۶۷۶۲۱۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

بازداشت دانشمندان و کارکنان مرکز هسته‌ای روسی

رسانه‌های خارجی از بازداشت دانشمندان روسی و کارکنان یک مرکز هسته‌ای سری خبر داده‌اند. به نظر می‌رسد این افراد به دنبال استخراج پول دیجیتال بوده‌اند.

وبسایت گجت نیوز - محمد قاسمی: رسانه‌های خارجی از بازداشت دانشمندان روسی و کارکنان یک مرکز هسته‌ای سری خبر داده‌اند. به نظر می‌رسد این افراد به دنبال استخراج پول دیجیتال بوده‌اند.

از آنجایی که پروسه ماینینگ ارزهای رمزپایه پیچیده‌تر از همیشه شده است، انجام این کار به قدرت پردازشی بسیار بالایی نیاز دارد. افرادی که واقعا به دنبال استخراج پول‌های دیجیتال هستند، ده‌ها هزار دلار را به منظور تهیه سیستم‌های حرفه‌ای و مخصوص هزینه می‌کنند. شاید برخی کاربران تصور کنند که ابر کامپیوترها برای این کار تا چه اندازه می‌توانند مناسب باشند. با این وجود اگر در یک آزمایشاه سلاح هسته‌ای باشید، بهترین گزینه دوری از آنها خواهد بود چرا که این موضوع حالا به بازداشت دانشمندان روسی منتهی شده است!

همان‌طور که احتمالا حدس می‌زنید، از مرکز هسته‌ای فدرال در ساروف روسیه که در بخش غربی این کشور واقع شده، به شدت محافظت می‌شود. در حقیقت، در اینجا بود که اولین بمب هسته‌ای اتحاد جماهیر شوروی طراحی شد.

حال سرویس خبری این مرکز، وجود تلاشی نامشخص به منظور استفاده از کامپیوترهای آن برای مقاصد شخصی که شامل ماینینگ می‌شود را تایید کرده است. دانشمندانی که قصد انجام چنین کاری را داشتند، دستگیر شده و در اختیار سرویس امنیت فدرال قرار گرفته‌اند. اگرچه حالا پرونده کیفری برای آنها تنظیم شده، اما هنوز تعداد افرادی که با این موضوع ارتباط داشته‌اند مشخص نشده است.

گفته می‌شود این افراد می‌خواستند از ابر کامپیوترهایی با قدرت ۱ پتافلاپ که به منظور تست آزمایش‌های هسته‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای استخراج ارز دیجیتال استفاده کنند. از آنجایی که این کامپیوترها برای انجام کارهای لازم به اینترنت متصل نبوده‌اند، اقدام برای اتصال به اینترنت باعث آگاهی دپارتمان امنیتی مرکز شد. سپس تحقیقات به سرعت آغاز شده و افرادی که با این موضوع و استفاده شخصی از ابر کامپیوترها در ارتباط بودند، بازداشت شدند.

اگرچه ارزهای دیجیتال می‌توانند سودآوری زیادی به همراه داشته باشند، اما احتمالا استفاده از ابر کامپیوترهای یک مرکز هسته‌ای سری، ایده مناسبی نباشد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج