جاباما
۶۷۹۸۵۹
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

استقلال - الهلال؛ هشتمین تقابل آبی‌های آسیا

به بهانه تقابل حساس سه‌شنبه شب دو تیم استقلال تهران و الهلال عربستان در مسقط، به هفت تقابل قبلی این دو قدرت فوتبال آسیا پرداخته‌ایم.

خبرآنلاین: به بهانه تقابل حساس سه‌شنبه شب دو تیم استقلال تهران و الهلال عربستان در مسقط، به هفت تقابل قبلی این دو قدرت فوتبال آسیا پرداخته‌ایم.

یکی لقب باشگاه قرن آسیا را با خود یدک می کشد و دیگری به دو ستاره اش که نشان از دو قهرمانی در آسیا دارد می نازد. صحبت از الهلال عربستان و استقلال ایران است.

دو رقیب سنتی در فوتبال آسیا که هردو هم آبی پوش هستند.

استقلال و الهلال پس از ۴ سال یک بار دیگر به هم رسیده اند.در این ۴ سال، استقلال تحولات زیادی را پشت سر گذاشته و حالا مدتی است که با وینفرد شفر به ساحل آرامش رسیده است.

استقلال با شفر تیمی شده که جنگیدن را فرا گرفته است و برای گل زدن تا دقیقه ۹۰ از پا نمی نشیند. الهلال اما طی این سال ها هم در عربستان و هم در آسیا حرف اول را می زده. آخرین افتخار آن ها در آسیا هم به همین فصل پیش باز می گردد که توانستند به عنوان نماینده غرب آسیا پا به فینال این رقابت ها بگذارند.

به بهانه تقابل حساس سه شنبه شب دو تیم در مسقط، به هفت تقابل قبلی این دو قدرت فوتبال آسیا پرداخته ایم. ۷ دیداری که سه برد برای الهلال،دو برد برای استقلال و دو تساوی را در بر داشته است.

1)استقلال 0-1 الهلال(1370)

استقلال به عنوان مدافع عنوان قهرماني جام باشگاههاي آسيا در مرحله گروهي سال ۱۹۹۱ و در دوحه برابر الهلال قرار گرفت که اين بازي با برتري يک - صفر الهلال به پايان رسيد. تک گل آبي هاي عربستاني را يوسف الثنايان در نيمه دوم و از روي يک ضربه ايستگاهي به ثمر رساند.

2)استقلال 1-1 الهلال]الهلال در ضربات پنالتی پیروز شد[ (1370)

دو تيم يک بار ديگر در ديدار فينال در دوحه با هم مصاف دادند که اين بار کار به تساوي ۱ - ۱ رسيد. براي الهلال بازهم يوسف الثنايان از روي يک ضربه ايستگاهي و براي استقلال هم امير هاشمي مقدم گلزني کردند ولي در ضربات پنالتي اين الهلال بود که پيروز ميدان شد تا جام قهرماني را بالاي سر ببرد.

3)استقلال 0-0 الهلال]تیم عربستانی در ضربات پنالتی پیروز شد[ (1375)

سومین دیدار استقلال برابر الهلال در سال ۱۹۹۶ بود. سرمربی آن سال‌های استقلال مرحوم ناصر حجازی بود. دیدار دو تیم که از مرحله‌ نیمه نهایی جام باشگاه‌های استقلال برگزار می‌شد در پایان وقت‌های معمول و اضافه با تساوی بدون گل به پایان رسید. باز هم در ضربات پنالتی آبی‌های عربستان با نتیجه‌ی ۵ بر ۴ شاگردان حجازی را مغلوب کردند تا استقلال از گردونه‌ مسابقات حذف شود.

4)استقلال 2-1 الهلال (1377)

مرحله يک چهارم نهايي جام باشگاههاي آسيا در سال ۱۹۹۹ به صورت گروهي در ابوظبي برگزار شد. اين بار استقلال موفق شد با گل هاي فرهاد مجيدي در دقیقه ۱۳ و سيروس دين محمدي در دقیقه ۴۰ دربرابر تک گل بشار عبدالله مهاجم کويتي الهلال در دقيقه ۴۷ تيم پيروز ميدان باشد.

5)استقلال 2-3 الهلال (1381)

پنجمین مصاف آسيايي دو تيم در مرحله گروهي ليگ قهرمانان ۲۰۰۳ آسيا در العين امارات به داوري محمد صالح سوبخيدين مالزيايي برگزار شد. استقلال در اين بازي دوبار با گل هاي رسول خطيبي(۱۴) و علي سامره(۴۲) از حريف پيش افتاد اما پاتريک سوفو مهاجم سيه چرده الهلال نه تنها در دقايق ۳۴ و ۷۴ برتري استقلال را بي اثر کرد بلکه در دقيقه ۸۵ گل برتري الهلال را هم زد تا الهلال با کامبکی عالی سه امتیاز این دیدار را مال خود کند.

6)استقلال 2-1 الهلال (1392)

آبی های تهران و ریاض پس از ۱۱ سال یک بار دیگر به هم رسیدند. این بار هم در مرحله گروهی.
بازی رفت در ریاض و به میزبانی سعودی ها برگزار شد و استقلال توانست با کامبکی شیرین انتقام آخرین باخت خود مقابل الهلال را بگیرد. در این مسابقه ابتدا سالم الدوساری در دقیقه 68 تیم میزبان را پیش انداخت اما شاگردان قلعه نویی توانستند با گل های پژمان منتظری-غایب بزرگ استقلال در بازی پیش رو-و آرش برهانی در دقایق 80 و 86 فاتح این دیدار حیثیتی شوند.

۷)استقلال ۰-۱ الهلال (۱۳۹۲)

فروردین 1392 آخرین جدال استقلال و الهلال طی سالیان اخیر بود.جایی که آبی های عربستانی موفق شدند در ورزشگاه آزادی با تک گل نواف العابد استقلال را شکست دهند تا تنها شکست استقلال در دور گروهی آن فصل مقابل الهلال رقم بخورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عرفان

      امروز الهلالم ۴تایی میکنیم

    • بدون نام

      گلابی اینکه 5باخت برای استقلال هستش نه سه بار

    • بدون نام

      آخری
      ن بار یه صفر بردیم ودوربرگشت یه صفر باختیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج