جاباما
۶۸۴۹۴۷
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

روسیه به نجات اروپای یخ زده رفت

روسیه بدنبال هجوم سرمای قطبی که تقاضا برای گرمایش و برق را افزایش داد، گاز طبیعی بیشتری به اروپا ارسال می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: روسیه بدنبال هجوم سرمای قطبی که تقاضا برای گرمایش و برق را افزایش داد، گاز طبیعی بیشتری به اروپا ارسال می‌کند.

یخبندان شدید شبکه انرژی اروپا را طی یک هفته گذشته به بوته آزمون گذاشته است. قیمت‌های گاز برای تحویل فوری سه برابر افزایش یافته و واردات بیشتر گاز روسیه از طریق خط لوله را بدنبال داشته است. در این بین، یک نفتکش حامل گاز طبیعی مایع روسیه نیز قرار است هفته جاری به انگلیس برسد.

با کاهش ظرفیت برای ذخیره سازی و معدودی نفتکش حامل گاز طبیعی مایع که در فصل جاری به اروپا رفته اند، این منطقه و انگلیس به میزان فزاینده‌ای برای تامین نیازهای انرژی خود به روسیه وابسته هستند. شرکت گازپروم روسیه که به مدت چندین دهه بزرگترین صادرکننده گاز این منطقه بوده، از این فرصت برای مباهات به نقش اساسی خود استفاده کرده است. الکسی میلر، مدیرعامل گازپروم در پاسخ به پرسش‌ها گفته است: تنها گازپروم قادر است تامین صادرات گاز به مشتریان اروپایی را به سطح حداکثری برساند و هیچ صادرکننده دیگری نمی‌تواند با چنین وضعیتی خود را وفق دهد.

طبق آمار گازپروم، صادرات روزانه از این شرکت دولتی روسی در فوریه به رکورد بالایی صعود کرد. مصرف اروپا در هفته منتهی به ۲۴ فوریه به بالاترین سطح حداقل پنج سال اخیر صعود کرده و طبق گزارش شرکت مارکس اسپکترون، یخبندان هفته گذشته ممکن است تقاضا را از این هم بالاتر ببرد.

بر اساس آمار رهگیری کشتی Kpler، نفتکش "ماران گاز اولیسه" ششم مارس محموله گاز طبیعی مایع را به پایانه دراگون در ولز تحویل خواهد داد.

هیچ کشور دیگری ظرفیت برابری با صادرات روسیه را ندارد. در نروژ برخی از تاسیسات به دلیل قطعی برق در اوج بحران اخیر، با محدودیت‌هایی مواجه شدند.

بر اساس تحقیقات بلومبرگ نیو انرژی فاینانس، مصرف کنندگان در آلمان برای تامین تقاضای رو به رشد، برداشت از مخازن گاز را افزایش دادند که عمده این گاز از روسیه وارد شده بود و آلمان در طول بحران، واردات از شرق را افزایش داده است.

کمبود عرضه، قیمت‌های انرژی را در انگلیس که دومین مصرف کننده بزرگ گاز در اروپا پس از آلمان به شمار می‌رود، به رکورد بالایی رسانده است.

صادرات از دو خط لوله متصل کننده انگلیس به اروپا افزایش یافته و افزایش عرضه موجب شد شبکه انرژی این کشور اعلام کند کمبود برطرف شده است و از هشدار کمبود صرفنظر کرد.

اگرچه انتظار می رود در هفته جاری از شدت سرما در اروپای غربی کاسته شود اما بخش‌های شمالی این قاره همچنان سردتر از حد معمول خواهند ماند.

روسیه سال گذشته ۳۸ میلیارد دلار صادرات گاز به بازارهای اروپایی داشته اما انتظار می‌رود در آینده با رقابت از سوی میادین بزرگ منطقه دریای خزر، شمال آفریقا و محموله‌های گاز طبیعی مایع نقاط دیگر روبرو شود. با این حال تاکنون تحلیل گازپروم درست بوده و اجازه داده این شرکت سهم بازارش در اروپا را افزایش دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد زمانی

      چرا ما اینده نگری نکردیم تا از این موقعیتها هم سهم مالی ببریم وهم سیاسی،به نظر من به این میگن دیپلماسی فعال.

    • بدون نام

      اخه چی میگی آینده نگری در مسیولین کشور ما صفره فقط اختلاس ودزدی حرف اول رو میزنه اگه آینده نگر بودند الان سدها خالی از آب و سفره اب زمینی آب به این روز نیافتاده بود اینا فقط در آینده نگری تا نوک دماغشونو بیشتر نمیبینند .بعد از ۴۰ سال هیچ چشم انداز مثبتی را نداریم الان سر آب بین اصفهان ویزد بحث ودعوا شروع شده .این است آینده نگری آقایان ۵ساله همه هشدار بی آبی و جنگ سر آب را دادند اما دریغ از یه حرکت درست وحسابی از آقایون

    • بدون نام

      مثلا روسیه خیلی خوبه

    • بدون نام

      روسیه برای نجات اروپا نرفت برای پر کردن خزانه خالی خودش رفت که کاستی های خودش رو بعد از تحریم جبران کنه .
      روس ها خوب تجاری هستند.........
      ای کاش یک کمی از اون ها یاد میگرفتیم.........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج