۶۸۱۵۵۲
۱۲ نظر
۵۰۰۷
۱۲ نظر
۵۰۰۷
پ

اعتراض یک بازیگر به تخریب قبر پدرش

ارژنگ امیرفضلی - بازیگر- که صبح جمعه چهارم اسفندماه برای سرزدن به مزار پدرش به قبرستان امامزاده عبدالله شهرری رفته بود، با محوطه‌ای زیروروشده از قبور در این قبرستان تاریخی مواجه شده و نسبت به این وضعیت گلایه کرده است.

خبرگزاری ایسنا: ارژنگ امیرفضلی - بازیگر- که صبح جمعه چهارم اسفندماه برای سرزدن به مزار پدرش به قبرستان امامزاده عبدالله شهرری رفته بود، با محوطه‌ای زیروروشده از قبور در این قبرستان تاریخی مواجه شده و نسبت به این وضعیت گلایه کرده است.

اعتراض یک بازیگر به تخریب قبر پدرش

در فیلمی که از وی در فضای مجازی منتشر شده است، او اعتراض و حس خود را از دیدن این وضعیت این طور بیان می‌کند؛ «این‌جا امامزاده عبدالله است، تمام سنگ‌قبرها را کنده‌اند و هیچ چیزی نیست، نمی‌دانم پدرم را کجا چال کرده‌اند.

گفتند که گویا از حدود دو ماه قبل این‌جا بنر زده‌اند که می‌خواهند بِکَنند و کف را یک دست کنند.

از نظر کسانی که این کار را کرده‌اند، صددرصد طرحِ بازسازی و نوسازی است، اما از نظر من تعرض است.

مثل این‌که عید بروی مسافرت و برگردی بیایی، ببینی کل کوچه را خراب کرده‌اند که همه را یک دست کنند، مگر قبرها صاحب نداشته‌اند؟ خیلی ممنونم، تشکر می‌کنم، کار ما خنداندن دیگران و کار دیگران گریاندن ماست...»

او در پایان حرف‌هایش می‌گوید: «امیدوارم کسی که این طرح را داده و اجرا کرده، برود سر خاک عزیزانش و ببیند همین طرح را آن‌جا اجرا کرده‌اند، بدون این که خبر داشته باشد و او هم مثل ما خوشحال شود، من الان خیلی خوشحالم...»

به گزارش ایسنا، یک ماه از انتشار نخستین تصاویر و خبرها از آغاز طرحی با نام «ساماندهی و هم‌سطح کردن قبرهای امامزاده عبدالله» می‌گذرد، طرحی که نام اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرری را به همراه دارد و در ابتدای کار قبرهای قرار گرفته در سمت شمال شرقی امامزاده را تخریب کرده و به طور کامل شکسته‌اند، طرحی که حالا نه تنها میراث فرهنگی نسبت به آن شاکی است، بلکه صاحبان قبور و بازماندگانِ آن قبرها نیز از این وضعیت شاکی‌ هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرت نگو اون یه قبرستان قدیمیه با قبرهای بالای سی سال وسط یک محل پر جمعیت خوبیت نداره وسط محل قبرستون باشه تصمیم گرفتن دور و بر امازاده رو صاف کنن قبرهای بالای سی سال رو بردارند همه رو یکدست سنگ کنن یه پارکی درست کنن .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخه این چه طرز حرف زدنه؟!
        چرت نگو!!!!!

    • بدون نام

      خیلی جالبه تاامروز برای زنده ها نگران بودیم. ولی ازاین به بعد واسه مرده ها هم باید نگران باشیم. خیلی. جالبه. ولی شرم اور! !!!

    • بدون نام

      نه عزیزم اشتباه نکن اینکار رو کردند تا قبور چند طبقه درست کنند و میلیونی بفروشند فکر نکن دلشون برای مردم سوخته ، فقط فکر جیبشون هستند .

    • شهره

      آقا یا خانم۱۲.۰۴اگر با مزار عزیز شما هم اینکارو میکردن اینجوری جواب میدادی؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من پدر بزرگم سه دخترون شهر ری قبرش بود الان پارک شده بیست ساله میرم اونجا هیچ قبری نیست یه فاتحه میخونم میام .

    • بدون نام

      درست همین کار را با قبر پدرم واقع در مازندران وقائم شهر کردند قبر پدرم کنار قبر شهدا بود بدون هماهنگی کندند وروی قبر پدرم و افراد دیگر پی ریختند برای آرامگاه ساختن مجزا برای از ما بهترون،خلاصه اینکه هر هفته که میامدم سر خاک پدرم یه درگیری هم با متولی قبرستان داشتیم هم با خانواده شهدا ،وانها راحت میگفتند به ما ربطی نداره از طرف بنیاد شهید اینکارها را کردند خلاصه بعد نه ماه ودرگیری با معاون بنیاد وتهدید کردن آخر فقط یه جا دادن گوشه ستون اونم فقط 70سانتی متر وبدون عذر خواهی ویا اینکه پول سنگ قبر نوشته وحکاکی آن را نه به ما بلکه حداقل بیست قبر دیگر ندادند،وجالب این بوده که ما بعدا متوجه شدیم این یک طرح ملی ودر تمام کشور ایجاد شد حالا این پولها که حداقل چند هزار میلیارد بود از کجا آمده الله اعلم!وحق مسلم ما رو ضایع کردند ...واقعا قصه تلخ روزگار ماست،از یک طرف قبر یزدی را خراب می‌کنند ومیشن کافر آدمهای نفهم ویا عناوین دیگر از طرفی قبر رضا شاه رو تخریب میکنند وله آن هم افتخار میکنند ما موندیم با این جماعت چه کنیم؟!!!!!

    • بدون نام

      دندان تیز کردن واسه فروش زمین ها

    • بدون نام

      هرکی باشه ناراحت میشه,درسته که اونا دستشون از دنیا کوتاهه ولی برای بازماندگانشون یه کم احترام قائل بشن بد نیست.متاسفم برای بعضیا که ادای روشن فکرارو در میارن

    • عسل

      حتما باید همه برن و شکایت کنن .نباید ساکت بمونن

    • بیتا

      به مرده ها هم رحم نمی کنند این اختلاس گر ها فقط وفقط پول براشون مهمه حالا چطور به دست میاد مهم نیست

    • ع

      وامیشه مگه خب خیلی کسایی کهقبلا فوت کردن قبر بازسازی میکنن البته خودخانواده نه اینکه همه رامعلوم نیست چه کار کردن اول فکر زکدم تخریب بعدا دیدم ماجرا چیزدیگریست عجب مسیولان واقعاعزیزان خودشان باشن اعتراض ندارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج