۶۷۹۸۴۴
۱۳ نظر
۵۰۰۳
۱۳ نظر
۵۰۰۳
پ

چرا لاشه هواپیمای سقوط کرده پیدا نمی‎شود؟

با وجود تجسس برای پیدا کردن لاشه هواپیمای تهران-یاسوج خبرهای ضد و نقیض به گوش می‌رسد. استانداران اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد درباره این شایعات توضیح دادند.

خبرآنلاین: با وجود تجسس برای پیدا کردن لاشه هواپیمای تهران-یاسوج خبرهای ضد و نقیض به گوش می‌رسد. استانداران اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد درباره این شایعات توضیح دادند.

"هواپیمای ای.تی.ار تهران-یاسوج سقوط کرد" این خبری بود که روز گذشته سرخط خبری همه خبرگزاری‌ها بود و تاسف یک ملت را برانگیخت. با گذشت دو روز از این حادثه، هنوز خبری از لاشه این هواپیما نیست و گویا در میان قله‌های زاگرس ناپدید شده است و هیچ اثری از آن نیست.

فردی شیئی را در برف دیده بود که آن را با چرخ هواپیما اشتباه گرفت

بعد از ساعت ها خبری آمد که گویا تکه هایی از لاشه هواپیما پیدا شد اما بعد از دقایقی این خبر هم تکذیب شد. محسن مهرعلیزاده در گفت و گو با شبکه خبر درباره آخرین وضعیت هواپیمای مفقود شده در ارتفاعات استان اصفهان گفت: تیم ۸۰ نفره کوهنوردی ماهر در بال‎های شمالی و جنوبی رشته کوه دنا در حال تجسس هستند.

وی ادامه داد: ارتفاعات منطقه دچار مه گرفتگی و باد شدید است که هم دید افقی خلبان بالگرد را دچار مشکل کرده و هم باد شدید در جریان است که تکان های شدیدی به بالگرد و پهپاد می دهد که امکان جستجوی هوایی را مختل کرده است.

استاندار اصفهان درباره انتشار شایعه پیداشدن لاشه هواپیما نیز گفت: در یکی از پروازهای تجسس با استفاده از بالگرد یکی از سرنشینان شیئی در کنار برف ها دیده بود که فکر می کرد هواپیما است اما چند پرواز دیگر انجام شد و شیئی مورد نظر با دقت مورد بررسی قرار گرفت اما هیچ چیزی که نشان دهد تکه ای از هواپیما یا پیکر مسافران باشد، یافت نشد. متاسفانه اظهارنظر این فرد در فضای مجازی به سرعت پخش شد.

وی افزود: شدت بوران در ارتفاعات در حال افزایش است ولی فردا بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی فرصت خوبی داریم تا با استفاده از بالگردهای هوانیروز و هلال احمر به جستجو ادامه دهیم ولی احتمالا روز چهارشنبه وضعیت جوی مساعدی در منطقه نخواهیم داشت.

شاید قله بیژن باشد

علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویر احمد گفت: دنا از مرتفع‌ترین ارتفاعات زاگرس است. منطقه تقریبی که احتمال می‌دهیم محل سقوط هواپیما باشد، قله بیژن است که در این فصل پوشیده از برف و یخبندان است و عملیات را دشوار می‌کند.

وی افزود: امروز به شکل میدانی در منطقه حضور پیدا کردیم و با تمام دشواری‌ها با بالگرد جست‌وجو کردیم. حدس و گمان‌هایی که می‌گویند قطعاتی پیدا شده بر این اساس است که بعضا اشیایی دیده می‌شود اما نمی‌توان تایید کرد که این اشیا مربوط به لاشه هواپیما باشد.

استاندار کهگیلویه و بویر احمد با بیان اینکه امروز ۸ فروند هواپیما مرتب در منطقه پرواز داشتند، گفت: نیروی انتظامی و ارتش و سپاه هم برای کمک مستقر هستند. به دلیل شرایط جوی و ارتفاع زیاد از انواع بالگردها هم استفاده کردیم و به ارتفاع بیژن هم مراجعه کردیم اما کاری نتوانستیم کنیم.

وی گفت: امشب عملیات متوقف شد فردا با روشن شدن هوا ادامه می‌دهیم. در سمیرم پایگاه داریم. در سیسخت هم یک پایگاه مستقر کردیم و فردا هم علاوه بر بالگردها از کهگیلویه بخش جست‌وجوی زمینی عملیات را ادامه می‌دهیم ما هم داغدار هستیم امیدواریم بتوانیم لاشه را پیدا کنیم.

احمدی تاکید کرد: از فردا بالگردهای قدرتمندتری از ارتش می‌گیریم همه مسئولان پیگیر هستند هماهنگی خوبی شده که تجهیزات پیشرفته‌تری داشته باشیم. قرار شده پهپادهای توانمندتری اعزام شوند اگر شرایط جوی مناسب باشد تا فردا ظهر خبر خوبی به مردم می‌دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شرایط بد است و امکانات محدود کشور پیشرفته نیست که بر میگردد به مدیران تنبل ونادان در ساسر کشور که اجازه پرواز داده اند به هواپیما در آن شرایط بد آب وهوایی و منطقه خطرناک و کوهستانی

    • بدون نام

      بخاطر این پیدا نشده که میدونن زنده هستن میخوان انقدر کشش بدن تا اونایی که زنده موندن هم یخ بزنن بمیرن!

    • علی

      کدوم خبر خوب رو به مردم میدهید اگر بالگردهای قدرتمندی فردا اعزام می شود خوب چرا امروز اینکار رو نکردید و اگر کسی هم زنده مانده بود الان تو سرمای کوهستان یخ زد و رفت اون دنیا واقعا مملکت ما در مواقعی که سانحه ای روی میدهد خیلی ضعیف عمل میکند و باعث تاسف است که صدای شعارهایمان گوش فلک رو کر میکند ولی در عمل هیچ

    • بدون نام

      خداوند کمک کند تا هواپیما وسرنشینانش پیدا شود وبه خانواده های محترمشان صبرعطافرمایددرعزاواندوهشان شریکیم (((السلام یا فاطمه الزهرا س )))

    • عسل

      چون عرضه ندارین .چون تجهیزات ندارین .چون جون مردم براتون اهمیت نداره .

    • پلنگ

      بعد از گذشت ۴۸ ساعت از سقوط هوا‌پیما و عدم مدیریت بحران بوجود اومده توسط مسئولان تازه میخواید خبر خوش به مردم بدید . استفاء بدید این همه بی کفایتی و ....

    • بدون نام

      در سقوط این هواپیما گویا ماجرا هائی در پشت پرده نهفته است که دولتیان میل ندارند مردم از ان اگاه شوند.مثلا در ساعت 5 بعد از ظهر امروز مردم محلی جلوی بخشداری ناحیه ای که احتمال سقوط داده میشود برای کمک اماده بودند اما افرد دولت در پشت اطاق های در بسته فقط در حال اتلاف وقت بودند. از طرفی با بودن این همه ماهواره و جی پی اس هواپیما نقطه سقوط بسیار مشخص است اما این نجس ها با گذراندن وقت میخواهند جان غزیزان مردم در کوهها اسیر طعمه گرگ و حیوانات دیگر شود. اینها رحم به کسی نمیکنند.....خلاصه با بهانه خرابی هوا وقت امروز را هم سپری کردند و فردا باز هم هوا خراب است و تمام ان جنازه ها طعمع گرگ و حیوانات خواهد شد و بعد از یک هفته میگویند بفرمائید . اگر اینطور نشد

    • بدون نام

      کماندو ها زود است گفتن بیان چند روز بعد میامدن بهتر بود!!!! حلا اگر درایران سقوط نمیکرد ودر حارج بود تمام مدیران آنجا بودن هرار تا ایراد میگرفتن از امداد نجات!!

    • کارمند

      خبر خوب یعنی پیدا شدن لاشه هواپیما واجساد قربانیان تحریم ودشمنیهایمان با نصف دنیا!!!!واقعا به کجا چنین شتابان

    • جواد

      خبر خوب بخوره تو سرتون‌اگه عرضه داشتین تو ساعت اولیه سقوط هواپیما اونو پیدا میکردین

    • الهه

      خدایا به حق فاطمه زهرا زودتر اثری ازشون پیدا بشه

    • بدون نام

      من میگم . هواپیما منفجر نشده . آتش هم نگرفته . فقط سقوط کرده و بلافاصه بهمن امده و اونو پوشونده . متاسفانه

    • بدون نام

      لابد به صلاح نیست پیدا بشه!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج