جاباما
۶۷۹۹۵۹
۱۶ نظر
۵۰۰۴
۱۶ نظر
۵۰۰۴
پ

طرح ترامپ برای ابطال توافقنامه بوئینگ و ایران

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست مدعی شده است، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تلاش می کند توافقنامه شرکت بوئینگ و ایران را باطل کند.

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: روزنامه صهیونیستی جروزالم پست مدعی شده است، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تلاش می کند توافقنامه شرکت بوئینگ و ایران را باطل کند.

اين روزنامه صهيونيستي در گزارشي به قلم « ميچل ويلنر » در پايگاه اينترنتي خود نوشت: دولت دونالد ترامپ در حال اجراي طرحي است که قرارداد شانزده ميليارد دلاري ايران و شرکت هواپيماسازي بوئينگ را ابطال کند.

در صورت تحقق اين طرح ترامپ، توافق هسته اي ايران و قدرت هاي جهاني تحت تاثير قرار خواهد گرفت. سال گذشته زماني که دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا راهبرد جديد خود را درباره ايران اعلام کرد مقام هاي دولت وي اعلام کردند که او با توافق ميان تهران و شرکت بوئينگ مخالفت خواهد کرد. در حال حاضر هم مقام هاي دولت آمريکا اسنادي را ارائه مي کنند که نشان مي دهند ترامپ با توافق تهران و شرکت بوئينگ مخالفت خواهد کرد.

روز پنجم فوريه مقام هاي آمريکايي تلاش هاي شرکت ماهان از زيرمجموعه هاي ايران اير را براي دور زدن تحريم هاي آمريکا افشا کردند. مقام هاي آمريکا مي گويند شرکت ماهان اير تسليحات و نيروهاي ايراني را براي حمايت از بشار اسد به سوريه منتقل مي کند. بنابر گزارش بخش تجارت آمريکا، شرکت ماهان ايران در طول ساليان اخير به دفعات با نام شرکت هاي ترکيه اي براي خريد تجهيزات و قطعات هواپيماهاي توليد شده در آمريکا اقدام کرده است.

«ميرا ريچارد» وزير تجارت آمريکا در اين خصوص گفت: اقدامات کنوني ما حامل اين پيام است که تجارت و تعاملات تجاري با ايران به معناي نقض قوانين صادراتي آمريکا است و به هيچ وجه ما اين نوع تعاملات را نخواهيم پذيرفت. وي افزود، شرکت ها و شهروندان ترکيه که در تعاملات تجاري با ايران نقش داشته اند با اقدامات تنبيهي آمريکا مواجه خواهند شد. ريچارد تاکيد کرد، «اداره صنعت و امنيت» با قاطعيت شرکت هايي که تلاش مي کنند با ارائه اطلاعات نادرست به نمايندگي از ايران با شرکت هاي آمريکايي تعاملات تجاري داشته باشند برخورد خواهند کرد.

تهران اعلام کرده است ابطال توافقنامه خريد هواپيما از بوئينگ به معناي نقض توافق هسته اي سال دو هزار و پانزده خواهد بود. اين توافقنامه اجازه داده است که هواپيماهاي مسافربري و قطعات مورد نياز هواپيماهاي مسافربري به ايران فروخته شود. اما دولت دونالد ترامپ و بسياري از اعضاي کنگره به اين نتيجه رسيده اند که اقدامات شرکت هواپيمايي ماهان در سوريه باعث شده است که ماهيت اين شرکت به عنوان يک شرکت هواپيمايي و غيرنظامي زيرسئوال برود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باطل هم نمی کرد،پولی در بساط نبود بخریم
      حالا نقد بدید ببین چطوری میفروشن!!
      جایی که عربستان و امارات و ترکیه و قطر و....هستند با پول کافی
      بیاد قسطی به ایران بفروشه؟!

    • بدون نام

      جهنم از ایرباس میخریم همون طوری که خریدیم و چند تاشم تحویل گرفتیم.اصلا ایرباسهای سری 320 و321 و 350 خیلی هم بهتر از بوئینگ های آشغال و گران 737 و 777 آمریکایین که تا حالا چندین و چند مورد سقوط هم داشتن

    • سعید

      برو عامو خدا شفات بده

    • کارمند

      چشم مسئولینی که هنوز بر دشمنی با نصف دنیا پافشاری میکنند روشن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همونطور که میبینه حق داشتن پافشار کنن روی این دشمنی....به توافقی که خودشون امضا کردن هم پایبند نیستن،بعد ما تریپ دوستی برداریم باهاشون

    • بدون نام

      مبارک باشه!!!

    • بدون نام

      خورشید تابان برجام در افق تیره و تار رو به افول است!!!

    • bipanah

      دقیقا وقتی یه هواپیما سقوط کرد این جانور یاد توافقنامه با بوئینگ افتاد. بعد برخی از ملت مشنگ ایران فکر می کنند ترامپ خوبه و طرفدار مردم ایران! باورم نمیشه دارم در این برهه وحشتناک ایران زندگی می کنم. انگار سر مردم یه جور گرد حماقت و خود ویرانگری پاشیدند ... به سوریه شدن سلام کنید ...

    • بدون نام

      ابطال کن تا از این بدبخت تر. شیم شاید. به خود. امدیم

    • بدون نام

      عوضیه کثیف
      فهمیده مشکل هوایی داریم میخاد باجون مردم بازی کنه
      کله زرده کثافت

    • بدون نام

      دیگه خیلی برامون فرقی نمیکنه
      پول برجام به ایران نرسید دیگه چه فرقی داره

    • بدون نام

      باينم مگن سياست مدار اينكه چارواداره

    • بدون نام

      ما وقتی مرگ بر امریکا میگوییم واقعا انتظار هم نباید نداشته باشیم به ما هواپیما بدهند .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا چون اینا از این قبیل کارا رو انجام میدن،ما مرگ بر آمریکا میگیم

    • بدون نام

      درود خدا بر ترامپ

    • بدون نام

      چرا این دولت مردان یک گروه وکیل درجه یک و حرفه ای بین المللی استخدام نمیکنند که از حقوق ایران دفاع کنند با شعار مشکل حل نمیشود!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج