جاباما
۶۷۸۱۲۱
۱۰ نظر
۵۰۱۹
۱۰ نظر
۵۰۱۹
پ

استاد علم هواشناسی:

بارش‌های بهاره بالاتر از حد نرمال خواهد بود

حسین اردکانی استاد علم هواشناسی با بیان اینکه تا انتهای بهمن یک سیستم بسیار خوب دیگر کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: الگوها نشاندهنده بارش‌های مناسب در فصل بهار است و حتی بارش‌ها بالاتر از نرمال خواهد شد و جبران کم‌بارشی پاییز و اوایل زمستان صورت می‌گیرد.

خبرگزاری تسنیم: حسین اردکانی استاد علم هواشناسی با بیان اینکه تا انتهای بهمن یک سیستم بسیار خوب دیگر کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: الگوها نشاندهنده بارش‌های مناسب در فصل بهار است و حتی بارش‌ها بالاتر از نرمال خواهد شد و جبران کم‌بارشی پاییز و اوایل زمستان صورت می‌گیرد.

حسین اردکانی؛ پدر علم هواشناسی ایران به تشریح پیش‌بینی‌های اخیر خود و نامه‌ای که برای جامعه هواشناسان ایران به نگارش درآورده پرداخت و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌هایی که چندی قبل انجام داده‌ام و جزییات آن در نامه‌ای موجود است، تا انتهای بهمن ماه یک سیستم بسیار خوب دیگر وارد کشور می‌شود.

او ادامه داد: بررسی الگوهای بارشی نشان می‌دهد که در طول فصل بهار نیز بارندگی خوبی را در کشور شاهد هستیم و حتی میزان بارش‌ها از نرمال نیز بالاتر خواهد بود که جبران کمبود بارش‌ها در پاییز و اوایل زمستان خواهد شد.

این استاد علم هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: برف بسیار خوبی را در روزهای ابتدایی بهمن شاهد بودیم و بارندگی روزهای انتهایی بهمن ماه و ماههای آتی نیز باعث کاهش مشکلات ذکر شده خواهد شد و فکر نمی‌کنم شاهد بروز مشکلات در حوزه بارش‌ها باشیم چرا که تا حدود زیادی جبران کم بارشی صورت می‌گیرد.

اردکانی تصریح کرد: ما فصل پاییزو حتی اوایل زمستان شاهد کمبود بارش‌ها و خشکی بودیم اما بنده از قبل، پیش‌بینی بارش‌های دی و بهمن ماه را انجام داده‌ام و این موضوع را در قالب نامه‌ای به جامعه هواشناسان و متولیان امر ارائه کرده‌ام.

وی اظهار کرد: بنده در نامه‌ای که جامعه هواشناسان نوشته‌ام، تاکید کرده‌ام که سه سیستم بارشی تا اواخر بهمن ماه کشور را فرا می‌گیرد و این موضوع را قطعاً شاهد بوده‌ایم و بارش‌ها تا پایان بهمن نیز انجام می‌گیرد.

این استاد علم هواشناسی با بیان اینکه بهار در اصطلاح هواشناسی از دهم اسفند ماه آغاز می‌شود، گفت: در بهار هواشناسی که تا اوایل خرداد ماه به طول می‌انجامد نیز شاهد بارش‌‌های مناسبی خواهیم بود و جبران کم‌بارشی‌ها صورت می‌گیرد.

اردکانی تاکید کرد: مردم هیچگونه نگرانی نداشته باشند و بارندگی‌‌های ماههای آتی باعث بهبود نسبی وضعیت و تا حدودی ذخیره شدن آب پشت سدها را در پی خواهد شد.

او گفت: این پیش‌بینی‌ها از الگوهای جهانی برآورد شده است و امیدواریم شاهد بارش‌های مناسب در کشور باشیم؛ این پیش‌بینی‌های ذکر شده تا فصل بهار بوده و برای تابستان کمی زود است که پیش‌بینی صورت گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انشالله

      پاسخ ها

      • داود احمدی

        جنوب غرب ول معتلن.خخخخخ

    • بدون نام

      ما مردم غم چند چیز را باید به دوش بکشیم گرانی دلار بی بارشی بیکاری جوانان تورم رکود خدایا خودت ظهور را نزدیک کن آمین

    • بدون نام

      امید به خدا

    • مسلمان

      خدایا شکرت! شکرلله! شکر لله! !!!!

    • فهیمه

      آقای اردکانی همیشه زنده باشی...
      بالاخره یکی یه خبر خوب داد و گفت مردم نگران نباشن.
      خواهشا مسئولین عزیز بزارین این خوشی برامون بمونه، یهویی دوباره نگین خشکسالی داریم...

    • بی نان

      شکر خدا بعد از یه عمر انتظار بالاخره یه نفر هم پیدا شد خبر امیدوارکننده از بهتر شدن اوضاع بدهد مسئولین که همه میگن نیست نبود نداشتیم اگه هم بود اختلاس و گرانی و رکود و بیکاری و...

    • بدون نام

      خدادراشکر

    • علی

      سلام..جنوب استان فارس که خبری از باران نیست..امسال خشک سالی شدید

    • بدون نام

      شیراز شده سیستان ما 3 روزه کولر روشن میکنیم.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج