۶۷۸۵۳۵
۲ نظر
۵۰۷۳
۲ نظر
۵۰۷۳
پ

طنز؛ امتحان کن خوشت میاد

طيبه رسول زاده در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: وزیر آموزش و پرورش به شدت اصرار دارد که آزمون و امتحان مانع نشاط است و باعت خستگی و افسردگی می‌شود. ولی ما معتقدیم که اگر مسئولان مربوطه آزمون‌های خوبی طراحی کنند و شرایط مناسبی برای برگزاری امتحان‌ها فراهم سازند، می‌توانند شادی را دوباره به کودکان برگردانند.

طيبه رسول زاده در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: وزیر آموزش و پرورش به شدت اصرار دارد که آزمون و امتحان مانع نشاط است و باعت خستگی و افسردگی می‌شود. ولی ما معتقدیم که اگر مسئولان مربوطه آزمون‌های خوبی طراحی کنند و شرایط مناسبی برای برگزاری امتحان‌ها فراهم سازند، می‌توانند شادی را دوباره به کودکان برگردانند. لذا راه‌حل‌های علمی و عملی خود را خدمت وزیر محترم ارائه می‌دهیم که از نگرانی خارج شده و بتواند به وعده‌هایش نیز عمل کند.

۱. کافی است تقلب در امتحان آزاد باشد. حتی معلم‌ها روش‌های تقلب را به دانش‌آموزان یاد دهند. فقط معلم درس تقلب با بقیه دروس فرق کند که غافلگیری و لذت این کار برای دانش‌آموز محفوظ بماند.

۲. سوالات تستی باشد. دانش‌آموز باید بتواند به سوالات تشریحی هم پاسخ تستی بدهد. اما به شکلی که هر گزینه‌ای را که به عنوان جواب دوست داشت در زیر سوال بنویسد تا معلم به آن پاسخ دهد. می‌تواند در کنار گزینه‌ها برای معلم آپشن‌های: حذف دو گزینه در ازای دو نمره، نشان دادن درصد پاسخگویی معلم‌های دیگر به هر گزینه در ازای سه نمره و دادن پاسخ درست در ازای ۱۰ نمره را هم اضافه کند‌.

۳. نمره‌ها را از خیلی خوب، خوب، بد، زشت به: عزیزم من را مدیون خودت کردی، ماشالا به غیرتت، خدا قوت پهلوان، با اجازه برگه‌ات رو شیر می‌کنم، همین که هستی بسمه، برگه سفیدت نشون از قلب سفیدت داره، تغییر دهیم.

۴. سوالات ساده مطرح کنید. مثل: نام و نام خانوادگی، نام مامان، نام بابا، کلاس چندمی عزیزم؟ حتی از سن او نپرسید چون حساب کردن آن ممکن است باعث استرس و تنش برایش شود.

۵. بگذارید به جای آزمون دادن قصه بگوید. البته اگر حوصله داشت. بعضی از بچه‌ها استعدادی در خوانندگی به سبک رپ، ساختن هواپیما با خط‌کش و خوردن کچلیک هم دارند. می‌توانید به جای امتحان از آن‌ها فیلم بگیرید و در اینستا بگذارید. هر کدام لایک بیشتری گرفت نمره بالاتری برایش در نظر بگیرید.

۶. آن روزهایی که کلاس تشکیل شد و مدرسه به دلایل مختلف تعطیل نبود، به هر کدام از بچه‌ها یک تبلت داده تا با هم در یک بازی مسابقه بدهند. هر کدام امتیاز بالاتری به‌دست آورد حق دارد به مقطع بالاتر برود. می‌توانید دانش‌آموزی که غول مرحله آخر را کشت به عنوان شاگرد اول معرفی کنید‌.

۷. در آخر کافی است مدارس را تعطیل کنید؛ چرا که دانش‌آموزان ایرانی تا زمانی که بزرگ می‌شوند در هر نه روز با یک آزمون روبه‌رو خواهند شد. مهم نیست از آن با سربلند بیرون بیایند. فقط باید از کشنده‌ترین سلاحشان استفاده کنند و بی‌تفاوت از کنارش رد شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مدیران دانا کشور آباد

    • بدون نام

      امتحان گرفتن برای دانشگاه خوب است ولاغیر باید تا دیپلم امتحان برداشته شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج