۶۸۴۷۰۸
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

شفر در راه خوشبختی، برانکو در مسیر اشتباه

شکست پرسپولیس برابر استقلال در دربی ۸۶، یکی از اتفاقات مهمی بود که روز پنج‌شنبه رخ داد.

روزنامه قانون: شکست پرسپولیس برابر استقلال در دربی ۸۶، یکی از اتفاقات مهمی بود که روز پنج‌شنبه رخ داد. در حالی‌که کمتر هواداری تصور می‌کرد پرسپولیس با بی نظمی و اشتباهات فردی فراوان اجازه جولان را به هافبک‌های استقلال بدهد اما در عمل، شاگردان برانکو سرشار از اشتباه بودند و موقعیتی نیز به دست نیاوردند که روی دروازه حریف ایجاد کنند. «قهرمانی بدون بردن دربی مزه‌ای ندارد» این صحبتی بود که حمیددرخشان پیش از بازی مطرح کرد و حرف دل بسیاری از هواداران پرسپولیس بود. آن‌ها ترجیح می‌دادند تا انتهای فصل در استرس قهرمانی باشند اما دربی را واگذار نکنند كه تفکرات شفر در کنار نظم تاکتیکی مثال‌زدنی او باعث شد هافبک‌های پرسپولیس پراشتباه ظاهر شوند و بازی در نهایت به سود استقلال به پایان برسد. نکته منفی این بازی درگیری تماشاگران بود، اتفاقی که در مقابل چشمان اینفانتینو رخ داد. به هر ترتیب مردان برانكو يك پنج‌شنبه تلخ را تجربه كردند و در حالي‌كه مي‌توانستند رويايي‌ترين فصل را براي دوآتشه‌ها رقم بزنند، از رسيدن به يك قهرماني تاريخي بازماندند. محمد پنجعلی، ستاره دهه۶۰ قرمزهاي تهران روز پنج‌شنبه در ورزشگاه حاضر شد و از نزدیک شکست تیم محبوبش را تماشا كرد. محمد پنجعلي در مورد بازي بيست و پنجم پرسپوليس گفت: به نظر من در كل فوتبال خوبي را شاهد نبوديم. استرس روي هر دو تيم تاثير گذاشته بود به‌طوري‌كه تعداد پاس‌ها بيشتر از پنج نمي‌شد و توپ ها يا لو مي‌رفتند يا قطع مي شدند. پرسپوليس مدتي است كه طراوت گذشته را ندارد و در دربی نیز همين‌طور بود. استقلال نیز آن‌طور كه بايد، خوب نبود. اين بازي هميشه پر از فشار بوده و بار رواني سنگين حاكم بر آن باعث مي‌شود كه بازي زيبايي را شاهد نباشيم.

بار فنی نداشت

وي ادامه داد:‌ بازي هيچ بار فني نداشت كه بتوانم در مورد آن صحبت كنم. دوست داشتم با پيروزي در برابر استقلال قهرماني را جشن بگيريم و براي همين به ورزشگاه رفتم كه در اين جشن حاضر باشم. براي اولين بار مي‌توانستیم با بردن دربي قهرمان شويم اما اين اتفاق نيفتاد و خيلي ناراحت شديم.

پنجعلي در مورد اينكه گفته مي‌شود نقشه‌هاي برانكو باعث شد پرسپوليس اين بازي را واگذار كند، گفت: ‌اين موضوع را قبول ندارم. در ابتدا باید بگویم که فوتبال ساده است و نبايد آن را تا اين حد پيچيده كنيم. در بازي‌اي كه بازيكن نمي‌تواند كنترل خوبي داشته باشد، نبايد گفت ايراد كار از سرمربي است. پرسپوليس در حال حاضر با اختلاف زياد صدرنشين است و چطور نقشه‌هاي برانكو تا به حال خوب بوده و جواب داده؟حال به خاطر يك بازي كه شرايط متفاوتي نسبت به ساير مسابقات دارد، نبايد سرمربي را مقصر دانست.وي در خصوص اينكه كدام قسمت تيم اشتباهات بيشتري داشت گفت: تمام تيم پر از اشتباه بود و به‌طور طبیعی خط دفاع نيز اشتباهات زيادي داشت. بازيكنان توپ هاي زيادي را لو مي‌دادند. حتي نمي‌توانم بگويم كه يك بازيكن خوب بازي كرد. به نظر من پرسپوليس ۵۰ درصد خودش هم نبود و نتوانست آنچه را كه بايد باشد و انتظار مي‌رود را به اجرا بگذارد.پيشكسوت قرمزها در مورد بازي نكردن محسن‌مسلمان، هافبک خلاق پرسپولیس در دربی گفت:‌ محسن مسلمان بازيكن خوب، با تكنيك، باهوش و با شعوري است اما به هر حال اين نظر كادر فني است و بايد به آن احترام گذاشت. هواداران به نبود مسلمان اعتراض كردند اما بايد بدانيم كه اين مساله مي تواند فني باشد. كادر فني هميشه در كنار بازيكنان است و به خوبي شرايط آن‌ها را مي‌داند. مربي هميشه تصميمي را مي‌گيرد كه به نفع تيم است و بدون شك نمي‌خواهد به تيمش ضربه بزند. هرچند كه اعتقاد من اين است؛ مسلمان بايد بازي مي‌كرد و بازي كردن او مي‌توانست موثر باشد و كمك بزرگي به تيم بود اما به هرحال اين نظر كادر فني بود. برانكو تشخيص داده كه تيم با اين نفرات عملكرد بهتري خواهد داشت و بايد به ديدگاه او احترام گذاشت. درست نيست كه با شعاردادن برانكو را تحت فشار بگذاريم.

چه کار فرهنگی‌اي‌ کردیم؟

وي در مورد حاشيه‌هايي كه ازجانب تماشاگران و روي سكوها به وجود آمد، اظهار داشت:‌ جو دربي هميشه سنگين بوده و هميشه روي سكوها درگيري به وجود مي آمده اما پس از اين بازي گفتند كه آبروي ما جلوي ریيس فيفا رفت! ما بايد ببينيم پيش از اين چه كار فرهنگي كرديم كه امروز نارنجك نزنند و سنگ به سمت يكديگر پرتاب نكنند! هميشه اين جو بوده و ما مي‌خواهيم يك شبه همه چيز را عوض كنيم، مي‌گوييم اين‌ها ميهمان ما هستندشما را به خدا وقرآن مواظب باشيد! فقط با حرف زدن، چيزي درست نمي‌شود. بايد خودمان را درست كنيم تا مردم هم تاثير بگيرند. با نصيحت و شعار نمي‌توانيم چيزي را عوض كنيم. مردم وقتي مي بينند كه فقط حرف زده مي‌شود و فقط نصيحت مي‌شنوند، كار خودشان را مي‌كنند و بازخورد همه چيز برعكس مي‌شود.پنجعلي در خصوص بازي‌هاي پيش روي پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا گفت:‌ ببينيد، كار نه براي پرسپوليس بلكه براي همه تيم‌هاي ايراني سخت است. فوتبال ما از منطقه عقب افتاده است. فقط با شعار و حرف زدن خودمان را مطرح مي‌كنيم در صورتي‌كه در واقع فوتبال ما اين نيست. از نظر سخت افزاري كه زير صفر هستيم. يك ورزشگاه مجهز و خوب نداريم. به‌دليل همين ميزباني هيچ تورنمنت آسيايي را به ما نمي‌دهند. تيم هاي پايه ما هيچ موفقيتي ندارند و همه جا حذف مي‌شوند چون آكادمي در فوتبال ايران معني ندارد. در بازي‌هاي باشگاهي آسيا نيز چندين سال است كه نتيجه نمي‌گيريم و خودتان وضعيت را بهتر مي‌دانيد. فوتبال ما عقب افتاده چون فوتبال دست دولت است. در واقع ورزش دولتي شده است. اين فوتبال هيچ در آمدي ندارد و نمي ‌توانند حتي حق پخش تلويزيوني را بگيرند در صورتي‌كه درآمد اصلي فوتبال از پخش تلويزيوني است. فقط سرمان گرم است و براي خودمان بازار گرمي مي‌كنيم؛‌نتيجه اش اين مي‌شود كه تيم هاي خوب ما در آسيا ۶تا و چهارتا گل مي خورند!

بازارگرمی می‌کنند

ستاره اسبق پرسپوليس در پايان افزود:‌ فوتبال ملي ما اگر رشد می‌کند، فقط به خاطر اتفاقات است. تيم ملي ما به عراق مي بازد. از پس سوريه بر نمي‌آيد. اين‌ها كشورهايي هستند كه هميشه در حال جنگ هستند. نمي‌توانند اردو برگزار كنند و به هیچ عنوان ليگ فوتبالي ندارند! فوتبال و در كل ورزش ما درست نمي‌شود مگر اينكه دست از سر آن بردارند. شما ببينيد براي بازار گرمي، اينفانتينو و فان باستن را دعوت مي‌كنند كه تماشاگر دربي باشند در صورتي‌كه فوتبال ما پر از ايراد است و هنوز درگير مسائل پيش پا افتاده هستيم. براي اولين بار نيز يك موزيك خارجي هم پخش كردند كه من تعجب كردم! اين‌ها آمدند و رفتند اما چه اتفاقي افتاد؟ چه چيزي به نفع پیشرفت و رشد فوتبال ما شد؟

حق ما بيشتر از يك گل بود

بهنام برزای، بازیکن تیم فوتبال استقلال که در دربی حضور نداشت، درباره این بازی به «قانون» گفت: «بازي خوبي را انجام دادیم. كادرفني آناليز خوبي از تيم حريف داشت. بچه هاي ما براي اين بازي به خوبي تمرين كرده بودند و خداراشكر توانستيم برنده اين بازي مهم باشيم. هرچند كه فكر مي‌كنم استقلال مي‌توانست گل‌هاي بيشتري هم به ثمر برساند و حق ما بيشتر از يك گل بود. من مصدوم بودم و نتوانستم در اين بازي به تيمم كمك كنم اما فرقي نمي‌كند كه چه كسي درون زمين است . مهم برد استقلال است. مصدوميت من نيز فكر مي كنم تا يك هفته ديگر به پايان مي‌رسد و مي توانم در خدمت تيم و هواداران باشم. اميدوارم روند موفقيت‌هاي ما در آسيا نيز همچنان ادامه داشته باشد تا اين شادي‌ها براي هواداران ادامه دارشود».

عيدي خوبي به هواداران داديم

امید نورافکن، یکی از بازیکنان تاثیرگذار استقلال در دربی بود. او که با وجود تجربه کم، بازی قابل قبولی را دراين رقابت به نمایش گذاشت در این‌باره به «قانون» گفت: «مقابل پرسپوليس توانستيم بازي راخيلي خوب پيش ببريم و با گل وريا (غفوری) كه خيلي خوب بازي كرد، سه امتياز را بگيريم. وريا بهترين بازيكن زمين شد و به او تبريك مي‌گويم. هواداران ما نيمي از ورزشگاه راپر كرده بودند و اين به ما اعتماد به نفس خيلي خوبي داد. تمركزمان براي اين بازي بالا بود. الهلال را شكست داده بوديم و روحيه خيلي خوبي داشتيم. همين مساله باعث شد تا بازي مالكانه‌اي را مقابل پرسپوليس داشته باشيم و از حريف سرتر باشيم. من اگرچه مصدوم بودم اما با تمام توان در زمين حاضر شدم تا تيمم و هواداران سربلند باشند. دوست داشتم اين بازي را ببريم و عيدي خوبي به هواداران بدهيم. به نظرم با وجود مصدوميت عملكرد خوبي داشتم اما با اين‌حال وقتي تيمي پيروز مي‌شود همه اعضاي آن خوب بوده‌اند. به هواداران تبريك مي‌گويم. اين بازي ديگر براي ما تمام شده و بايد خودمان را براي بازي با العين آماده كنيم كه خيلي مهم‌تر از بازي دربي است».

مالكيت پرسپوليس ما را تهديد نكرد

نصرا... عبداللهی، سرپرست استقلال درباره پیروزی آبی‌ها در دربی ۸۶ به «قانون» گفت: «من پیش از این نيز گفته بودم كه حال و هواي تيم ما خوب است. در حال حاضر كمتر تيمي پيدا مي‌كنيد كه بتواند ما را شكست دهد. در بازي با العين هم اين را خواهيد ديد. وقتي يك تيم روي روال موفقيت قرار بگيرد، به خوبي نتيجه مي‌گيرد. خوشحالم كه توانستيم سه امتياز اين بازي را هم بگيريم. ما در نيمه اول مي توانستيم يك يا دو گل ديگر هم بزنيم. به نظر من در نيمه دوم بهتر از نيمه اول بوديم كه توانستيم گل زده را حفظ كنيم بدون اينكه حمله خطرناكي روي دروازه‌مان به وجود بيايد. مالكيت بازي در نيمه دوم براي حريف بود اما اين مالكيت تهديدي براي ما نبود. داوري ما را اذيت نكرد و خداراشكر همه چيز به خوبي تمام شد». او درباره وضعیت مصدومیت سید مهدی‌رحمتی بيان کرد: «وضعيت مهدي رحمتي خوب است و جاي نگراني نيست. با تلاش پزشكان روند سلامتي او رو به پيشرفت است و در بازي‌هاي بعدي اگر شفر صلاح بداند، بازهم براي تيم بازي خواهد كرد. در امارات پس از يك جلسه ريكاوري، تمرينات‌مان را براي بازي مهم مقابل العين آغاز مي‌كنيم».

بیژن طاهری، دستیار ایرانی وینفرد شفر درباره دلایل برتری آبی‌ها در برابر پرسپولیس به «قانون» گفت: «خيلي خوشحالم كه توانستيم برنده دربي باشيم. خداراشكر بازيكنان تيم برنامه‌هاي كادرفني را در زمين به خوبي پياده كردند و موفق شديم پرسپوليس را شكست دهيم. هرچند كه معتقدم روز خوب ما نبود و ما در واقع در روزي كه خوب نبوديم، برنده بازي شديم. مي‌توانستيم بيش از يك گل به حريف بزنيم اما نتوانستيم از موقعيت هاي‌مان به خوبي استفاده كنيم. اين برد را به هواداران تبريك مي‌گويم. بردن دربي باعث شد روند موفقيت‌هاي تيم ادامه‌دار شود و حالا مي‌توانيم با قدرت بيشتري به مصاف حريفان آسيايي برويم. اميدوارم اين نمايش و عملكرد خوب تيم بازهم با نتيجه گيري‌هاي خوب در ليگ قهرمانان ادامه داشته باشد. در حال حاضر هواداران به تيم محبوب‌شان دلگرم شده‌اند و با اشتياق بيشتر از قبل بازي‌هاي تيم را دنبال مي‌كنند كه اين مساله دلگرمي زيادي براي همه اعضاي تيم و باشگاه استقلال است».

شرایط ایده آل سرخابی‌ها

پیروزی استقلال برابر پرسپولیس در دربی ۸۶ منجر به عقب افتادن قهرمانی سرخ‌پوشان شد، آن‌ها باید تلاش کنند تا در آسیا بازی‌های قابل قبولی را به نمایش بگذارند و سنگینی روانی این شکست را کنار بگذارند. هرچند که روز گذشته هواداران در تمرین به شدت علیه بازیکنان شعار دادند اما به نظر می‌رسد بردهای آسیایی پرسپولیس بتواند این تیم را از شرایطی که در آن قرار گرفته نجات بدهد. از سوی دیگر استقلال نیز با روحیه بالا می‌تواند شرایط صعود خود را از گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا رقم بزند. سرخابی ها در حال حاضر شرایط مناسبی دارند و این موضوع در آستانه جام جهانی می تواند منجر به پیشرفت تیم ملی و روشن شدن بارقه هایی از امید برای صعود به مرحله بعد جام جهانی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sardar

      برانکو هنوز هم رو سر. ما پرسپولیسی ها جا. داره. با یه باخت خراب نمیشه. ۱۶. خیلی زیاده فکر نکنم بتونن ببینن شیشتق لال ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج