جاباما
۶۷۸۸۸۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

آسیب‌پذیری اپراتور‌ها در استخراج ارز‌های دیجیتالی

این روزها که بازار ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیار داغ شده، وب‌سایت‌ها، حساب‌های کاربری و پلت‌فرم‌های بسیاری برای استخراج بیت‌کوین یا بیت‌کوین ماینینگ ایجاد شده است تا بتوانند با استفاده از آنها به خرید و فروش و مبادلات تجاری کلان اقدام کنند.

خبرگزاری ایسنا: اپراتور تی موبایل به تازگی اعلام کرده است که بارها در معرض سوءاستفاده مجرمان سایبری و هکرها به منظور استخراج ارزهای دیجیتالی همچون بیت‌کوین قرار گرفته است.

به گزارش وب سایت اندروید هدلاین، این روزها که بازار ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیار داغ شده، وب‌سایت‌ها، حساب‌های کاربری و پلت‌فرم‌های بسیاری برای استخراج بیت‌کوین یا بیت‌کوین ماینینگ ایجاد شده است تا بتوانند با استفاده از آنها به خرید و فروش و مبادلات تجاری کلان اقدام کنند.

در چند سال اخیر که ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیاری همچون بیت کوین، مونرو و ریپل از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شدند، همین امر موجب شده است کاربران و هکرهای بسیاری به کسب درآمد و پول در فضای مجازی روی آورند که این خود دلیل محکمی بود برای آنکه تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هایی که پلت فرم و بستر مناسبی برای استخراج این ارزهای دیجیتالی فراهم می‌کردند، مانند قارچ در فضای اینترنت رشد کنند.

آمار حملات سایبری و هک در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی، به اوج خود رسیده است و با توجه به افزایش روزافزون حملات سایبری از سوی هکرها، کشورها و شرکت‌های کوچک و بزرگ زیادی در سراسر جهان هدف این گونه حملات قرار گرفته‌ و آسیب‌ها، خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل شده‌اند.

حالا یکی از بزرگترین اپراتورهای مهم و فعال در جهان به نام تی موبایل (T-Mobile ) نیز به تازگی اعلام کرده است که شبکه و زیرساخت‌های اینترنتی و ارتباطاتش به شدت تحت تاثیر حمله سایبری و نفوذ هکرها به منظور استخراج و کسب ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده همچون بیت کوین قرار گرفته است.

شرکت تی موبایل یک اپراتور بزرگ آلمانی و چندملیتی است که در کشورهای مختلفی از جهان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده است. این شرکت همچنین با در اختیار داشتن شبکه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون مشترک خطوط تلفن همراه، دهمین اپراتور بزرگ موبایل جهان محسوب می‌شود.

مدیران این شرکت بر این باورند که تعدادی از هکرها و مجرمان سایبری قصد داشتند از طریق انتشار امواج رادیویی و ایجاد اختلال در بسترهای ارتباطی و اینترنتی تی موبایل، به شبکه، حساب‌های کاربری و IP آدرس‌های کاربران و مشتریان این اپراتور نفوذ پیدا کرده و بدین وسیله هم اقدام به کسب درآمد و استخراج ارز دیجیتالی کنند.

مدیران تی موبایل از این مساله ابراز نگرانی بسیاری کرده‌اند و در تلاشند تمامی احتمالات و تهدیداتی که هکرها برای این اپراتور ایجاد کرده‌اند را برطرف سازد.

با اینکه ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کرده‌اند، بسیاری از کشورها ازجمله کشورهای اروپایی درتلاش هستند تا این پول بی‌افسار را کنترل کرده و معاملات با آن را تا حد امکان محدود کنند، چراکه آنها بر این باورند بیت‌کوین به تجارت‌های غیرقانونی و غیرمجاز همچون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق دارو موادمخدر دامن‌زده و به علت آنکه مقامات قضایی و پلیس نمی‌توانند طرفین معامله را شناسایی و ردگیری کنند، باعث سهولت آن می‌شود

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج