جاباما
۲ نظر
۲ نظر

کشف ۹۵ سیاره جدید در خارج از منظومه شمسی

اندرو مایو از دانشگاه فنی دانمارک و مولف ارشد این پژوهش گفت: ما با بررسی ۲۷۵ سیاره احتمالی تحقیق خود را آغاز کردیم که از میان آنها ۱۴۹ مورد به عنوان سیاره خارج از منظومه شمسی تایید شدند. همچنین ۹۵ مورد از این سیارات نیز قبلا کشف نشده بودند.

خبرگزاری مهر: به گزارش ساینس آلرت، گروهی بین المللی از ستاره شناسان در اطلاعات جدید ماموریت K۲ تلسکوپ کپلر (متعلق به ناسا) ۹۵ سیاره جدید در خارج از منظومه شمسی کشف کرده اند.

کشف ۹۵ سیاره جدید در خارج از منظومه شمسی

به این ترتیب تعداد سیارات خارج از منظومه شمسی کشف شده در ماموریت K۲ به حدود ۳۰۰ مورد رسید.

ماموریت کپلر در سال ۲۰۰۹ میلادی آغاز شد. از آن زمان تاکنون مدار زمین دور خورشید را رصد می کند و در این ماموریت با روش ترانزیت (عکاسی از ستارگان در طی زمان و بررسی تغییرات میزان درخشش آنها) سیاره های خارج از منظومه شمسی را جستجو می کرد.

اگر ستاره ای به طور مداوم کم نور و سپس پرنور شود، این روند نشان دهنده وجود جسمی آسمانی است که می تواند نور آن را برای مدتی محدود مسدود کند. این روش نیازمند دقت و بررسی دقیق اطلاعات برای کشف زمان های کم نور شدن ستاره است.

درهرحال طبق اطلاعات ناسا، در ماموریت اصلی کپلر ۲۳۴۱ سیاره خارج از منظومه شمسی تایید شدند.

• شیدا ...۱۷ساله...خوزستان