۶۸۰۰۴۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اعتراض دانش‌آموزان آمریکا به قوانین فروش سلاح

ده‌ها دانش آموز نوجوان با تحصن در پیاده‌روهای مقابل کاخ سفید خواستار واکنش ریاست جمهوری آمریکا درخصوص سیاست کنترل سلاح در پی تیراندازی در دبیرستانی در فلوریدا شدند.

خبرگزاری ایسنا: ده‌ها دانش آموز نوجوان با تحصن در پیاده‌روهای مقابل کاخ سفید خواستار واکنش ریاست جمهوری آمریکا درخصوص سیاست کنترل سلاح در پی تیراندازی در دبیرستانی در فلوریدا شدند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ده‌ها دانش‌آموز به همراه والدینشان برای درخواست از دولت به منظور تشدید سیاست‌های محدودیت فروش اسلحه در آمریکا دست به تظاهرات زدند.

یکی از شرکت‌کنندگان در این تجمع اظهار کرد: بسیار مهم است که ما خشم خود را ابراز و برای تغییر در سیاست کنترل سلاح آمریکا تلاش کنیم.

وی افزود: هر روز که با والدینم خداحافظی می‌کنم، می‌دانم که ممکن است دیگر هیچ‌گاه آنها را نبینم.

یکی دیگر از دانش‌آموزان حاضر در این تظاهرات اظهار کرد: واقعا فکر می‌کنم که آنان می‌خواهند صدای ما را بشنوند. امیدوارم مقامات در پی قوانین منطقی درخصوص بررسی مقدماتی سختگیرانه برای فروش سلاح باشند.

دانش آموزان معترض متعهد شدند که درپی حادثه تیراندازی در دبستانی در فلوریدا اعمال فشار خود را بر کنگره ادامه دهند.

برخی از شرکت کنندگان در این تجمع بنرهایی را در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود "فرزندانتان روی شما حساب می‌کنند".

در همین حال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از سیاست تشدید بررسی‌های اولیه پیش از فروش سلاح حمایت کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر واکنش کم‌رنگش در مقابل حادثه تیراندازی این دبیرستان و حمایت‌های شدیدش در گذشته از انجمن ملی سلاح آمریکا با انتقادهایی مواجه شده است.

سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید اظهار کرد: ترامپ درباره لایحه‌ای با هدف تقویت گزارش سوابق جرائمی که می‌تواند افراد را از خرید سلاح گرم بازدارد با جان کورنین، سناتور جمهوری‌خواه و کریس مورفی، سناتور دموکرات مذاکراتی را صورت داده است.

وی افزود: رئیس‌جمهور با سناتور کورنین درخصوص لایحه‌ای دو حزبی صحبت کرد و سناتور مورفی طرح توافق فدرال با قانون بررسی سابقه کیفری خریداران اسلحه را مطرح کرد.

در حالی که مذاکرات درباره این طرح همچنان ادامه دارد، رئیس‌جمهور از اقداماتی برای توسعه فرایند بررسی سوابق کیفری حمایت می‌کند.

دانش آموزان، ‌معلمان و سیاستمداران از دونالد ترامپ و کنگره آمریکا درخواست کرده‌اند که در پی حادثه تیراندازی در دبیرستانی در فلوریدا از تکرار چنین حوادثی در آینده جلوگیری کنند.

برخی از جمهوری‌خواهان همچنان این سوال را مطرح می‌کنند که آیا اعمال محدودیت‌های فروش سلاح پاسخ مناسبی برای بحران موجود است یا خیر.

دموکرات‌ها نیز بر این باورند که بالا بردن محدودیت سنی برای خرید سلاح و ایجاد زمان انتظار برای خرید اسلحه کافی نیست.

از زمان بروز این تیراندازی دانش آموزان درخصوص مطرح کردن درخواست‌هایشان برای افزایش تدابیر کنترل فروش اسلحه مصمم‌تر شده‌اند و بسیاری به این مساله اشاره دارند که سیاستمداران از انجمن ملی سلاح آمریکا حمایت مالی دریافت می‌کنند و برخی نیز از ترامپ انتقاد کرده و می‌گویند به جای آنکه او خود اقدامی در این خصوص انجام دهد و محدودیت‌هایی را برای فروش اسلحه مطرح کند، دموکرات‌ها را برای این اتفاق سرزنش می‌کند.

در ادامه این اعتراضات، دانش آموزان طرح راهپیمایی‌های دیگری را با هدف درخواست برای اصلاح قوانین فروش سلاح اعلام کرده‌اند؛ این تظاهرات با نام "راهپیمایی برای جانمان" در روز ۲۴ مارس در سراسر آمریکا برگزار خواهد شد.

گروهی از دانش‌آموزان متعهد شده‌اند که این اعتراضات را به نقطه عطفی در بن‌بست مساله کنترل فروش سلاح در آمریکا بدل کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج