوصا اگر آن را با رنگ‌هاي شاد ديگر تركيب كنيد. تركيب آبي تيره با نقره‌اي، انتخاب خوبي براي اتاق نشيمن شماست. براي اتاق پذيرايي هم تركيب ديوارهاي فيروزه‌اي روشن با مبلمان طلايي حس فوق‌العاده‌اي به محيط مي‌دهد. فقط دقت كنيد آبي براي اتاق بچه‌ها مناسب نيست چون تحرك آن‌ها را كم مي‌كند. براي آشپزخانه هم مناسب نيست چون جلوي اشتها را مي‌گيرد.


  • بنفش براي كجا مناسب است؟
رنگ بنفش حس‌هاي بد مثل ترس، مشغله‌هاي ذهني و ناآرامي را از شما مي‌گيرد. اين رنگ براي بيشتر جاهاي خانه مناسب است. فقط توجه كنيد، بنفش تيره فضا را كوچك‌تر نشان مي‌دهد. براي طراحي يك اتاق مدرن مي‌توانيد مثلا يكي از ديوارهاي اتاق نشيمن را بنفش تيره كرده و از وسايل آبي يا قرمز براي تكميل آن استفاده كنيد. اگر آرامش دادن به فضا براي‌تان مهم‌تر است، مي‌توانيد ديوارها را ياسي كرده و آن را با قهوه‌اي تكميل كنيد. براي اتاق غذاخوري بهتر است بنفش را با قرمز و براي اتاق خواب آن را با نقره‌اي يا سفيد تركيب كنيد. بنفش براي آشپزخانه رنگ زياد مناسبي نيست. تركيب بنفش و صورتي براي اتاق دختران جوان تركيب بسيار مناسبي است. تركيب آن با طلايي هم فضا را باشكوه مي‌كند.


  • صورتي چه حسي به شما مي‌دهد؟
صورتي رنگ شادي و احساسات عاشقانه است. حس شادي را به خانه‌تان مي‌دهد و افسردگي و گوشه‌گيري را از شما دور مي‌كند. براي اتاق دختر‌بچه‌ها صورتي بهترين رنگ است. به‌خصوص اگر آن را با رنگ‌هاي شاد ديگر مثل قرمز و زرد تركيب كنيد. البته بر خلاف چيزي كه فكر مي‌كنيد صورتي فقط براي اتاق دختربچه‌ها مناسب نيست. شما هم مي‌توانيد از تركيب صورتي با قهوه‌اي براي رنگ‌آميزي اتاق خواب‌تان استفاده كنيد. صورتي براي آشپزخانه مناسب نيست و اشتها را كم مي‌كند. اين رنگ همراه با قهوه‌اي و كمي سبز تركيب پخته و مناسبي براي اتاق نشيمن شما درست مي‌كند. صورتي با سياه و طوسي، تركيبي عاشقانه درست مي‌كند اما تركيب صورتي با آبي روشن فضا را سرد مي‌كند. براي جلوگيري از اين سردي مي‌توانيد كمي بنفش تيره يا سبز به اين تركيب اضافه كنيد.


  • براي شما كه ديوار زردرنگ داريد...
اين رنگ به شما شور، نشاط و اميدواري مي‌دهد. رنگ زرد حس شروع دارد و به خانه شما گرما و روشني مي‌دهد. زرد مي‌تواند اتاق شما را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان دهد؛ به همين خاطر براي فضاهاي كوچك كه قرار است شاد نشان‌داده شوند، رنگ مناسبي است. اين رنگ براي اتاق ناهارخوري هم مناسب است و به فضاي شما حس دوستي مي‌دهد. حتي اگر دوست نداريد ديوارهاي نشيمن را زرد كنيد، مي‌توانيد يك گلدان پر از گل‌هاي زردرنگ روي ميز ناهار‌خوري بگذاريد و معجزه آن را ببينيد اما براي اتاق‌خواب مناسب نيست چون ممكن است باعث بي‌خوابي شود. زرد براي سرويس بهداشتي هم رنگ مناسبي است. زرد به‌راحتي با رنگ‌هاي ديگر هماهنگ مي‌شود اما بين همه آنها آبي از همه مناسب‌تر است. تركيب اين 2 رنگ اتاق شما را شبيه آسمان آفتابي مي‌كند.


  • اگر ديوارتان قهوه‌اي شود...
اين رنگ به فضاي شما گرما، قدرت و ثبات مي‌دهد. قهوه‌اي رنگ طبيعت است و احساسات طبيعي را به خانه مي‌آورد. در يك اتاق بي‌روح تركيب ديوارهاي گرم با وسايل چوبي تيره مي‌تواند به فضا گرما دهد. قهوه‌اي در آشپزخانه مي‌تواند به فضا عمق دهد. اگر وسايل نشيمن شما چوبي است، رنگ‌زدن يكي از ديوارها به رنگ قهوه‌اي تيره مي‌تواند جلوه خاصي به اتاق دهد. مي‌توانيد اين رنگ را با حصير يا قاليچه‌هاي پوستي تكميل كنيد. تركيب قهوه‌اي با نارنجي و سبز خانه شما را پاييزي و زيبا كرده و گرماي اين رنگ را چند برابر مي‌كند.


  • چرا بايد ديوار قرمز داشت؟
قرمز رنگ گرمي است كه هيجان و انرژي را به فضا مي‌دهد. اگر احساس مي‌كنيد فضاي خانه شما كسل‌كننده شده مي‌توانيد از اين رنگ در بخشي از خانه استفاده كنيد. اين رنگ به فضاي شما عمق مي‌دهد؛ فقط زياده‌روي نكنيد، استفاده زياد از اين رنگ امكان دارد شما را عصبي كند. قرمز براي آشپزخانه مناسب است چون اشتها را زياد مي‌كند. براي نشيمن هم مناسب است چون فضا را گرم مي‌كند. فقط فراموش نكنيد اين رنگ تند خانه شما را كوچك‌تر نشان خواهد داد. اگر فضاي كمي داريد، بخش كوچكي از ديوار را اين رنگ بزنيد يا روي ديوار طرح‌هاي قرمز رنگ بيندازيد. تركيب قرمز با سبز فضا را شاد و بهاري مي‌كند. تركيب آن با قهوه‌اي و نارنجي حس پاييز به خانه شما مي‌دهد. بهترين همراه با قرمز براي آشپزخانه زرد است اما تركيب قرمز با سفيد، خانه شما را تبديل به يك خانه زیبا، كلاسيك و گرم خواهد كرد.


کدام رنگ مناسب کدام دیوار
  • جاي شما بوديم، رنگ نارنجي مي‌زديم
نارنجي رنگ شادي و نشاط است و استفاده درست از آن مثل نوشيدن يك ليوان آب‌پرتقال تازه شما را سرحال مي‌كند! نارنجي فضا را گرم كرده و علاوه‌بر شادي، حس اعتماد‌به‌نفس و امنيت به شما مي‌دهد. اين رنگ براي آشپزخانه و اتاق غذاخوري رنگ مناسبي است. اشتها را زياد مي‌كند و فضايي صميمي ایجاد می کند. اگر مي‌خواهيد يك اتاق نشيمن مدرن داشته باشيد، مي‌توانيد ديوارها را نارنجي كم‌رنگ كرده و از مبلمان سفيد براي دكور كردن فضا استفاده كنيد. اگر هم مي‌خواهيد نشيمن گرمي داشته باشيد، مي‌توانيد نارنجي را با لوازم قهوه‌اي هماهنگ كنيد. بهتر است از اين رنگ در اتاق‌خواب استفاده نكنيد چون آرامش را از فضا مي‌گيرد. اگر دنبال فضايي شاد و سرزنده هستيد تركيب نارنجي با آبي را امتحان كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • solmaz

      inja ke az hameye rangha tarif kardeo pishnahad karde manke gij shodam

    • بدون نام

      inja ke az hameye rangha tarif kardeo pishnahad karde manke gij shodam

    • nashanas

      جالب بود

      پاسخ ها

      • ALIREZA

        سلام خیلی استفاده کردم خوشحال می شم که مطالب جدیدی از شما داشته باشم

    • احمد

      با تشکر با توجه به اینکه در حال انتخاب رنگ اتاق بچه ها هستم استفاده کردم

    • ليلا

      باسلام
      من ميخواستم اطلاعاتي در مورد انتخاب رنگ ديوار در محيط كاري بدست بيارم .كه رنگ انتخابي بتواند احساس آرامش به همكاران داده و در ضمن ظاهر يك محيط اداري را نيز حفظ نمايد .
      باتشكر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج