جاباما
۶۸۳۶۲۸
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

قیمت کالا‌های اساسی در نمایشگاه‌های بهاره

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: عرضه هر نوع کالای وارداتی در نمایشگاه بهاره به جز برخی کالاهای اساسی وارداتی تخلف است و با آن برخورد قانونی می‌شود.

عصر ایران: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: عرضه هر نوع کالای وارداتی در نمایشگاه بهاره به جز برخی کالاهای اساسی وارداتی تخلف است و با آن برخورد قانونی می‌شود.

یدالله صادقی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بهاره در مصلی تهران (ره) افزود: در نمایشگاه بهاره امسال تهران تاکید بر عرضه کالاهای ایرانی است و هیچ کالای خارجی در این نمایشگاه عرضه نمی‌شود مگر آن که در داخل تولید نشود یا مانند گوشت به قصد تنظیم بازار عرضه شود.

وی ادامه داد: غرفی که در این نمایشگاه حضور دارند عمدتاً از صنوف تولیدی هستند و خود اجازه عرضه کالاهای خارجی را در این نمایشگاه نمی‌دهند.

صادقی اظهار کرد: در صورتی که کالاهای غیر ایرانی در این نمایشگاه عرضه شود دیگر به آن غرفه اجازه فعالیت داده نمی‌شود و به تعزیرات حکومتی معرفی خواهد شد.

وی تصریح کرد: معاونت بازرسی اتاق اصناف تهران برنامه‌های مختلفی برای رسیدگی و نظارت بر کیفیت و عملکرد غرفه‌داران با هماهنگی اتحادیه‌های مربوطه دارد و در این راستا از نظر کارشناسان اتحادیه‌های مربوطه در رابطه با امر قیمت‌گذاری و تخلفات احتمالی استفاده می‌کند و اگر فردی در نمایشگاه بهاره مرتکب تخلف شود، پرونده آن به تعزیرات ارسال و رسیدگی‌های لازم انجام می‌شود.

صادقی با تاکید بر اینکه عرضه هر نوع کالای وارداتی در نمایشگاه بهاره تخلف است، افزود: در صورت مشاهده عرضه کالاهای وارداتی ابتدا از فعالیت آن غرفه دار جلوگیری می‌شود و سپس غرفه‌دار به تعزیرات معرفی می‌شود.

وی افزود: امسال در تهران با هماهنگی‌های انجام شده با فرمانداری و استانداری و ستاد تنظیم بازار، صرفا ۵ نمایشگاه بهاره با مدیریت اتاق اصناف تهران برگزار می‌شود در حالی که در سال‌های گذشته بیش از ۲۰ نمایشگاه در تهران برگزار می‌شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در دستورالعمل عرضه کالا در نمایشگاه موکدا بر عرضه نشدن کالای وارداتی در نمایشگاه بهاره تاکید شده است، ضمن اینکه صنوفی که در مکان نمایشگاه بهاره به عرضه کالا اقدام می‌کنند، معمولا از صنوف تولیدی هستند که خودشان اجازه عرضه کالای وارداتی را نمی‌دهند.

وی بیان داشت: سیستم بازرسی و نظارت اصناف هم در صورت مشاهده عرضه کالای وارداتی در نمایشگاه بهاره قطعا برخورد لازم را صورت می‌دهد. صادقی در مورد قیمت مصوب عرضه کالاهای اساسی در نمایشگاه بهاره بیان داشت: کالاهای اساسی مانند برنج و شکر با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار عرضه می‌شود و شرکت بازرگانی دولتی تامین کننده است و کالاهای پروتئینی نظیر گوشت مرغ، تخم مرغ و مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام تامین می‌شود.

وی افزود: بخشی از کالاهای پروتئینی وارداتی است که با قیمت مصوب توزیع می‌شود و بخشی هم خود اصناف مستقیم گوشت را از کشتارگاه با کمترین سود ممکن در این محل عرضه می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ادامه داد: گوشت قرمز گوسفندی وارداتی با قیمت مصوب هر کیلو ۳۳ هزار تومان و گوشت گوسفندی شقه با قیمت هر کیلوگرم ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان، گوشت گوسفندی ران با قیمت هر کیلو ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان و گوشت گوساله منجمد وارداتی با قیمت هر کیلو گرم ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان در نمایشگاه بهاره عرضه می‌شود.

وی بیان داشت: همچنین برنج هندی سهمیه‌ای با قیمت هر کیلوگرم ۵۶۰۰ تومان، مرغ منجمد با قیمت هر کیلو ۶۲۰۰، شکر با قیمت هر کیلو ۳۱۰۰ تومان و تخم مرغ وارداتی هر کیلو گرم با قیمت ۶ هزار تومان در نمایشگاه بهاره عرضه می‌شود.

صادقی افزود: کالاهایی که صنوف در این نمایشگاه عرضه می‌کنند با قیمت تمام شده با سود حداقلی عرضه می‌شود اما کالاهای دولتی که شرکت‌های دولتی تامین می‌کنند با قیمت تمام شده عرضه می‌شود و هیچ گونه سودی در آن لحاظ نمی‌شود مانند تخم مرغ که هر شانه آن در نمایشگاه بهاره با قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان به متقاضیان عرضه می‌شود.

فروش فوق العاده واحدهای صنفی با تخفیف حداقل 15 درصد

دبیرکل اتاق اصناف ایران اعلام کرد: همزمان با افزایش عرضه و تقاضای کالاهای مورد نیاز مردم در شب عید، کنترل و نظارت بر قیمت ها در بازار با دقت بیشتری صورت می گیرد.

علی عوض پور افزود: نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در سال‌های گذشته با استقبال خوبی از جانب مردم مواجه بود. با وجود اینکه مجموعه اصناف همیشه به دنبال راهکارهای مناسب‌تری در قانون بوده، اما با تاکید مجموعه اقتصادی دولت بر این نوع عرضه کالا، مانند سال های گذشته با تمهیداتی که اندیشیده شده، امسال هم این نمایشگاه‌ها را داریم.

وی در عین حال افزود: فروش فوق العاده کالا یکی از ظرفیت هایی است که در قانون نظام صنفی دیده شده ، تا بر اساس آن در ایام خاص و طبق برنامه مشخص با نظارت بازرسان اتحادیه های صنفی، فروشگاه ها در سطح کشور نسبت به عرضه کالا و طبق قانون با تخفیف حداقل ۱۵ درصدی از قیمت بازار اقدام به فروش فوق العاده کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نمایسگاه بهاره چیست:جائیکه مغازه دارهاجنسهای بادکرده وبنجول خودرابه مردم قالب می کنند.

      پاسخ ها

      • من

        نه دیگه اینجوری نیست.ایقدر بی انصافی نظر ندید...کار خوبیه برای خرید مردم...از کسایی که زحمت این نمایشگاه رو می کشن تشکر می کنیم

      • میثم

        با نظارت و کنترل بیشتر ....

    • میثم

      گرانتر از همیشه ... زود بخر تا بدتر نشده .. خانه دار .. بچه دار ...
      ارزانتر از همیشه.. نخری تمام میشه ... رضایت و خشنودی مردم ..... ( نزدیک کریسمس در آمریکا ) .
      .. مسؤلان ماهر .. فکر مردم و کشور .... کدام بهتر است .._______

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج