۶۸۰۱۹۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

لایق: پرونده کشتی، سیاسی شده بود

دبیر فدراسیون کشتی گفت: پرونده تعلیق کشتی ایران به صورتی سنگین شده بود که موضوع از حالت ورزشی خارج و سیاسی شده بود.

خبرگزاری فارس: رضا لایق دبیر فدراسیون کشتی در خصوص بحث محرومیت و خطر تعلیق کشتی ایران گفت: درست است که در خصوص علیرضا کریمی حکم محرومیت صادر شده اما خوشبختانه این حکم خیلی به نفع کشتی ما بود. پرونده به صورتی سنگین شده بود که موضوع از حالت ورزشی خارج و سیاسی شده بود.

وی افزود: وقتی نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس برای علیرضا کریمی پیام می‌دهد، نشان می‌دهد این موضوع فراتر از بحث ورزش برایشان مهم است و پیگیری‌هایی که آنها در کمیته ملی المپیک انجام دادند و و با نفوذی که در اتحادیه جهانی کشتی داشتند این حکم نباید به اینجا ختم‌ به خیر می‌شد. ولی با پیگیری‌هایی که از سوی فدراسیون کشتی انجام شد و صحبت‌های آقای خادم با لالوویچ موفق شدیم هم حکم را عقب بیندازیم و هم از آن فشاری که روزهای اول داشت، کمتر بشود.

دبیر فدراسیون کشتی با اشاره به بحث تعلیق کشتی اظهار داشت: موضوعی که در هفته گذشته مطرح شد که احتمال تعلیق کشتی ایران می‌رود و این واقعاً پررنگ است. البته آقای خادم با ارتباطاتی که با کشورهای دوست انجام داده و با کمک کشورهایی که در کنار ایران هستند، توانستیم حکمی برای پرونده بگیریم که کشتی ما کمترین آسیب را ببیند.

وی درباره وضعیت کریمی نیز گفت: علیرضا کریمی به امید خدا به مسابقات اصلی خودش که مسابقات جهانی باشد، می‌رسد و در مسابقات داخلی هم می‌تواند کشتی بگیرد. البته مربی او هم محرومیتی برایش صادر شد که حتماً در این خصوص اعتراضی خواهیم کرد تا بتوانیم به این مربی هم کمک کنیم.

لایق در ادامه افزود: در کل درست است که ما از تعلیق فرار کردیم اما این اتفاق امکان دارد در مسابقات بعدی برای ما پیش بیاید. این موضوع برای ما بسیار خطرناک است و مطمئناً اخطاری که به ما داده‌اند، بعد از این اگر چنین اتفاقی رخ دهد دیگر نمی‌توانیم مسائل فنی را بهانه قرار دهیم. دیگر موضوع از لحاظ فنی خارج شده و باید مسئولین ذی‌ربط در این خصوص به ما راهکار بدهند که ما بتوانیم در چنین مواقعی برخوردی انجام دهیم که آسیبی به ورزش نرسد.

دبیر فدراسیون کشتی در پاسخ به این سؤال که آیا وزارت ورزش چقدر به فدراسیون کشتی کمک کرده و آیا به اردوهای تیم ملی سر می‌زنند یا نه، اذعان داشت: وزیر ورزش ارتباط خوبی با کشتی دارد یکی دو مرتبه هم به فدراسیون کشتی سر زنده‌اند و در تمام مسابقات بین‌المللی ما ایشان حضور دارند. وزارت ورزش هم در حد توانش به ما کمک می‌کند و در کنار کشتی حضور دارد. هرچند کمک‌ها به اندازه ورزش اول کشور نیست و این کمک‌ها کفاف کشتی را نمی‌دهد و پاسخگوی ورزش اول کشور نیست.

لایق به اشاره به حجم فعالیت های کشتی اظهار داشت: کشتی به تنهایی به اندازه هفت یا هشت فدراسیون دیگر کار می‌کند. تمام فدراسیون‌ها زحمت می‌کشند اما فدراسیون کشتی در یکی دو ماه اخیر حدود ۱۰ مسابقه بین‌المللی برگزار کرد. در یک سال اخیر حدود ۲۰ مسابقه بین‌المللی برگزار کرده‌ایم و در حدود ۶۰ مسابقه ملی در کشور برگزار می‌کنیم و تمام این برنامه‌ها هزینه دارد و کشتی شرایطش با سایر رشته‌ها متفاوت است. کشتی ورزش ملی ما است و نیاز به حمایت ویژه دارد. این حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد، پاسخگوی نیازهای فدراسیون کشتی نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج