۶۸۲۳۱۶
۲۵ نظر
۵۰۱۴
۲۵ نظر
۵۰۱۴
پ

فرار مغزها، سیاست دشمن است

یک دکترای مدیریت استراتژیک و تصمیم‎گیری گفت: فرار مغزهای جوان بخش عمده‎ای از سیاست‎های دشمنان است.

خبرگزاری ایسنا: یک دکترای مدیریت استراتژیک و تصمیم‎گیری گفت: فرار مغزهای جوان بخش عمده‎ای از سیاست‎های دشمنان است.

«بهزاد خسروی» در گفت‎وگو با خبرنگار، اظهار کرد: در جهانی که زندگی می‎کنیم از ابتدا تا به امروز حدوداً ۱۴ هزار جنگ که هر کدام منطقه‎ای از سیاره زمین را دچار رنج و محنت کرده، به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در این میان سرزمین ایران که نخستین امپراطوری جهان را به خود دید بیش از هر کشور دیگری در جهان مورد تهاجم قرار گرفته است.

این دکترای مدیریت استراتژیک و تصمیم‎گیری تصریح کرد: از آشوریان گرفته تا رومیان و اعراب و این سو از روس‎ها و عثمانیان گرفته تا پرتغالی‎ها و انگلیسی‎ها بیشترین درد و رنج را بر پیکره سرزمین ایران بجا گذاشته‎اند.

خسروی افزود: حتی در اوان جنگ جهانی دوم با این‌که کشور ایران نسبت به طرفین جنگ اعلام بی‎طرفی کرده بود بیش از کشورهای دیگر جنگ دچار تلفات انسانی شد.

وی تصریح کرد: شاید کمتر کسی بداند که در طول جنگ جهانی دوم کشور شوروی سابق یک سوم از جمعیت حدوداً ۶۰ میلیونی خود را معادل ۲۰ میلیون نفر از دست داد.

این دکترای مدیریت استراتژیک و تصمیم‎گیری ادامه داد: در حالی‎که کشور ایران با جمعیتی معادل حدوداً ۲۲ میلیون نفر بیش از ۱۰ میلیون نفر از جمعیت خود را به‌علت قحطی و سیاست‎های ناشی از دولت‏‎های متخاصم روس، انگلیس و حتی آمریکا از دست داد.

خسروی اظهار کرد: این در حالی است که برای جمعیت از دست رفته حداقلی یهودیان سوژه‎ای به نام هولوکاست مطرح شد، اما برای از دست رفتن نیمی از جمعیت ایران هیچگاه روشنگری نشده است.

وی با بیان این‌که در طول تاریخ هیچ کشوری مانند ایران دچار نوسانات سرزمینی نشده است، تصریح کرد: روزگاری که ایران در اوج قدرت و ثروت جهانی معادل ۶ تا ۷ برابر مساحت فعلی، سرزمین داشت و امروز را که به این حد از مساحت رسیده، مقایسه کنیم نشانگر عظمت تهاجمات خارجی به کشور ایران است.

دکترای مدیریت استراتژیک و تصمیم‎گیری خاطرنشان کرد: اما آنچه خوشایند است بالندگی فرهنگ ایران است که بر اثر این تهاجمات از میان نرفته است.

خسروی افزود: به‌علت موقعیت ژئوپولیتیکی و ژئواستراتژیکی ایران، متأسفانه هم‌چنان تحت فشار قدرت‎های بزرگ جهانی از یک طرف و همراهی برخی کشورهای نوپای منطقه با آنهاست.

وی ادامه داد: آنچه که از روند تاریخی برداشت می‎شود این است که کشور ایران در اکثر دوره‎های تاریخی مورد طمع و چپاول دیگران قرار گرفته است.

این دکترای مدیریت استراتژیک و تصمیم‎گیری گفت: از طرفی دیگر با توجه به بی‎ثباتی تاریخی در منطقه خاورمیانه و دنبال کردن تجزیه آن از طرف قدرت‎های بزرگ بیش از پیش کشور ایران با چالش‎های بزرگ‎تر مواجه خواهد بود.

خسروی افزود: سیاست بین‌المللی قدرت‎های بزرگ در منطقه خاورمیانه به تمام معنا برای حفظ اسرائیل تدوین و اجرا می‎شود و در این میان تنها کشوری که مانع انجام این سیاست‌هاست کشور ایران است.

وی اظهار کرد: یکی از نکات بسیار مهمی که برای پایداری و ماندگاری کشور ایران در مقابل دشمنان منطقه‎ای و جهانی کلیدی به نظر می‎رسد تربیت و پرورش مدیران، کارآفرینان و مبتکران جوانی است که باید جایگزین دولت مردان و مدیران فعلی کشور شوند.

دکترای مدیریت استراتژیک و تصمیم‎گیری تصریح کرد: فرار مغزهای جوان بخش عمده‎ای از سیاست‎های دشمنان است که با این کار خلاء مدیریتی را هم‌اکنون و آینده در کشور ایجاد می‎کنند.

خسروی افزود: اما متأسفانه در این میان نظام اداری و مدیریتی کشور بسیار مفعولانه عمل کرده و هیچ راهبرد مشخصی برای این امر حیاتی ندارد.

وی یادآور شد: امید می‎رود به‌زودی دولت و مجلس از یک طرف و دلسوزان کشور از طرف دیگر برای این مهم چاره‌اندیشی کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دانشمند

      چرا ایرادهای خودتون رو به دشمنان نسبت میدین این نشان از ضعفتونه

    • نگار گرگعلی 11ساله از،،،،،

      خدایی مردم از خنده.بااین افکار پوسیدتون..آخه کدوم آدم عاقلی تومملکتی که 70سال از دنیا عقبه میمونه؟؟؟؟

    • بدون نام

      درود بر شرفت استاد مدیران دانا= کشور در امن وامان

    • بدون نام

      عجب دکتر استراژیکی بوده که اینم گردن امریکا انداخته!!!!!

    • رضا ماندگار

      چرا مغزها فرار نکنند درکجا ازانان بکار میگیرند بااین امکانات کم شما نگاه بکنید این مغزها درخارج به چه مدارج بالایی رسیده اند انهم درچه زمینه های مختلفی هر فرریخته هم به کشور برگردند با اتهام های مختلف روبرو می شوند

    • رضا ماندگار

      چرا مغزها فرار نکنند درکجا ازانان بکار میگیرند بااین امکانات کم شما نگاه بکنید این مغزها درخارج به چه مدارج بالایی رسیده اند انهم درچه زمینه های مختلفی هر فرریخته هم به کشور برگردند با اتهام های مختلف روبرو می شوند

    • بدون نام

      ایران برای بزرگی باردیگر تورک هایی مانند شاه عباس نادر شاه اقا محمد خان نیاز دارد

    • بدون نام

      اقا سالهای گذشته جوان میرفتند کاردشمن بودچه حرفهامیزنیدشما چی درست انجام شده ماکه نخبه نیستیم درزندگی خودمان ماندیم تادیگه ازدست شماونقشههای شماراحت بشیم اصلا دیگه جایزنیست دلسوزی پیدا نمیکنی اگر کردی کمه

    • رضا

      دکتر جون معلومه که حسابی نونت تو روغنه! مرد حسابی دوتا لیسانس دارم یه فوق لیسانس و الانم دانشجوی دکتری هستم نه درآمد معلومی دارم و نه کار مشخصی! تنها سرمایه ای هم که پدرم بهم داده بود توسط دولت به فنا رفت! من ادعای مغز بودن ندارم چون هم تو تحصیل باختم هم تو تجارت! اما به دوستان مغز توصیه میکنم حتماً فرار کنید چون کسی تو این مملکت ژن خوب یا سرمایه باد آورده نداشته باشه باید بمیره پس خودتون رو نجات بدید

    • بدون نام

      فرار مغز ها وتهاجم فرهنگی اشاعه ی بی دینی فقط کار دشمن است ای جوانان وطن ترا به حرمت خون شهیدان مراقب خودتان باشید نگذارید دشمن بی مروت شما رو به قهقراببرد یه روزی که بحران جوانی تان تمام شد آنوقت میفهمید که چگونه تودام شیطان اسیر شدید توکل به خدا کنید وایشالا خدا پشت وپناهتان باشد

      پاسخ ها

      • ایرانیان

        لطفا برای جوانان روضه نخوان اونا از تو بیسواد بهتر میفهمند

    • بدون نام

      دلسوز باشن باید برای همه باشن نه یک قشر خاص

    • بدون نام

      وقتی امکانات نیست چکار کنند،20هزار بیکار دکترا در کشور داریم آنهم سیاستهای دشمن است،شماها هم مثل دشمن امکانات ایجاد کنید می مانند.

    • بدون نام

      خب مثالا برای فرار مغزها چیکار کردید چقدر از تئوری ها کن کردید و به پژوهش را به دانشگاه ها اضافه کردید

    • بدون نام

      این تهاجم. به فجیع ترین روش همچنان ادامه دارد , این بار از داخل .

    • بدون نام

      دیگه همه جور چرت و پرتی پیدا میشه

    • بدون نام

      همین کارگرهای سادمونم دارن ازکشو فرارمیکنن به خاطر۱۵مایون مهاجرافغانی که۱۰ملیون شغل و بودجه کشوروخرج اینامیکنیم

    • بدون نام

      حالم از این جوک بهم خورد.حس تنفر دارم به این سخنان مفت

    • بدون نام

      خیر به علت بی عرضگی مسئولین است

    • بدون نام

      خودتم یکی از این مغزهایی مراقب باش دزدیده نشی

    • بدون نام

      چندوقت پیش روز میزاشتین عجب بعدا یه مدت شب میزاشتین حالاهم که صفحه تغیرکرده روز به روز کوچکتر میشود نه به سال۹۴گه اولین باروادردسایت شماشدم خیلی بزرگ بود پارسال همه تغییز دادین الانم اینجوری چه بکنیم بازم خسته نباشید

    • Hasan Jalil

      سلام و درود
      لطفابرای بی کفایتی خودتون در بکار گیری نیروهای نخبه دنبال مقصر نگردین.
      سپاس

    • دو هزار سال قبل از میلاد

      دکتر ظاهرا حالت خوش نیست ... اوضاع مملکت مگه خیلی عالی هست که تخبه ها بخوان توش رشد پیدا کنن

    • بدون نام

      کابر ایرانیان......اولا که بیسواد خودت هستی وهفت جدت دوما بقدری این کابر زیبا نوشته که از امروز حرفهایش رو آویزه گوشم میکنم خخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      مسئولین هم بدشان نمی آید،مگر نه در استخدامی ها اولویت اول را به آنها می دادند و نه کسان دیگر ،که هیچ سوادی ندارند ولی کلی امتیاز دارند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج