جاباما
۶۷۷۹۲۶
۱۳ نظر
۵۰۰۸
۱۳ نظر
۵۰۰۸
پ

رقم خوشبختی مشخص شد!

دانشمندان معتقدند که جمله معروف پول خوشبختی نمی‌آورد دارای مستندات کافی نیست و طبق آخرین مطالعات انجام شده، کسب مقدار مشخص درآمد سالانه در پیدایش احساس خوشبختی کاملا موثر است.

خبرگزاری ایسنا: دانشمندان معتقدند که جمله معروف پول خوشبختی نمی‌آورد دارای مستندات کافی نیست و طبق آخرین مطالعات انجام شده، کسب مقدار مشخص درآمد سالانه در پیدایش احساس خوشبختی کاملا موثر است.

به نقل از ساینس آلرت، طبق آخرین تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه "پردو" واقع در ایالت ایندیانای آمریکا در مورد ارتباط سطح درآمد و میزان خوشبختی مشخص شد که رسیدن به سطح مشخصی از درآمد سالانه در خوشبختی و خوشحال کردن انسان کاملا موثر است.

محققان در مطالعات خود روی نتایج نظرسنجی از ۱.۷ میلیارد نفر از ۱۶۴ کشور مختلف از موسسه جهانی "گالوپ" با ابداع یک واحد سنجش خوشبختی موسوم به "SWB" یا خوشبختی درونی دریافتند که کسب مقدار مشخص درآمد سالانه در احساس شادی و خوشبختی افراد تاثیر به‎سزایی دارد، هرچند که این شاخص در کشورهای متفاوت با تغییراتی همراه است.

محققان دریافتند که کسب درآمد سالانه ۹۵ هزار دلار معادل حدود ۴۵۰ میلیون تومان بهترین سطح شادی، کامیابی و موفقیت را برای انسان به ارمغان می‌آورد و کسب درآمد سالانه ۷۵ هزار دلار معادل تقریبا ۳۵۰ میلیون تومان بهترین وضعیت تعادل روحی و روانی را برای انسان فراهم می‌کند.

برای مثال این میزان در استرالیا ۱۱۲۵ هزار دلار، در آمریکای شمالی ۱۰۵ هزار دلار، در اروپای غربی ۱۰۰ هزار دلار، در اروپای شرقی ۴۵ هزار دلار و در آمریکای لاتین ۳۵ هزار دلار است.

محققان اظهار کردند: دو شاخص محاسبه شده ممکن است برای کشورهای ثروتمند پایین‌تر و برای کشورهای فقیرتر بالاتر باشد، اما این شاخص به طور کلی نشانگر دو سطح تعادل روحی روانی و بالاترین سطح خوشبختی و کامیابی در زندگی است.

به طور کلی مردان با میزان کمتری از درآمد نسبت به زنان احساس خوشبختی می‌کنند.

این موضوع برای افراد عادی با سطح تحصیلات معمولی نسبت به افراد تحصیلکرده نیز صدق می‌کند.

شاید مهمترین وجه این پژوهش این باشد که اکنون می‌توان فهمید که رسیدن به چه سطح از درآمد می‌تواند ضامن خوشبختی باشد و افراد درآمدشان را در آن نقطه ثابت کنند.

این پژوهش در مجله Nature Human Behaviour منتشر شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این‌خبر‌رو‌مشخصاًبرای‌مسئولین‌نظام‌بفرستید‌و‌بگویید‌اگر‌ملتی‌بتواند‌شاد‌و‌خوشحال‌باشد‌خیلی‌از‌هزینه‌های‌دولت‌در‌خصوص‌اعتیا‌و‌درمان‌و‌جرم‌و‌جنایت‌‌و‌امثال‌اینها‌در‌جامعه‌کم‌میشود‌و‌در‌نهایت‌به‌نفع‌دولت‌میباشد‌و‌دیگر‌مجبور‌نیستند‌‌هزینه‌های‌اضافه‌برای‌رفع‌معظلات‌بکنند

    • بدون نام

      رقم خوشبختی را کی مشخص میکند اول مدیران دانا وبعد توانا چون فرمون دست آنها است

    • بدون نام

      رقم خوشبختی سفره فقرا است تا اه نکشند وگرنه عذاب آید که تر وخشک را با هم بسوزاند بقولی دوستان مدیران نادان کشور ویران مدیران توانا کشور آباد

    • بدون نام

      توف به شرف پست مدیران نادان ومنافق

    • بدون نام

      لعنت بر مدیران بی شرف

    • خ

      ها

    • حجت اله

      ماکارگران درایران بجای۹۵هزاردلار درسال به زوروهزاربدبختی کمتراز۵هزاردلارمیگیریم البته درطول سال این همون وعده ای بود که روحانی دادوقراربودمعیشت مردم رودرست بکنه امیدواریم که دیگه وعده نده چون ازاین هم بیچاره ترمیشیم

    • اریا

      پس یارانه رازیاد کنید سود سهام هم به موقع بدین که خوشحال بشیم خدایا شکرت بلاخره رنگ خوشی را داریم میبینیم

    • بدون نام

      ایران چقدره؟!
      مردم با ۸۰۰ ، ۹۰۰ تومن دارن زندگی میکنن

    • رضا

      یعنی در آمد ماهانه ۳۷ میلیون تومان! با این حساب توی ایران چند نفر خوشبخت داریم؟ حالا میفهمم انگیزه اختلاس کنندگان و نجومی بگیران محترم! چیه؟ طفلکیا فقط میخواستن احساس خوشبختی کنن!

    • کارمند

      پس ما یه چیزی هم به بدبختی بدهکاریم وقتی درسال حداکثر۲۵میلیون درآمد داریم

    • محمد سلطان

      در ایران هرچقدر پول دراوری باز کم است مشکل در ریشه مدیریت است.

    • بدون نام

      خوشبخت درایران کسانی هستندکه مثل اختاپوس چنگ انداخته اندروی سرمایه این مملکت وفقط هرازچندگاهی می فرمایند «به وضع معیشت مردم رسیدگی کنید»

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج