۶۸۳۸۷۱
۱۱ نظر
۵۰۰۴
۱۱ نظر
۵۰۰۴
پ

جهانگیری: منافع برخی در بی قانونی تامین می‌شود

جهانگیری: حقوق شهروندی در همه ابعاد زندگی مردم ایران موثر است. رییس جمهور تلاش و یک منشور حقوق شهروندی را اعلام کردند که باید در این راستا تلاش شود. متاسفانه منافع عده‌ای و فساد و رانت در بی قانونی شکل می‌گیرد و نمی‌خواهند این مسیر شکل بگیرد اما با هماهنگی سه قوه ان‌شاالله مسایل و مشکلات پیش رو را حل می‌کنیم.

خبرگزاری مهر: اسحاق جهانگیری در جشن سالروز استقلال کانون وکلا در تالار وزارت کشور گفت: سازمان‌های مردم نهاد مثل کانون وکلا که عمر طولانی دارند از یک انباشت تجربه گران قیمت برخوردارند و می‌توانند در پیشرفت و توسعه کشور نقش مهم داشته باشند.

معاون اول رییس جمهور گفت: در مقطع فعلی ضرورت های اصلی پیش روی ما، چالش‌هایی است که عبور از آنها تعیین کننده است. ما می‌خواهیم تلاش کنیم که اقتصاد کشور شکوفا باشد و همه مردم شغل و کار مناسب پیدا کنند و آزادی سیاسی و اجتماعی را مستقر کنیم.

وی ادامه داد: به صورت طبیعی دنبال این آرمان‌ها، مسائل و مشکلاتی دارد. در مقطع فعلی که اقتصاد مسئله اول است و امنیت کشور با مسئله اقتصادی تحت تاثیر قرار می‌گیرد، نیاز به تلاش همگان داریم.

جهانگیری با طرح این پرسش که چه اولویتی برای حل مسائل است؟ گفت: برای تولید و اشتغال باید ده‌ها میلیارد سالانه در کشور سرمایه‌گذرای شود و امنیت سرمایه‌گذرای مهم‌ترین پیش نیاز آن است.

معاون اول رییس جمهور افزود: بخش خصوصی داخلی و خارجی باید احساس کند مال، اعتبار و آبرویش در این کشور در امنیت قرار دارد.

وی تصریح کرد: چرا جذب مستقیم سرمایه‌گذرای خارجی در کشور ما پایین است؟ باید کاری کنیم که امنیت مردم و سرمایه‌گذار در کشور در بالاترین سطح ممکن باشد.

جهانگیری اضافه کرد: ایران بهترین شرایط را برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی است. گیر مسائل اقتصادی مردم به مواردی است که باید اتفاق بیفتد؛ یکی از این موارد حاکمیت قانون است. قوانین ممکن است نواقصی داشته باشد، چه گروهی بهتر از حقوقدانان می‌توانند با نقد قوانین و عملکردها می‌توانیم در مسیر درست قرار بگیریم.

این مقام عالی رتبه دولت دوازدهم ادامه داد: برخی قوانین مادر کشور مربوط به ۸۰الی۹۰ سال قبل است. وقتی در دولت می‌خواهیم تغییر بدهیم خیلی از دلسوزتن می‌گویند تو را به خدا دست نزنید. هروقت خواستیم به قانون تجارت دست بزنیم گفتند دست نزنید که بدتر می‌شود.

وی با اشاره به حق دفاع گفت: حق دفاع بدون حضور وکیل، به طور مناسب انجام نمی‌شود و وکیل از مهم‌ترین مولفه‌های حق دفاع است و مردم در انتخاب وکیل‌شان باید آزاد و وکیل باید در دفاع از موکل خود باید از آزادی و امنیت کامل برخوردار باشد.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: این حق دفاع و آزادی وکیل را باید به نمایش بگذاریم. در آموزه‌های دینی ما شان قاضی بسیار بالاست. در قوانین موضوعه ما شان قاضی و وکیل همتاست؛ وکیلی که شان قاضی دارد یعنی امنیت، آزادی و استقلال برای تصمیم حقوقی دارد.

جهانگیری تصریح کرد: ما باید حتما به دستاورد استقلال وکلا که ۶۵ سال پیش تصویب شده، اضافه کنیم.

وی افزود: حقوق شهروندی در همه ابعاد زندگی مردم ایران موثر است. رییس جمهور تلاش و یک منشور حقوق شهروندی را اعلام کردند که باید در این راستا تلاش شود. متاسفانه منافع عده‌ای و فساد و رانت در بی قانونی شکل می‌گیرد و نمی‌خواهند این مسیر شکل بگیرد اما با هماهنگی سه قوه ان‌شاالله مسایل و مشکلات پیش رو را حل می‌کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نه بابا

    • بدون نام

      تو که راست میگی مثل کاسبان تحریم لابد.....

    • بدون نام

      خوهشا باقانون دست نزنید اقتصاد راکه خراب کردید امنیت راکه از بین بردید بانکهارا که نابود کردید خجالت نمی کشید

    • محمدسلطان

      جهت اطلاع عرض میکنم که اصولا اشخاصی که دوتابعیتی هستند هیچ ارگان وهیچ نهاد وشخصیتی حق محاکمه آنها را ندارد چرا که کشور تابعیت دهنده بعنوان حمایت از شهروندش شکایت خواهد کرد وغرامت سنگینی دریافت میکند این را به این جهت گفتم که بدانید بی قانونی نیستدست بسته بودن قانون است! در ایران مدیران دو تابعیتی هستند!

    • بدون نام

      راست میگه نمونه اش خودشه،ماهی چند صد میلیون حقوق میگیره

    • بدون نام

      وقتی برای ۱ملیون شغل باید۷۰۰هزارمیلیاردتومان سرمایه گذاری بایدبش به قول روحانی یعنی۱۰سال فروش نفت وگازکشورخوب الان طبق امارحدود۱۰ملیون شغل واتباع خارجی افغانی اشغال کردیعنی۱۰۰سال بودجه کشورازجیب ملت خرج میش ...

    • بدون نام

      اقای جهانگیری شما که نمی تواند مشکلات را حل کنید بی جهت دیگران رامتهم نکنید قدرت در دست شما است یا دیگران اگر دیگران از شما قویتر هستند خوب شما باید تبعیت کنید شما که موقع رای گیری می گفتی ما ال می کنیم وبل می کنیم

    • بدون نام

      دست بردارید از شعار دادن شماها همتون منافعتون از بی قانونی تامین میشه همتون از یه قماش هستین دیگه حنا تون رنگی نداره همتون دستتون توی یه کاسه هست ، هیچ باجی به هم نمیدین کشور و نابود کردین

    • بدون نام

      چه کسی به اسم اصل ۴۴ شرکت ها وکارخانه هارا بابی قانونی به اطرافیان واگذار کرده.

    • بدون نام

      خوب کی به امید خدا میخواهید با فساد سازمانی ادارات مقابله کنی مدیران ارشد مرگ بر مدیران منافق در کلیه ارگانها ونهادها وادارات

    • بدون نام

      خودتونم شاملش میشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج