جاباما
۶۷۷۹۵۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

جام جهانی کشتی فرنگی؛ چالش جدید فدراسیون

اتحادیه جهانی درحالی به خاطر منافع کشورهای اروپایی تاریخ برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی در ایران را از فروردین به آذر سال ۹۷ تغییر داد که تاریخ اولیه برگزاری مسابقات را شهریور سال گذشته در جلسه هیات رییسه در پاریس به تصویب رسانده بود.

خبرگزاری ایرنا: اتحادیه جهانی درحالی به خاطر منافع کشورهای اروپایی تاریخ برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی در ایران را از فروردین به آذر سال ۹۷ تغییر داد که تاریخ اولیه برگزاری مسابقات را شهریور سال گذشته در جلسه هیات رییسه در پاریس به تصویب رسانده بود.

تغییر زمان برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی در هفته ای که گذشت به یکی ازخبرهای مهم ورزش اول تبدیل شد به طوری که اتحادیه جهانی به خاطر برگزاری رقابت های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی اروپا که قرار است روزهای 10 تا 16 اردیبهشت در داغستان روسیه برگزار شود از ایران خواست زمان برگزاری جام جهانی را از 30 فروردین 97 به آذر ماه تغییر دهد تا کشورهای اروپایی بتوانند با آمادگی بیشتری در مسابقات حضور یابند و این درحالی است که جام جهانی کشتی آزاد حدود 10 روز قبل از فرنگی قرار است در شهر آیوا آمریکا برگزار شود و کشورهای اروپایی شرکت کننده همچون گرجستان، جمهوری آذربایجان و روسیه مشکلی در این زمینه ندارند.

به هر ترتیب با نامه نگاری های انجام شده، فدراسیون کشتی به اتحادیه جهانی که اتفاقا این سال ها ارتباط خوبی نیز با یکدیگر داشته اند، اعلام کرده در صورت برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی در آذر ماه ضمن انصراف از حضور در جام جهانی کشتی آزاد در مورد میزبانی باید بررسی لازم را انجام دهد و از آن طرف نیز اتحادیه جهانی نیز به نوعی تهدید کرده اگر ایران برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی را در آذر ماه قبول نکند، میزبانی را از کشورمان خواهد گرفت.

این کشمکش تا بدانجا پیش رفته که اتحادیه جهانی سه شنبه شب گذشته در مقر خود در سوییس تنها اقدام به قرعه کشی جام جهانی کشتی آزاد و زنان نموده و قرعه کشی جام جهانی کشتی فرنگی را انجام نداده است و این موضوع بدان معنا است که اصرار به برگزاری جام جهانی در آذر ماه دارد.

در قرعه کشی جام جهانی کشتی آزاد تیم ایران در گروهی بسیار سخت با آمریکا، گرجستان و ژاپن هم گروه شده و روسیه در گروهی که به نظر می رسد دردسری برایش برای سرگروهی نخواهد داشت با کوبا، جمهوری آذربایجان و قزاقستان قرار دارند. این مسابقات قرار است ۲۰ فروردین در لس آنجلس آمریکا برگزار شود.

«رضا لایق» دبیر فدراسیون کشتی درباره برخی شایعات مبنی بر اینکه روس‌ها به خاطر میزبانی از رقابت‌های قهرمانی اروپا و حضور پرقدرت‌شان در این مسابقه‌ها، در این باره شیطنت کرده‌اند، گفت: البته عنوان شده که کشورهای اروپایی به دلیل نزدیکی این رقابت‌ها با مسابقه‌های قهرمانی اروپا تمایلی به حضور در جام جهانی آن هم در فاصله نزدیک به مسابقه‌هایشان نداشتند. اما سوال اینجاست، چگونه است که اروپایی‌ها در جام جهانی کشتی آزاد که آن هم در فاصله نزدیک تا مسابقه‌های قهرمانی اروپاست می‌توانند شرکت کنند اما حاضر نشدند در جام جهانی کشتی فرنگی به میزبانی ایران شرکت کنند. فکر می‌کنم در این باره شیطنت‌هایی صورت گرفته است.

یکی دیگر از رویدادهای بین المللی کشتی که اواخر هفته گذشته در شهر تبریز برگزار شد، رقابت های کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی بود که ۱۵ تیم خارجی ارمنستان، جمهوری آذربایجان، بلاروس، بلغارستان، گرجستان، مجارستان، هند، قزاقستان، قرقیزستان، مغولستان، رومانی، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، اوکراین و نمایندگان کشورمان حضور داشتند و در پایان تیم کشورمان با کسب ۴ مدال طلا، ۵ و نقره و ۷ برنز به عنوان قهرمانی رسید.

در رده بندی تیم این مسابقات تیم ایران با کسب 200 امتیاز در جایگاه نخست ایستاد و تیم های ترکیه و گرجستان به ترتیب با 143 و 84 امتیاز دوم و سوم شدند.

در این رقابت ها امید حسن تبار (۷۹ کیلوگرم)، کامران قاسم پور (۸۶ کیلوگرم)، امیر محمدی (۹۷ کیلوگرم) و پرویز هادی (۱۲۵ کیلوگرم) صاحب مدال طلا شدند، نادر حاج آقا نیا (۵۷ کیلوگرم)، حمید خلیلی (۶۱ کیلوگرم)، مرتضی قیاسی (۶۵ کیلوگرم)، ارشک محبی (۹۲ کیلوگرم) و جعفر شمس ناتری (۱۲۵ کیلوگرم) به مدال نقره دست یافتند و محمد ملکی (۶۱ کیلوگرم)، بهنام احسان پور (۶۵ کیلوگرم)، حامد رشیدی (۷۴ کیلوگرم)، محمد متقی نیا (۷۹ کیلوگرم)، مسعود مددی (۸۶ کیلوگرم)، محمدجواد ابراهیمی (۹۲ کیلوگرم) و احمد میرزاپور (۱۲۵ کیلوگرم) به مدال برنز رسیدند.

کشتی آزاد جام تختی در تبریز جدا از فرصت حضور برخی آزادکاران جوان، برخی نقاط ضعف ملی پوشان را مشخص کرد به طوری که نشان داد کشتی آزاد ایران در سبک وزن با مشکل جدی روبرو است و مشکل فنی نداشتن توانایی مدیریت یک مبارزه در طول 6 دقیقه و واگذاری نتیجه در ثانیه های پایانی همچون در کشتی برخی ملی پوشان وجود دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج