جاباما
۶۸۱۳۹۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

تبلیغ روز جهانی قدس با تصویر امام (ره) در انگلیس

کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس برای نخستین بار تبلیغ راهپیمایی روز جهانی قدس با تصویر امام خمینی (ره) را در بیلبوردهای شهر لوتن واقع در شمال لندن آغاز کرده است.

خبرگزاری ایرنا: کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس برای نخستین بار تبلیغ راهپیمایی روز جهانی قدس با تصویر امام خمینی (ره) را در بیلبوردهای شهر لوتن واقع در شمال لندن آغاز کرده است.

در کنار تصویر حضرت امام(ره) جمله ایشان که فرموده‌اند: روز قدس روز فریاد مظلوم علیه ظالم در عالم است؛ درج‌شده است. همچنین تصویر نلسون ماندلا و جمله معروفش که گفته است: 'آزادی ما بدون آزادی مردم فلسطین کامل نمی‌شود'، نیز در این تبلیغ دیده می‌شود.

بر اساس اعلام تبلیغ یادشده، راهپیمایی روز جهانی قدس دهم ماه ژوئن (۲۰ خرداد ۱۳۹۷) در لندن برگزار خواهد شد. این برای دومین سال پیاپی است که کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس دست به نصب تبلیغات راهپیمایی روز قدس در بیلبوردهای شهر لوتن زده است.

تبلیغ روز جهانی قدس با تصویر امام (ره) در انگلیس

مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:که این تبلیغ در دو بیلبورد مختلف شهر لوتن نصب‌شده و قرار است در سایر شهرهای انگلیس از بیرمنگام و منچستر نصب شود. وی هدف از این اقدام را «شناساندن روز جهانی قدس» به جامعه انگلیس و جذب مشارکت بیشتر مردم در این راهپیمایی عنوان کرد.

وی توضیح داد: این روش تاثیر بیشتری را در شناساندن چهره منفور و جنایتکار رژیم صهیونیستی در پی خواهد داشت و تا روز برگزاری راهپیمایی روز قدس، این تبلیغات به اشکال و با پیام‌های مختلف ادامه می‌یابد.

شجره درعین‌حال از تلاش شدید لابی صهیونیستی و گروه‌های دست راستی ازجمله لیگ دفاعی انگلیس برای جمع‌کردن تبلیغ‌های یادشده خبر داد. تامی رابینسون رهبر گروه دست راستی لیگ دفاعی انگلیس در صفحه فیس‌بوکش با انتشار تصاویری از این بیلبوردها هشدار داده که تبلیغات یادشده بایستی هر چه سریع‌تر برداشته شود.
رسانه انگلیسی نیز امروز با انتشار گزارشی از شعارنویسی گروه‌های معاند بر روی تبلیغات یادشده و آغاز عملیات تحقیقاتی پلیس در این رابطه خبر داد.

یک سخنگوی پلیس در گفت‌وگو با این شبکه انگلیسی تصریح کرد: واردکردن خسارت به هر شکلی را تحمل نمی‌کنیم. ما معتقدیم که شماری از افراد، صحنه جرم را دیده‌اند و از آن‌ها می‌خواهیم تا پلیس را در انجام تحقیقات خود کمک کنند.

این تحولات در حالی رخ می‌دهد که راهپیمایی روز جهانی قدس سال گذشته، هدف اول مهاجم حمله تروریستی شمال لندن بوده تا از طریق حمله با خودرو شمار زیادی از شرکت‌کنندگان را به قتل برساند

درن آزبورن فردی که به دلیل حمله با خودرو به نمازگزاران شمال لندن به ۴۳ سال حبس از سوی دادگاه محکوم شد اعتراف کرد که در ابتدا قصد داشته به راهپیمایی روز قدس حمله و جرمی کوربین رهبر حزب کارگر را زیر کند اما به دلیل تدابیر امنیتی از سوی پلیس لندن قادر به انجام نقشه خود نبوده است.

وی گفته بود: اگر صادق خان (شهردار لندن) نیز در این راهپیمایی حضور داشت او را هم زیر می‌گرفتم تا یک تروریست در خیابان کم شود. آزبورن بعدا اعتراف کرد که پس از چند ساعت گشت زنی در خیابان‌های شهر، به مسجد فینزبری در شمال لندن حمله کرده که در پی آن ده‌ها تن زخمی و یک نفر جان باخت.

قاضی دادگاه ضمن محکوم کردن آزبورن، راهپیمایی روز قدس را اقدامی 'مسالمت‌آمیز' خواند؛ که به گفته مسعود شجره تائیدی بر مشروعیت این حرکت اعتراضی در انگلیس به شمار می‌رود.

در جریان راهپیمایی روز قدس سال گذشته، تظاهرکنندگان اعم از مسلمانان روزه‌دار، روحانیون،فعالان مدنی، گروه‌های مدافع حقوق بشر و ضد جنگ و نیز فعالان یهودی و مسیحی مخالف رژیم صهیونیستی پس از تجمع در مقابل

ساختمان مرکزی شبکه 'بی‌بی‌سی' به سمت ساختمان سفارت آمریکا تظاهرات کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج