۶۸۳۳۰۵
۳۸ نظر
۵۰۱۹
۳۸ نظر
۵۰۱۹
پ

نجفی: ما هم بالای شما را دیدیم و هم پایین‌تان را!

احمد نجفی در پاسخ به این سوال که شما را به مديران دوره احمدي‌نژاد نسبت مي‌دهند و مي‌گويند، حالا كه دستتان از قدرت كوتاه شده شروع به اعتراض كرده‌اید؟ گفت: من در دوران احمدي‌نژاد به دعوت آقاي شمقدري عضو شوراي عالي سينما بودم. اينكه من جزو شوراي عالي سينما بودم، ايراد دارد؟ آقاي شمقدري دهها كار براي سينما و صنوف سينما كرد كه اينها عرضه انجام دادن يكي از آنها را هم ندارند. شما بگوييد اينها در اين پنج سال براي سينما چه كرده‌اند؟ حالا آمده‌اند و پز روشنفكري مي‌دهند. يكي نيست به اينها بگويد ما هم بالاي شما را ديدیم و هم پايين شما را.

روزنامه جوان: اقدام "احمد نجفی" تازه ترین معلول از علتی به نام آشفتگی اکران در ۹۶ بود که با محدود کردن اکران در نیمه اول و باز کردن ورودی اکران در نیمه دوم کلید خورد؛ روندی که پیشتر انتقادات ده ها سینماگر را موجب شده بود اما با بازخوردی منطقی از سوی مدیران سینما مواجه نشده بود. این سینماگر در اقدامی نمادین به گل گیری در شورای اکران مبادرت کند؛ البته نه در اصلی شورا که در فرعی آن!

احمد نجفی هم درباره ابعاد مختلف گل گیری نمادینش سخن گفته و هم طعنه های تندی را نثار منتقد گل‌گیری یعنی منیژه حکمت کرده که علیرغم پرکاری در دولتهای اول و دوم احمدی نژاد و تولید آثار همچون «ورود آقایان ممنوع»، «پوپک و مش ماشالله»، «صداها» و «چیزهایی هست که نمیدانی»(!) مدعی بیکاری در آن دوران شده است.

نجفی: ما هم بالای شما را دیدیم و هم پایین‌تان را!

بخشی از گفتگو با احمد نجفی را بخوانید:

*آقاي نجفي مي‌دانيد كه عكس‌ها و فيلم گل گرفتن در خانه سينما توسط شما الان به يكي از پربازديد‌ترين و پربحث‌ترين موضوعات روز تبديل شده و واكنش‌هاي زيادي را هم در پي داشته است؟ چه شد كه تصميم به اين كار گرفتيد؟ اعتراض شما به شوراي صنفي چيست؟ فيلم شما به هر حال اكران شد ولي خب نفروخت و استقبال از آن نشد. الان به چه چيزي اعتراض داريد؟

اعتراض من اصلاً براي فروختن يا نفروختن فيلمم نيست. اعتراض من به بي‌عدالتي، رانتخواري و گعده‌بازي عده‌اي است كه در سينما رخنه كرده‌اند و با مديران ارشاد زد و بند دارند. اعتراض من به تهيه‌كنندگان و پخش‌كنندگاني است كه با همدستي ارشاد در حال كاسبي هستند و دستشان با دست مديران ارشاد در يك كاسه است. من سال‌ها سكوت كردم ولي ديگر جانم به لبم رسيده است. متأسفانه همه سكوت كرده‌اند و هيچ نظارتي هم روي اينها نيست. فيلم‌هاي خودشان را كه با بودجه‌هاي ميلياردي مي‌سازند در بهترين سينما‌ها و بهترين فصل‌ها اكران مي‌كنند ولی وقتي نوبت به فيلم بقيه و خارج از آن گعده می‌رسد، فيلم‌هاي ديگران را نابود مي‌كنند. من يك ماه پيش هم گفتم اگر دست از اين باندبازي‌ها برندارند ديگر نمي‌توانم تحمل كنم و در شوراي صنفي را گل مي‌گيرم كه به همين وعده هم عمل كردم.

*خب چرا كسي از صنوف خانه سينما شما را در اين كار (گل گرفتن در خانه سينما) همراهي نكرد؟ فكر نمي‌كنيد شيوه اعتراض‌تان كمي نامتعارف باشد؟

همه را مي‌ترسانند. همه را ترسو و خنثي كرده‌اند. هر كسي با بدبختي و آوارگي فيلم توليد كرده است. يكي زير قرض رفته است. آن يكي ماشين و خانه‌اش را فروخته، آن يكي طلاي زن و بچه‌اش را فروخته است. خب مي‌ترسند كه سرنوشت فيلم‌هاي آنها هم مثل فيلم من شود. بعدش من با كسي كاري ندارم. من در تمام زندگي‌ام هميشه خودم جلو رفته‌ام و حقم را خودم گرفته‌ام و به كسي كاري نداشته‌ام. هيچ وقت هم در هيچ دار و دسته‌اي نبوده‌ام. اتفاقاً اين اينها هستند كه يک دورهمي و گنگي راه انداخته‌اند. آنها به دنبال دار و دسته هستند، آنها يك اليت خاص هستند. چهار، پنج نفر اين سينما را به كثافت كشيده‌اند. خودشان فيلم مصوب مي‌كنند، خودشان فيلم توليد مي‌كنند و خودشان پخشش را هم در دست دارند. جديداً هم كه ديگر پرديس مي‌سازند و در سينماي خودشان اكران مي‌كنند.

*اين چهار، پنج نفري كه شما به آنها اعتراض داريد دقيقاً چه كساني هستند؟

قربان شما بروم، معلوم است. چيز پنهاني نيست. تمام كساني كه در سينما هستند اينها را مي‌شناسند.

*خب شما مشخصاً بگوييد كه چه افرادي هستند؟

سرتيپي كه همه ايشان را به اسم آقاي مافياي سينمای ايران مي‌شناسند. شما ببينید اين آقا فيلمي ساخته است به اسم «آينه بغل» هنوز دو ماه نيست كه توليدش تمام شده يك هفته بعدش اكران شده است. حتي حين فيلمبرداري زمان اكرانش مشخص شده بود. شما بگوييد چطور ممكن است كه فيلمي كه هنوز توليدش در جريان است، زمان اكرانش مشخص شده! اين آقا كه با فاميلش و سه چهار نفر در يك شركت دور هم جمع شده‌اند و كل سينما را قبضه كرده‌اند و در دست خودشان گرفته‌اند. براي سينما تصميم مي‌گيرند. يكي نيست بگويد شما چه كاره سينما هستيد؟ نكته غمبار اين جريان همراهي ارشاد با اين جريان و دار و دسته است. اينها حتي در خود ارشاد نفوذي دارند. اينها را من به زودي اعلام مي‌كنم؛ آدمي كه در ارشاد براي شما كار مي‌كند و مرتباً اسم لايحه را مي‌آورد و مي‌گويد كه ما آيين‌نامه داريم، تو آيين‌نامه داري؟ تو از طرف ارشاد وظيفه داشتي كه به اينجا بيايي و حق را به حق‌دار بدهي اما خودت بدتر از آنها هستي.

*شما براي اين ادعاها اسنادي هم داريد؟

بله كه دارم. همه را به زودي اعلام مي‌كنم. شما بپرسيد كه چه كسي بود كه از برادر معاون اول رئيس‌جمهور پول گرفت؟ چه كسي بود كه از بانك گردشگري براي توليد يك فيلم عروسكي پول ميلياردي گرفت؟

*منظورتان خانم منيژه حكمت و آقاي سرتيپي است كه تهيه‌كننده فيلم «شهر موش‌هام هستند؟

بله. همين خانم كه الان به كار بنده اعتراض كرده است بايد جواب بدهد كه پول ساخت فيلم‌هايش را از كجا آورده است. همه مي‌دانند كه بانك گردشگري براي كيست و به اين خانم و دوستشان چه پول كلاني داده است. بعد الان دست پيش را گرفته‌اند كه پس نيفتند.

*آقاي نجفي ايرادي كه به شما مي‌گيرند اين است كه شما را به مديران دوره احمدي‌نژاد نسبت مي‌دهند و مي‌گويند، حالا كه دستتان از قدرت كوتاه شده شروع به اعتراض كرده‌اید؟

من در دوران احمدي‌نژاد به دعوت آقاي شمقدري عضو شوراي عالي سينما بودم. نه من بلكه چند نفر ديگر از سينماگران تراز اول اين مملكت در اين شورا عضو بودند. اينكه من جزو شوراي عالي سينما بودم، ايراد دارد؟ آقاي شمقدري دهها كار براي سينما و صنوف سينما كرد كه اينها عرضه انجام دادن يكي از آنها را هم ندارند. شما بگوييد اينها در اين پنج سال براي سينما چه كرده‌اند؟ شما بگوييد جز رانتخواري و باندبازي در سينما اينها در اين مدت چه كرده‌اند. تمام سينما را به جان هم انداخته‌اند و كاري كرده‌اند كه كسي حتي جرئت اعتراض و نقد ندارد. اين حاصل تجربه مديريتي همين‌ها در دهه ۶۰ بود كه با خفقان و شلاق زدن سينماگران سينما را اداره مي‌كردند. حالا آمده‌اند و پز روشنفكري مي‌دهند. يكي نيست به اينها بگويد ما هم بالاي شما را ديدیم و هم پايين شما را.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بای بای آقای نجفی.. روزنامه جوان خخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه پیرمرد بی ادبی .تو این سن اصلا نباید کار کنه که اینطور بی اختیار بشه .برو بشین تو خونه روزنامه ات رو بخون بابابزرگ!

      • بدون نام

        ببينيد بدون تعصب بگيد!احمدي نژاد خيلي به سينما خدمت كرد ولي در اين 5 سال در سينما كاري انجام نداد ...

    • بدون نام

      خوب کاری کرده اعتراض کرده
      از طرفی باید به شدت مجازات شود

    • بدون نام

      خوشم میاد تو این مملکت انتخابات ریاست جمهوری میشه، دعوا بین بازیگرا میشه یا دعوا بین فوتبالیستا همه پته همو میریزن رو آب! بعد ما به همینا رای میدیم تا برامون رئیس دولت بشن و فیلم بسازن و... جیب خودشونو پر پول کنن. عجب وضع وخیمی داره ایران که بزرگاش اینا هستن و فساد داره از همه جاشون میباره.

      پاسخ ها

      • فیروز فاضل

        درود بر شما ***

      • بدون نام

        مردم هم فرق نمی کنند واقعا .هر کس دستش برسه می دزده و بیرحمی میکنه .همه با هم هماهنگند در رذالت و تبهکاری.باید بریم زیرِ زمین خونه بسازیم چون آینده سیاهی در انتظارمونه

      • بدون نام

        همه پته هم رو روی آب می ریزن اما یک آدم معمولی حق اعتراض در مورد یک مساله ساده نداره!!!

    • بدون نام

      اخه تو درحد اندازه ای نیستی که بخوای حرف بزنی


      مهره سوخته احمدی نژادی تاریخ مصرفت تموم شده خیلی زرنگ باشی باید سیاهی لشکر بشی

      پاسخ ها

      • TNT2

        ساکت شو بابا نجفی و همه میشناسند ادمیه که رک و راسته نکنه تو هم از دارو دسته ان منیژه حکمت هستی که حتما هم هستی با این ادبیات بیخودت

      • بدون نام

        نکنه تو در اندازه ای منیژه ؟بی ادب ..شما ها خاک پای نجفی هم نمیشید واسم اندازه و متر میکنه

      • بدون نام

        اون منیژه جونتم خیلی هنر کنه میشه ابدارچی پشت صحنه

      • بدون نام

        پادوی احمدی نژاد منفور ملت ایرانه
        امثال نجفی امین حیایی مهره سوخته ای که بخاطر پول پادو احمدی نژاد شدن منفورن منفور

      • بدون نام

        كاربر 23/07 اين پيامت وجود مغرض شما رو نمايان ميكنه شماها اصلا دنبال هنر نيستيد فقط دنبال خودتون هستيد امين حيايي چون در فيلم قلاده هاي طلا بازي كرد شد منفور!اين طرز تفكر شما روشنفكر نماهاست كه همه چيزي روسياسي ميبينيد متاسفم براي خودم كه با كسي مثله تو شديم هموطن!تو چه نسلي ميخواي بشي خدا رحم كند.

    • بدون نام

      دمش گرم کارش درسته کاشکی تمام اصناف این کار را در مقابل بی عدالتی انجام می دادند.

    • ترسو

      ماهي از سر گَنده گردد ني ز دُم !
      بوي گندش هم تمام جهان رو گرفته !

    • ابراهیم ۱۱

      اقای نجفی
      دستت درد نکند..
      ولی همه سیستم اینجوریه. هیچ جایی نمونده
      که از این مدل مدیریتی در امان و آسیب ندیده باشه..
      و نتیجه اش بر هیشکی پوشیده نیست..
      حالا هرکه و هرچه مقصر میدوند..
      اما امروز اینجوری شدیم.
      سوادگری..
      دلم برای قانون و ارزش ها میسوزد.
      و درد جهان سوم همین که مردمش بیشتر از سیاسیونشون
      میفهمند..
      دستت درد نکند‌.و حق باتو بودن کافیست..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین درسته

    • ناصر

      احسنت بر ترسوی شجاع

    • بدون نام

      تفاله احمدی نژادهمینه دیگه
      توهم‌داره
      نجفی توهم داره عقده داره میخواد دیده بشه ولی از نظر ملت طرد شده ومهره سوخته هستش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از احمدی نژاد خوشم نمیاد
        ولی همین روشنفکرایی که الان به نجفی ایراد میگیرن ( مثل منیژه حکمت و ..) هم عقده ایهایی هستن که میخوان حالا که دور دور اونا شده بتازونن
        اصولا تو ممکلت فرقی بین اصولگرا و اصلاح طلب نیست همه بی ن و دنبال فرصت واسه قلع و قمع کردن همدیگه و سرکار گذاشتن مردم

      • بدون نام

        مینژه ساکت شو اسم نجفی نیار شما ها وقتی میخواید فیلمهای نجفی و ببینید باید قبلش وضو بگیرید .خخخخ احمدی نژاد نکن که شما ها روی اون و سفید کردید واسه سرپوش گذاشتن روی اون پولهایی که منیژه و امثال منیژه کشیدن بالا احمدی نژاد و بهونه کردید . منیژه شما برو پولهایی که کشیدی بالارو بشمار

    • بدون نام

      اقای نجفی دوستت داریم ولی خودمونیم تو هم در دوران پرشکوهت کم حق پایمال نکردی

    • بدون نام

      لا اله الا الله. این حرفا چیه جلوی خانواده میزنین. یعنی چی پایینتان را دیدم

    • بدون نام

      کل مملکت رانتخواری و باندبازی است ، ایشون تازه فهمیدن ؟

    • علی

      فیلم گنج قارون.... قیصر....را در سینما اکران کنید همان هفته اوّل فروش ملیاردی میکنند.....قبول ندارید امتحان کنید.....

    • بدون نام

      اقای نجفی فیلمنامه باچند دوربین که باخودتان برده بودید دیدم عجب بنایی بود شما مهارت خاصی درگلمالی دارید مثل آن هشت سال.انهای که دران هشت سال که شما میتاختید درخانه نشسته بودند الان سرکارن.یه چندسالی هم شما دندان به جگر بگذارید نوبت شما هم میرسد ضمنا شما بنا خوبی هم هستید مسکن هم ازرکورد درامده میتوانید به کار ساخت وساز بزنیدازدست دادن قدرت اینقدر سخته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر هر هر مثلا باید بخندیم یا گریه کنیم منیژه حکمت؟

    • بدون نام

      نجفی دوستت داریم .هر چی تو بگی درسته.
      این حضرات روشنفکر نمای هنرمند نمای هنر فروش .وقتی به خاطر پول تو افتتاحیه هر فروشگاه و رستوران مزخرفی شرکت می کنند. فکر می کنید که از کاندیدها پول نمیگیرن که براشون رای جمع کنن؟ ؟؟؟؟ یا از هر اختلاسگری پول نمیگیرن که فیلم مورد علاقه اش رو بسازند؟ ؟؟؟؟؟؟

    • بی نام

      مملکت داره از داخل خورده میشه ودر خارج خرج میشه از هر طریقی گردش کردن ،خانه خریدن ،اقامت دائم، خدایا به ما ملت کمک کن

    • بدون نام

      حرفاش درست بود

    • بدون نام

      نجفی وقتی پادوی احمدی نژاد شدی منفور ملت شدی
      وسلام‌
      تاجیک جانباز ورامین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرت نگو وسلام و اسلام برو بابا

    • بدون نام

      خانم حکمت شما خودت مسئولیت رای به روحانی بعد از چند ماه شونه خالی کردی حالاچرا انقد دنبال مسولیت پذیری نجفی هستی ؟ شما به رای خودت و حمایت خودت جواب داری؟ یه سوزن به خودت بزن یه جوال دوز به مردم

    • بدون نام

      بالارو بهرجهت میشه قبول کرد ولی پایین روچه طور دیدید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خهخخخ لایک

    • بابا

      به قول نقي معمولي پايتخت : بي تربيت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود برنجفی روراست باصداقت.خوش قلب
        دشمنانش بروند کاناداو...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج