۶۷۷۵۲۲
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

وزیر ارشاد: کتاب، قدیمی‌ترین رسانه است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگرچه کتاب قدیمی‌ترین رسانه است اما همچنان پراثرترین رسانه محسوب می‌شود و هیچ رسانه‌ای جایگزین کتاب نمی‌شود.

خبرگزاری مهر: سید عباس صالحی در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین و سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم که چهارشنبه شب با حضور آیت الله العظمی سبحانی و جمعی از مسئولان قم و فعالان عرصه کتاب در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: زمانی که نام قم به گوش می‌رسد، نام کریمه اهل‌بیت(ع) به ذهن خطور می‌کند؛ همچنین قم، حوزه‌های علمیه را در ذهن آدمی تداعی می‌کند، حوزه علمیه‌ای که همواره می‌درخشد و از کهن‌ترین حوزه‌های علمیه جهان اسلام است، همچنین کتاب واژه دیگری است که با شنیدن نام قم به ذهن می‌آید.

وی افزود: قم از همان زمانی که به عنوان پایگاه تشیع در جهان اسلام شناخته شد، با کتاب همراه بوده و همواره در این شهر، کتاب‌های فراوانی تولید شده و انتشار می‌یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: از این که امروز نمایشگاه استانی و بین‌المللی کتاب دین در شهر قم برپا شده است بسیار خرسند هستیم، اگرچه کتاب قدیمی‌ترین رسانه است اما همچنان نیز پر اثرترین رسانه به شمار می‌آید و طبق فرمایش مقام معظم رهبری هیچ رسانه‌ای جایگزین کتاب نمی‌شود.

توسعه انتشار و چاپ کتب دینی از برکات انقلاب اسلامی است

وی در ادامه اظهار کرد: توسعه انتشار و چاپ کتب دینی از برکات انقلاب اسلامی بوده است، به گونه‌ای که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از ۲۰۰ هزار عنوان کتاب در حوزه دین چاپ شده و شهر قم پایگاه این مهم بوده است.

صالحی افزود: با رسیدن به درک درست از وضعیت جامعه، کتب و تفکر دینی را می‌توان توسعه داد و باید بررسی شود چه تغییراتی در جامعه پدید آمده است که اگر مبلغ و مؤلف دینی به آن توجه نداشته باشد، نتیجه آن باعث ایجاد فاصله میان جامعه و کتب دینی می‌شود؛ مؤلفان نمی‌توانند به تغییر این متغیرها در جامعه بی‌تفاوت باشند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از کتاب‌های حوزه دین در شهر قم منتشر می‌شود، گفت: در همین راستا، نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین فرصتی برای ارتباط و تعامل این پایگاه اصلی نشر دین با جهان اسلام و فراتر از آن است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باید این جمله رو وارد سخن بزرگان کرد

    • ع

      کتاب چیزخوبیه ولی یه وقتایی میگرفتم الان اینترنتی میخونم اونم رمان‌گرانه دیگه

    • بدون نام

      اقای وزیر ارشاد ترا اون خدایی که همه آفرید مواظب بعضی از فیلمهایی که بعضی از کارگردانان بی مروت ودشمن صفت درست میکنند اجازه اکران روندهید بخدا ما توزندگیمون ماهواره نمیاریم میبینیم بعضی از فیلمهای وطنی خطر ناکتر از ماهواره است ونظارت به بعضی از رسانه ها هم داشته باشید که با خبرهاشون احساسات جوانان رو جریحه دار میکنندواب تو اسیاب دشمن میریزن وباعث هرج ومرج میشوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج