جاباما
۶۷۹۱۶۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

محفل اکرانی برای دو فیلم و گله از شرایط اکران

محفل اکران دو فیلم «شاخ کرگدن» و «بلوک۹خروجی۲» با انتقاد از شرایط اکران و پروانه نمایش فیلم‌ها سپری شد.

خبرگزاری ایسنا: مراسم رونمایی از دو فیلم سینمایی «شاخ کرگدن» به کارگردانی و تهیه کنندگی محسن محسنی نسب و فیلم «بلوک ۹ خروجی ۲» به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه کنندگی محمدرضا شریفی نیا شامگاه شنبه ۲۸ بهمن‌ماه با حضور عوامل و بازیگران در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

محفل اکرانی برای دو فیلم و گله از شرایط اکران

در ابتدای این‌ مراسم امیر سماواتی مسئول پخش این دو فیلم بیان کرد: اکران فیلم سینمایی «شاخ کرگدن» با سرگروهی سینما «کوروش» از هفته‌ی گذشته آغاز شده است و فیلم سینمایی «بلوک ۹ خروجی ۲» هم از دوم اسفند ماه در گروه آزاد اکران خواهد شد. این شرکت(درخشان آفتاب عالمتاب) فعالیت خود را از امسال شروع کرده و امیدواریم عید نوروز امسال هم یکی از فیلم‌هایی که مسوولیت پخش آن را برعهده گرفته است، بتواند اکران کند.

در ادامه محمدرضا شریفی‌نیا تهیه کننده فیلم سینمایی «بلوک۹ خروجی ۲» با بیان اینکه "خوشحالم که مشکلاتی که سر راه این فیلم وجود داشت برطرف و آماده نمایش شده است" و ادامه داد: ما یک شعاری در این فیلم داریم که "جامعه امروز به دیدن این فیلم نیاز دارد". این فیلم درمورد مساله طلاق است و هر خانواده ایرانی باید این فیلم را ببیند. درست است که داستان تلخ است ولی ماحصل آن شیرین است.

او ادامه داد: این فیلم جایزه اول فستیوال کامیرا ایتالیا را دریافت کرده و به عنوان بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول زن که از بازیگران خردسال این فیلم است،برگزیده شد. تمام بازیگران این فیلم در جشنواره شهر هم کاندیدا شدند و حمیدرضا آذرنگ جایزه بهترین بازیگر مرد در جشنواره سیدنی را دریافت کرد.

شریفی‌نیا درباره علت چند سال توقیف این اثر هم توضیح داد: این فیلم مشکل سیاسی یا اخلاقی نداشت بلکه شُبهه‌ای وجود داشت، راجع به شخصیت‌های ما که هر کدام در داستان، طلاق گرفته بودند وجود داشت که برطرف شد. البته مجوز فیلم با محدودیت سنی داده شده است یعنی برای افراد زیر ۱۶ سال ممنوع است، درواقع این فیلم درباره کودکان است و نه برای کودکان.

در ادامه این مراسم سید جواد یحیوی که اجرای برنامه را به عهده داشت، گفت: کسانی که در سالن هستند و فرزندانشان زیر ۱۶ سال هستند می‌توانند فیلم دیگر را برای دیدن انتخاب کنند.

اما محمدرضا شریفی نیا بیان کرد: از نظر ما اشکالی ندارد که افراد زیر ۱۶ سال هم این فیلم را ببینند و مشکلاتی که در این فیلم وجود داشت، رفع شد.

شریفی نیا علت حضور نداشتن دیگر بازیگران و کارگردان این اثر (علیرضا امینی ) را مشغله کاری آنان بیان کرد.

حمیدرضا آذرنگ بازیگر فیلم سینمایی «بلوک ۹ خروجی ۲» بیان کرد: من خوشحالم که بعد از ۴ سال این فیلم اجازه نمایش پیدا کرد و متاسفم که در مملکتی کار هنری می‌کنم که یک عده آدم جایی نشسته‌اند و فیلم‌ها را ذائقه سنجی می‌کنند. به خاطرم است که این فیلم را به خاطر اینکه درجه تلخی‌اش بالا بوده توقیف کردند. در خالیکه این فیلم به خاطر موضوعش می‌تواند به خیلی از خانواده‌ها کمک کند.

او خاطرنشان کرد: یک جایی هم فیلم به خاطر مسائل مالی متوقف شد و در آن دوران هیچ کس به داد این فیلم نرسید جز شریفی‌نیا. امیدوارم تاثیری که ما فکر می‌کردیم ۴ سال پیش این فیلم می‌تواند بر مردم بگذارد همچنان داشته باشد و اگر این اتفاق نیفتد مسئولش خیلی از آدمهایی هستند که شاید سرجایشان ننشسته‌اند.

دوبازیگر خردسال این نمایش ملیکا پارسا و ستایش محمودی نیز در مراسم حضور داشتند. ستایش محمودی که جایزه نقش اول زن را برای بازی در این فیلم از جشنواره کامیرا گرفته است گفت که خوشحال است که طلسم اکران این فیلم شکسته شده و بالاخره به نمایش درآمده است.

در ادامه مراسم محسن محسنی نسب کارگردان و تهیه کننده «شاخ کرگدن» درباره این فیلم توضیح داد: «شاخ کرگدن» فیلم بسیار سختی بود و من که نزدیک به ۴۰ سال است که فیلم‌ می‌سازم کاری تا به این به اندازه برایم سخت نبوده است، زیرا که این فیلم درچند کشور ساخته شد و فصای نامتعارفی داشت و امیدوارم حاصل کار تاثیر مناسب خود را بگذارد. رضا حیدری از کسانی بودند که از ابتدا ساخت فیلم همراه ما بود و نقش یک بادیگارد را در این فیلم دارد، او پیش از این در کشور چین هم کار کرده بودند و به خوبی از پس بازی در این فیلم هم برآمد و نقش مهمی برای ایشان نوشته شد.

رضا حیدری هم گفت: ما با بچه‌های خوب سینما کار کردیم و همه توانایی خود را برای این پروژه گذاشتند و فیلمی ساختند که ارزش سینمای اکشن ما را به تصویر می‌کشد. ما یک‌ پیام هم داریم؛ ما یک فیلم آبرومند و ارزشمند ساختیم اما در بدترین زمان به ما اکران دادند. اول جشنواره فیلم فجر این اثر اکران شد و شناسانده نشد و حق این بچه‌ها ضایع شد. ما با هزینه شخصی کار می‌کنیم و بودجه دولتی نداریم بنابراین از ما باید حمایت می‌شد.

در پایان مراسم هم خواننده تیتراژ فیلم «شاخ کرگدن»، این ترانه را به صورت زنده اجرا کرد سپس این دو فیلم در سالن‌های مجزا برای مدعوین به نمایش درآمد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج