۶۸۱۴۵۷
۵۰۳۸
۵۰۳۸
پ

درباره نشریه «فوربس» و تاریخچه آن

در چنین روزی، (۲۴ فوریه ۱۹۹۰) «مالکوم استیونسن فوربس» درگذشت. شهرت او برای انتشار مجله «فوربس» بود که پدرش «بی. سی. فوربس» آن را در ۱۵ سپتامبر سال ۱۹۱۷ همزمان با تغییرات سیاسی در شرق جهان مانند انقلاب روسیه بنیان گذاشت.

وقایع‌اتفاقیه: در چنین روزی، (۲۴ فوریه ۱۹۹۰) «مالکوم استیونسن فوربس» درگذشت. شهرت او برای انتشار مجله «فوربس» بود که پدرش «بی. سی. فوربس» آن را در ۱۵ سپتامبر سال ۱۹۱۷ همزمان با تغییرات سیاسی در شرق جهان مانند انقلاب روسیه بنیان گذاشت. این خانواده از اسکاتلند به آمریکا مهاجرت کردند و اکنون صاحب بزرگ‌ترین مجله اقتصادی جهان هستند. فوربس پدر، نویسنده‌ای قهار درزمینه اقتصاد بود و در نشریه «هرست» قلم می‌زد. این نشریه از سال ۱۸۸۷ در «سانفرانسیسکو» منتشر می‌شد. خانواده هرست، درحال‌حاضر ۱۵ روزنامه، ۳۶ هفته‌نامه، ۲۹ کانال تلویزیونی و ۳۰۰ مجله در سراسر جهان دارند. خانواده فوربس، دیگر خانواده بزرگ رسانه‌ای آمریکا تا سال ۱۹۵۴ توسط «بی. سی. فوربس» مدیریت می‌شد و پس از درگذشت او، پسرش «بروس» مدیریت خانواده و دارایی‌های آنها را در دست گرفت. «بروس» نیز در سال ۱۹۶۴ درگذشت و برادرش، «مالکوم استیونسن فوربس» جانشین او و سردبیری «فوربس» نیز به او واگذار شد. از سال ۱۹۹۰ نیز استیو فوربس (فرزند ارشد مالکوم) ویراستار اصلی این مجله است. هر سال، مهم‌ترین اخبار اقتصادی درزمینه «قدرتمندترین افراد جهان»، «ثروتمندین افراد جهان»، «پردرآمدترین بازیگرهای هالیوود»، «زیان‌ده‌ترین بازیگرهای هالیوود» و... در این مجله منتشر می‌شود که مورد توجه دیگر رسانه‌ها هم قرار می‌گیرد.


در لیست «قدرتمندترین افراد جهان» که مجله مذکور از سال ۲۰۰۹ منتشر می‌کند، غالبا با سیاستمدارانی از چهار کشور جهان روبه‌رو هستیم؛ آمریکا، چین، آلمان و عربستان‌سعودی که بیشتر اوقات در رتبه‌های اول تا چهارم جا‌به‌جا می‌شوند. دراین‌میان، حضور رهبران کلیسای کاتولیک نیز به چشم می‌خورد و نام «مارک زاکربرگ» و «بیل گیتس» دو دانشمند ثروتمند نیز مورد توجه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج