جاباما
۶۷۹۹۸۷
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

بارسا و لئو مسی؛ بزرگ‌ترین آزمون کونته

چلسی برای مقابله با لیونل مسی و بارسلونا کار دشواری پیش رو خواهد داشت.

ورزش سه: بی شک دیدار چلسی برابر بارسلونا یکی از ۲ دیدار حساس و مهم این مرحله از لیگ قهرمانان است که مرور بازی های سالهای اخیر این تیم حکایت از احتمال تکرار یک مسابقه جذاب بین این ۲ مدعی را خواهد داشت.

بارسلونا در فصل جاری عملکرد بسیار خوبی از خود ارائه داده و قهرمانی این تیم در لالیگا تقریبا قطعی شده است. همچنین لیونل مسی نیز تقریبا امسال در بهترین شرایط ممکن قرار داشته و همین موضوع باعث می شود دغدغه اصلی آنتونیو کونته، چگونگی مهار ستاره 30 ساله بارسا لقب گیرد.

بارسا و لئو مسی؛ بزرگ‌ترین آزمون کونته


این دیدار را می توان دوئلی جذاب میان بهترین مهاجم جهان یعنی لیونل مسی و بهترین بازیکن در بخش دفاعی یعنی انگولو کونته دانست و مهار ستاره ای مانند لیونل مسی، احتمالا می تواند بهترین سرگرمی برای هافبک فرانسوی چلسی باشد.

پس می تواند دیدار چلسی مقابل بارسلونا را بزرگ ترین نبرد دوران حرفه ای انگولو کانته دانست. این فرضیه در مورد کونته نیز صادق است زیرا او هنوز موفق به کسب موفقیتی مهم در لیگ قهرمانان نشده و غلبه بر بارسا می تواند فصل او را قابل قبول جلوه دهد. اما بارسلونا زیر نظر والورده تبدیل به تیمی سرسخت تر شده که با حساب و کتاب و قوانین زیادی بازی می کند.

بارسا و لئو مسی؛ بزرگ‌ترین آزمون کونته


دیگر نبرد مهم این دیدار را باید جدال ادن هازارد و لیونل مسی دانست. ستاره بلژیکی چلسی به دنبال نشان دادن سطح دیگری از توانایی خود برابر بارسلونا بوده و لئو مسی نیز به دنبال پایان ناکامی در ۸ بازی مقابل آبی های لندن خواهد بود.

در حال حاضر و بعد از چند پیروزی اخیر برای آبی های لندن، شرایط برای چلسی کمی بهبود یافته اما سوال مهم این است که آیا تیم کونته شخصیت غلبه بر تیم های بزرگ را دارد یا خیر؟

بعد از شکست برابر بورنموث و واتفورد در لیگ قهرمانان و حذف به دست آرسنال در جام اتحادیه، نگرانی هواداران از عملکرد چلسی افزایش یافت و حالا با توجه به پیش رو بودن 4 دیدار مهم برابر بارسلونا در لندن، منچستریونایتد و منچسترسیتی در لیگ برتر و جدال برگشت با بارسلونا، نگرانی در مورد عملکرد چلسی در بازی های بزرگ مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

بارسا و لئو مسی؛ بزرگ‌ترین آزمون کونته


سرمربی ایتالیایی چلسی پیش از این هشدار داده بود برای مواجهه با بارسلونا و یکی از بهترین های جهان لیونل مسی، آنها باید نمایش کامل و بی عیب و نقصی ارائه دهند.

علیرغم حضور در ۸ جدال برابر چلسی، لیونل مسی هنوز موفق به باز کردن دروازه این تیم نشده اما با به ثمر رساندن ۳۰ گل در این فصل و انگیزه فراوان برای شکستن طلسم چلسی، ستاره بارسا تلاش زیادی برای باز کردن دروازه کورتوا خواهد داشت.

اما به جز دغدغه مقابله با زوج آماده لئو مسی و لوییس سوارز، چلسی امیدوار به درخشش ادن هازارد پشت دفاع بارسا و خلق موقعیت برای خودش و هم تیمی هایش توسط این ستاره بلژیکی خواهد بود.

با توجه به خط حمله قدرتمند بارسا، احتمالا کونته از کریستنسن 21 ساله در ترکیب اصلی استفاده خواهد کرد زیرا میانگین دریافت گل آبی های لندن با حضور این مدافع دانمارکی کاهش یافته و او نگران رویارویی با مسی و سوارز نخواهد بود.

بارسا و لئو مسی؛ بزرگ‌ترین آزمون کونته


به نظر می رسد کیهیل با توجه به افت اخیر نیمکت نشین باشد اما حضور سزار آسپلیکوئتا در این مسابقه قطعی است و آنتونیو رودریگر 24 ساله و آلمانی نیز از لحاظ تحرک و شرایط فیزیکی، موقعیت بهتری نسبت به کیهیل باتجربه برای حضور در ترکیب دارد.

در صورت غیبت کیهیل، بازوبند به آسپلیکوئتای 28 ساله خواهد رسید اما در این صورت، حفظ شرایط روحی چه در دیدار مقابل بارسا در صورت ناکامی و چه برای بازی های مهم بعدی مقابل یونایتد و سیتی، در هاله ای از ابهام قرار دارد.

زمانی که ژوزه مورینیو هدایت چلسی را بر عهده داشت، پیش از دیدار مقابل گالاتاسرای در لیگ قهرمانان مدعی شد با ۱۱ آسپلیکوئتا می توان فاتح لیگ قهرمانان شد و تکیه آقای خاص به شخصیت و روحیه پیروزی طلبانه مدافع اسپانیایی تیمش بود.

اما متاسفانه همانند مورینیو، کونته نیز تنها یک آسپلیکوئتا در اختیار دارد و نگرانی هواداران چلسی نیز کمبود روحیه جنگندگی و مبارزه تا سر حد توان در بین بازیکنان این تیم است. در گذشته، ستاره هایی چون پتر چک، دروگبا، ایوانوویچ، لمپارد، جان تری، اشلی کول ... رهبرانی بودند که اجازه ندادند در شرایط دشوار چلسی تحقیر شود اما از آن ستاره ها حالا تنها کیهیل در استمفوردبریج باقی مانده است.

بارسا و لئو مسی؛ بزرگ‌ترین آزمون کونته


زیبایی جاودانه چلسی برای طرفدارانش این است که اغلب جایی که زندگی وجود دارد، امید نیز دیده می شود؛ پس زندگی برای هوادارانی که برای حمایت از چلسی راهی استادیوم خواهند شد همچنان جریان دارد.

دفاع فوق العاده، یک حرکت دیدنی از هازارد و یک ایستگاهی تماشایی از مارکوس آلونسو، ممکن است شانس تیم کونته را برای صعود افزایش دهد اما گلی زودهنگام از سوی مسی و سوارز، زندگی را برای چلسی دشوار خواهد کرد.

منبع: ESPN
ترجمه: آریا فاطمی مقدم

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بارسابرنده است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج