جاباما
۶۷۶۳۴۲
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

مساله آب، با لوله‌کشی حل نمی‌شود!

وزیر نیرو معتقد است که طرح‌های انتقال آب به تنهایی حل‌کننده مشکلات مناطق دریافت‌کننده آب نخواهد بود و توقف آن طرح‌ها هم به تنهایی حل‌کننده مشکلات مناطق عرضه‌کننده آب نیست بلکه نکته مهم نحوه مصرف آب است.

خبرگزاری ایسنا: وزیر نیرو معتقد است که طرح‌های انتقال آب به تنهایی حل‌کننده مشکلات مناطق دریافت‌کننده آب نخواهد بود و توقف آن طرح‌ها هم به تنهایی حل‌کننده مشکلات مناطق عرضه‌کننده آب نیست بلکه نکته مهم نحوه مصرف آب است.

وزیر نیرو امروز در پاسخ به پرسشی درباره سیاست دولت و وزارت نیرو درباره انتقال آب از یک استان به سایر استان‌ها، خاطرنشان کرد: وظیفه وزارت نیرو، تامین و عرضه آب است و البته در مصرف آب، سایر دستگاه‌ها هم مسئولیت مشترکی دارند. اعتقاد ما این است که طرح‌های انتقال آب به تنهایی حل‌کننده مشکلات مناطق دریافت‌کننده آب نخواهد بود و توقف آن طرح‌ها هم به تنهایی حل‌کننده مشکلات مناطق عرضه‌کننده آب نیست. آنچه که مهم است نحوه مصرف آب است.

اردکانیان با بیان اینکه باید از فرصت کم‌ آبی استفاده کرده و توجه بیشتری به چگونگی مصرف آب‌های موجود داشته باشیم، بیان کرد: اگر اصلاحات ضروری در این زمینه رخ ندهد طرح‌های انتقال آب چه از منابع داخلی، چه خارجی، چه استفاده از آب شور دریاها یا پساب در صورتی راه‌حل خواهد بود که قبل یا حداقل همزمان با آن به شیوه‌های مصرف آب موجود پرداخته باشیم.

قضیه "آب" در کشور ما حالا به نظر می‌رسد وارد مراحل پیچیده‌تری شده است، مساله‌ای که راه‌حل آن مسلما لوله کشی آب از استان‌های دیگر نیست؛ داشتن یک سرزمین با همه ویژگی‌های خاص آن حق هر انسانی است. ضمن اینکه تجربه نشان داده که دست بردن در چرخه طبیعت همیشه پیامدهای بدتری از نتایج مورد انتظار را داشته است.

وزیر نیرو همچنین با اشاره به اینکه طرح باروری ابرها بیست سال است که در دستور کار است، اظهار کرد: از هر دستگاهی که امکان کمک داشته باشد در این زمینه استفاده کرده و از آن استقبال می‌کنیم. این طرح جدید نیست و حدود بیست سال ست که اجرا می‌شود و ما مرکز ملی باروری ابرها را داریم که البته تجهیزات آن کمی مستعمل‌ بوده و نیاز به تجهیز دارد و درصدد هستیم که این تجهیزات را به‌روزآوری کنیم.

به نظر می‌رسد مساله موازی کاری از آن دسته از قضایای قدیمی در کشور ما است که هنوز متاسفانه حل نشده است. چرا وقتی ما سازمانی به نام مرکز ملی باروری ابرها با بودجه ای مشخص داریم باید تیمی جدید را در راستای بارورسازی ابرها تشکیل دهیم!؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیری

      خب حالاهرکاری میخوای بکنین انتقال ابم مامخالفیم تافرداصبح بگو فقط یک چیزی بگم الانظراینا هیچی واقعی نیست بعدا مورداضافه نشهها همین الان من مشگل دارم قابل هضم نیست

    • بدون نام

      مغز کوچیک شما نمیتونه مشکل آب رو حل کنه شما فقط جیب بری رو بلدین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج