۶۷۷۷۷۵
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

سردی بعبدا برای تیلرسون

وزیر خارجه آمریکا که امروز (پنج‌شنبه) برای دیدار با رئیس جمهور لبنان وارد بیروت شد، مجبور شد در کاخ بعبدا منتظر بماند.

خبرگزاری ایسنا: وزیر خارجه آمریکا که امروز (پنج‌شنبه) برای دیدار با رئیس جمهور لبنان وارد بیروت شد، مجبور شد در کاخ بعبدا منتظر بماند.

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، شبکه‌های تلویزیونی تصاویری از رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا را منتشر کردند که در اتاقی در کاخ ریاست جمهوری بعبدا منتظر میشل عون، رئیس جمهور لبنان نشسته و در نهایت جبران باسیل، همتای لبنانی‌اش نزد او آمد و با او دست داد.

شبکه‌های تلویزیونی مذکور این حرکت را بر خلاف عرف دیپلماتیک دانستند.

همچنین خبرگزاری رویترز اعلام کرد که باسیل هنگام ورود خودروی حامل تیلرسون در مقابل ورودی کاخ بعبدا حضور نیافت و از او استقبال نکرد.

گفتگوی تیلرسون با عون و باسیل حدود یک ساعت ادامه داشت و در این دیدار عباس ابراهیم، مدیر امنیت ملی لبنان حضور داشت.

طبق گزارش رسانه‌های لبنانی تیلرسون پس از این گفتگو بدون هیچگونه اظهارنظری کاخ بعبدا را ترک کرد.

وزیر خارجه آمریکا در سفر کوتاهش به لبنان با نبیه بری، رئیس پارلمان و سعد حریری، نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

برخی دیپلمات‌های لبنانی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشتند، مسئولان لبنانی رسما موضوعاتی که تیلرسون در دیدار با آنها مطرح خواهد کرد، اعلام نکرده و تنها تصریح کردند که در این دیدارها بر مخالفت خود با تهدیدات اسرائیل علیه مرزهای جنوبی و آب‌های منطقه‌ای لبنان تاکید خواهند کرد.

با این حال ریاست‌جمهوری لبنان این اخبار را رد کرده و سخنگوی ریاست‌جمهوری گفت که تیلرسون دقایقی زودتر از زمان تعیین شده رسید.

وزیر خارجه آمریکا در دفتر یادداشت بازدیدکنندگان از بعبدا نوشت: آقای رئیس‌جمهور از استقبال گرم شما و مذاکرات باز، شفاف و سودمند متشکرم. آمریکا در کنار مردم لبنان برای ایجاد لبنانی آزاد و دموکراتیک ایستاده است.

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در عین التینه با تاکید بر اهمیت همکاری‌های قوی دو کشور آمریکا و لبنان گفت: بیروت و واشنگتن در کنار یکدیگر برای تحقق اهدافی مشترک جهت تقویت حاکمیت ملی لبنان و ثبات و شکوفایی آن تلاش می‌کنند.

بری در این دیدار به بررسی شرایط و تحولات موجود در لبنان و منطقه، کمک‌های آمریکا به ارتش لبنان، مساله مرزهای زمینی و دریایی جنوب لبنان، موارد روزانه نقض حاکمیت این کشور توسط رژیم صهیونیستی، قصد این رژیم برای ساخت دیواری سیمانی در داخل اراضی لبنان و نیز ادعاهای اخیر مسئولان اسرائیلی درباره منطقه ویژه اقتصادی پرداخت.

رئیس پارلمان لبنان با اشاره به توقف کمک‌های مالی آمریکا به آنروا به ویژه در لبنان، ضمن تاکید بر پیامدهای منفی این تصمیم بر ثبات لبنان، خواستار بازنگری واشنگتن در این تصمیم شد.

وی در مورد سوریه نیز بر حل سیاسی این بحران تاکید کرد.

میشل عون، رئیس جمهور لبنان نیز در دیدار با تیلرسون با تاکید بر اینکه لبنان به مرزهای خود پایبند است و هرگونه ادعای اسرائیل در مورد مالکیت بخشی از منطقه ویژه اقتصادی در آب‌های منطقه‌ای خود را رد می‌کند، ‌گفت: آمریکا باید در راستای توقف تجاوزات اسرائیل به حاکمیت ملی لبنان و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی آن و تحت فشار گذاشتن آن جهت پایبندی به قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت‌ تلاش کند.

عون ضمن تشکر از حمایت‌های آمریکا از نیروهای مسلح لبنان تاکید کرد: لبنان به حفظ آرامش مرزهای جنوبی پایبند است و نمی‌خواهد با هیچ طرفی وارد جنگ شود اما اسرائیل به اقدامات متجاوزانه خود ادامه می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینقدر از اسراییل که دشمن لبنان است حمایت میکنند باید هم با استقبال گرم رو برو نشوند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج