۶۷۹۱۲۰
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

روایت مدیرعامل سابق از دلایل سقوط پاس

مدیرعامل پیشین باشگاه پاس همدان درباره ماجراهای رخ داده برای این تیم و سرنوشت ناگوارش توضیح داد.

ایسنا: محمدتقی رحیمی مدیر عامل سابق باشگاه پاس همدان در خصوص اتفاقات دوران مدیریتش بیان کرد: زمانی که نیکبخت، استاندار همدان شد حمایت‌های مادی خوبی از باشگاه پاس همدان کرد. سه فصل قبل اسپانسری که برای تیم گرفته شد ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به باشگاه پول تزریق کرد. طبق اساسنامه باشگاه، مسئول نهایی انتخاب هیات مدیره باشگاه، استاندار است. استاندار با توجه به سیاست‌هایی که داشت هیات مدیره باشگاه را با افرادی مثل رییس هیات فوتبال وقت، مدیر کل ورزش و جوانان همدان، خودش و معاونان اقتصادی و سیاسی‌اش تشکیل داد. اعضای هیات مدیره با اعتماد به مدیرکل وقت، وظیفه انتخاب مدیرعامل را بر عهده او گذاشتند اما مدیرعامل اختیار چندانی در مدیریت نداشت و مدیرکل ورزش و جوانان بود که تیم را مدیریت می‌کرد.

* استاندار پدری کرد اما به او خیانت کردند

او ادامه داد: اگر بخواهم به طور خلاصه بگویم این ماجرا اصلا فنی نبود. استاندار از لحاظ مادی هزینه‌های خوبی کرد اما به لحاظ معنوی به او خیانت شد. من خبر دارم که بسیاری از اطرافیان استاندار از او می‌خواستند که برای تیم پاس هزینه نکند. استاندار پدری کرد ولی ناخلفی دید.

رحیمی درخصوص نحوه ورودش به باشگاه پاس اظهار کرد: با انتخاب رمضانی، هدف مسئولان این شد که باشگاه به دسته دو سقوط نکند. رمضانی به من پیشنهاد کار داد تا به عنوان قائم مقامش برای نجات باشگاه پاس با او همکاری کنم اما عواملی باعث شد که این اتفاق در چهار هفته پایانی لیگ بیفتد. بعضی از رسانه‌ها و هواداران در این ماجرا نقش داشتند. خاطرم است که به استاندار و مدیرکل پیامک زده می‌شد تا در انتخاب ما سنگ‌اندازی کنند. اکبر محمدی مربی وقت با کار کردن روی ذهن بازیکنان نظر آن‌ها را نسبت به ما منفی کرد. در چهار هفته آخر ما دو برد داشتیم و مقابل پیکانی که به لیگ برتر صعود کرد شکست خوردیم و با خونه به خونه هم مساوی کردیم. در نهایت به خاطر تفاضل گل به دسته دو صعود کردیم.

* مدیرعامل حریف تراول می‌داد ما قول سمبوسه می‌دادیم

او اضافه کرد: با توجه به این که سقوط کردیم هیات مدیره من را به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه انتخاب کرد. من به مسئولان باشگاه گفتم که می‌توانند با یک میلیارد تومان تیم را دوباره به لیگ یک برگردانند اما این حمایت از ما صورت نگرفت. کل مبلغی که از استانداری گرفتم ۲۸۰ میلیون تومان بود. من یک تنه تیم را چرخاندم. یک مثال برای شما بزنم. ما برای انجام یک بازی به بوشهر رفتیم. مدیرعامل تیم بوشهری با تراول به رختکن تیمش رفت اما من به بازیکنان خودم گفتم اگر امروز بازی را ببریم شام سمبوسه خواهیم خورد.

مدیرعامل پیشین باشگاه پاس همدان در مورد ماجرای کسر شش امتیاز از این باشگاه هم گفت:‌ فصل گذشته ما با ۶- امتیاز مسابقه‌ها را شروع کردیم. شش امتیازی که به خاطر جعل قرارداد از طرف یک بازیکن خارجی از ما کسر شد. در پایان فصل اگر آن شش امتیاز از ما کسر نشده بود ما به لیگ یک صعود می‌کردیم.

* به جاعل امضای اولیایی از داخل کد داده بودند

او در مورد ماجرای جعل قرارداد از طرف بازیکن خارجی این باشگاه ادامه داد: کل مدت زمان حضور این بازیکن در ایران یک هفته بود که در این یک هفته هیچ نوع قراردادی با او امضا نشد اما این بازیکن با جعل امضای کاظم اولیایی و از طریق وکلایش از باشگاه پاس به فیفا شکایت کرد. من از طریق اینترپل حکم جلب او را گرفته‌ام و او در تمام دنیا تحت تعقیب است. به کمیته اخلاق نیز شکایت کرده‌ام چرا که به نظر من کسانی در ایران به این بازیکن کدهایی داده‌اند و در جعل قرارداد به او کمک کرده‌اند.

رحیمی در مورد آخرین فصل حضورش در پاس هم بیان کرد: من این فصل هم از مسئولان درخواست بودجه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی کردم تا تیم را به لیگ یک برگردانم اما هیات مدیره از ما حمایت نکرد. زمان نقل و انتقالات من ۵۰۰ میلیون تومان سفته به فدراسیون دادم. یعنی هیچ کدام از اعضای هیات مدیره یک برگ چک به من ندادند تا به فدراسیون بدهم. من هم می‌توانستم با دادن اطلاعات غلط به هیات مدیره از آن‌ها پول بگیرم اما با آن‌ها صادق بودم. دست بسیاری از دلالان را از باشگاه پاس کوتاه کردم. این افراد که منافعشان به خطر افتاده بود شروع به تخریب من کردند. دهان‌بینی آقایان کار را خراب می‌کند. هیات مدیره به تعهداتش عمل نکرد و همین باعث به وجود آمدن حاشیه‌هایی برای تیم شد. ما به خاطر بدهی‌مان به فدراسیون فوتبال هم تحت فشار بودیم. از مبلغ ۳ میلیارد تومانی خودم شخصا از طریق رابطه‌هایی که با بازیکنان داشتم ۴۰۰ میلیون از این بدهی‌ها را تسویه کردم. ابراهیم میرزاپور از قرارداد ۱۲۰ میلیونی‌اش، ۱۰۸ میلیونش را به باشگاه بخشید.

* باقری‌نیا به منافع خودش فکر می‌کرد

او اضافه کرد: هیات مدیره به دلایل سیاسی از ما حمایت نمی‌کرد. آن‌ها در رسانه‌ها اعلام می‌کردند که از باشگاه حمایت می‌کنند ولی در واقعیت این اتفاق نمی‌افتاد. با انتخاب باقری‌نیا به عنوان سرمربی، اوضاع کمی سخت‌تر شد چرا که او ابتدا به دنبال منافع خودش بود. باقری‌نیا با گرفتن ۳۰ درصد از قراردادش از هیات مدیره باعث به وجود آمدن اختلاف در میان اعضای تیم شد. بازیکن تیم وقتی می‌دید مربی‌اش ۳۰ درصد از قراردادش را دریافت کرده اما خودش هیچ دریافتی نداشته دیگر دل به کار نمی‌داد و با مربی‌ همسو نمی‌شد. من از هیات مدیره خواستم که برخی افراد را از باشگاه برکنار کنند تا این اختلاف میان بازیکنان پایان یابد اما هیات مدیره به حرف من گوش نکرد و من به ناچار استعفا دادم. مدیرعامل وظیفه‌اش اجرایی کردن مصوبات هیات مدیره است ولی من در باشگاه همه کار می‌کردم. وظیفه تدارکات، امور حقوقی، امور مالی، همه و همه بر عهده من بود. شما از بازیکنان باشگاه و مربیان قبلی می‌توانید صحت این ماجرا را پرس و جو کنید. هیات مدیره اگر یک دهم حمایتی که از مدیران عامل قبلی کرده بود از من هم می‌کرد، تیم را به راحتی به لیگ یک می‌بردم.

* عظیمی کاسب است نه آدم فنی

مدیرعامل سابق باشگاه پاس در مورد انتخاب عظیمی به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه گفت: زمانی که عظیمی قرار بود به باشگاه بیاید با من تماس گرفت و از من پرس و جو کرد. من به او گفتم که به صلاحش نیست که به این تیم بیاید. عظیمی سابقه‌ای در فوتبال ندارد. او یک کاسب بازاری است و از لحاظ فنی نمی‌تواند برای پاس مفید باشد. عظیمی را وارد بازی کردند و به او قول‌هایی هم در مورد پروژه‌های مربوط به تجارتش داده‌اند تا از این طریق او را برای هزینه کردن در باشگاه پاس مجاب کنند. به نظر من او تا الان متضرر شده است. او به تنهایی نمی‌تواند برای پاس کاری کند و باید افراد فنی به او مشاوره بدهند.

او در پایان گفت: از روزی که پاس به دسته سه سقوط کرد بسیار ناراحتم و امیدوارم که شرایط این باشگاه بهتر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      خاک برسراون مسعولی که باعث بانی انتقال تیمها به شهرستانها شد خاک عالم توسرت بی لیاقت حالا ببینم عرضه داری بازبیاری تیم رو دسته اول لا اقل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج