۶۸۱۷۱
۵۰۴۸
۵۰۴۸
پ

سوفله مارچوبه

مارچوبه ها را که سر و ته آنها را چیده و پوستشان را کنده اید و پاک کرده اید حدود ۲ دقیقه در آب شور (۱ قاشق چایخوری نمک در هر لیتر) بجوشانید. سپس آب آنها را گرفته و با آب سرد آبکشی کنید و کنار بگذارید تا سرد شوند.

سوفله مارچوبه





برترین ها:

زمان آماده سازی: 10 دقیقه
زمان پخت: یک ساعت و ۱۵ دقیقه

سوفله مارچوبه

مواد لازم:

• نیم کیلو مارچوبه، پوست کنده و پاک شده
• نمک
• ربع فنجان پیازچه، خرد شده
• 1 حبه سیر
• نیم قاشق چایخوری آویشن
• 4 قاشق چایخوری کره
• نیم فنجان پودر سوخاری
• 3 قاشق غذاخوری آرد کیک (یا آرد معمولی)
• یک و نیم فنجان شیر
• ربع قاشق چایخوری جوز هندی، آسیاب شده
• کمی خردل خشک آسیاب شده
• کمی زیره آسیاب شده
• کمی زنجبیل آسیاب شده
• فلفل سیاه
• نیم فنجان پنیر پارمزان رنده شده
• 3 عدد زرده تخم مرغ، زده شده
• ۵ عدد سفیده تخم مرغ
• رمکین های (ظروف سفالی کوچک) 200 گرمی

دستور تهیه:

1. مارچوبه ها را که سر و ته آنها را چیده و پوستشان را کنده اید و پاک کرده اید حدود 2 دقیقه در آب شور (1 قاشق چایخوری نمک در هر لیتر) بجوشانید. سپس آب آنها را گرفته و با آب سرد آبکشی کنید و کنار بگذارید تا سرد شوند.

2. یک قاشق غذاخوری کره را در ماهیتابه و روی حرارت متوسط آب کنید. پیازچه ها، سیر و آویشن را اضافه کنید. به آرامی حرارت دهید تا نرم شود، ولی قهوه ای نشود. حدود 4 تا 5 دقیقه بپزید و از روی حرارت بردارید.

3. مارچوبه و مخلوط پیازچه را در مخلوط کن بریزید و به حالت پوره دربیاورید. حدود یک و نیم فنجان پوره از آن درست کنید.

4. رمکین ها را با کره چرب کنید. سپس خوب با پودر سوخاری داخل آنها را بپوشانید و پودرهای اضافی را نگه دارید.

5. حالا روی حرارت متوسط، 3 قاشق غذاخوری کره را در ماهیتابه متوسط آب کنید. آرد کیک را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً به خورد کره برود. چند دقیقه به هم زدن ادامه دهید. نگذارید قهوه ای شود. به آرامی شیر را به مخلوط اضافه کنید و دائماً هم بزنید. نیم قاشق چایخوری نمک، جوز، زیره، خردل، زنجبیل و فلفل سیاه را اضافه کنید. حرارت را کم کنید و بگذارید یک ربع بپزد و گاهی هم بزنید تا مخلوط ته نگیرد.

6. بعد از 15 دقیقه، این سس را از روی حرارت بردارید و با پنیر مخلوط کنید. حالا سس و مخلوط مارچوبه را در کاسه بزرگی بریزید. آن را بچشید و چاشنی های لازم را اضافه کنید. زرده های تخم مرغ را اضافه کنید و خوب هم بزنید. شما می توانید مخلوط سوفله را از قبل تهیه کنید و تا دو روز در فریزر نگهداری کنید. قبل از درست کردن سوفله آن را در دمای اتاق بگذارید.

7. فر را بگذارید روی دمای 400 درجه فارنهایت گرم شود.

8. حمام آب (بنماری) آماده کنید. ظرف فر با عمق حداقل 5 سانت آماده کنید و یک کتری آب بگذارید جوش بیاید.

9. کمی نمک به سفیده های تخم مرغ بیفزایید و با میکسر آنها را بزنید تا سفت شوند. زیادی نزنید، زیرا زیاد زدن باعث می شود که مخلوط حالت خشک و کف مانند به خود بگیرد. از کاردک پلاستیکی برای برداشتن یک چهارم سفیده های زده شده و اضافه کردن آن به مخلوط مارچوبه استفاده کنید و سه چهارم بقیه را نیز به همین ترتیب بردارید.

10. رمکین ها را از مخلوط پر کنید ولی سر آنها را خالی بگذارید. اگر مایل بودید، از پودر سوخاری باقیمانده روی آنها بپاشید. سپس رمکین ها را داخل ظرف بنماری بگذارید و ظرف را روی طبقه وسط فر بگذارید. آب جوش را داخل ظرف و اطراف رمکین ها بریزید تا آب تا نیمه های ارتفاع رمکین ها برسد.

11. ده دقیقه در دمای 400 درجه فارنهایت بپزید و سپس دما را تا 350 درجه پایین بیاورید و 15 دقیقه دیگر بپزید تا پف کنند و طلایی شوند. در فر را تا زمانیکه سوفله درست شود باز نکنید، اگر باز کنید پف آنها می خوابد.

می توانید این سوفله را بلافاصله سرو کنید یا نگه دارید بعداً سرو کنید. اگر بلافاصله نمی خواهید آنها را سرو کنید، بگذارید 15 دقیقه در بنماری بمانند. سپس با چاقوی تیزی دور آنها را ببرید و هر کدام را داخل کاغذ های روغنی چرب شده قرار دهید. در دمای اتاق بگذارید تا سرد شود. می توانید آنها را تا دو روز در یخچال داخل پلاستیک نگه دارید. برای سرو کردن آنها را دوباره در دمای اتاق بگذارید و سپس در دمای 400 درجه فارنهایت حدود 7 تا 8 دقیقه گرم کنید و سپس سرو نمایید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج