۶۸۵۴۵۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

طنز؛ مصدق هنوز نام خیابان نیست

ستون طنز روزنامه شرق: درحالی‌که «هنوز پیشنهاد کمیسیون نام‌گذاری درباره تغییر نام خیابان کارگر شمالی در صحن بررسی نشده و عملا نام‌گذاری معبری به نام مصدق اتفاق نیفتاده است»، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به این تغییر نام واکنش نشان داده‌اند.

ستون طنز روزنامه شرق: درحالی‌که «هنوز پیشنهاد کمیسیون نام‌گذاری درباره تغییر نام خیابان کارگر شمالی در صحن بررسی نشده و عملا نام‌گذاری معبری به نام مصدق اتفاق نیفتاده است»، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به این تغییر نام واکنش نشان داده‌اند. در نهایت علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران، در گفت‌وگو با مهر اعلام کرد: «باید طی‌شدن فرایند این موضوع در صحن به تصویب برسد و تا زمانی که این اتفاق نیفتاده، عملا نام‌گذاری رخ نداده است».

اما ماجرا چگونه آغاز شد؟

یک بخش آن برمی‌گشت به طرح نظرسنجی کمیته نام‌گذاری و بخش دیگر به خبری که اعلام شد. خبر این بود: «با مصوبه‌ کمیته نام‌گذاری شورای شهر تهران ، خیابان کارگر شمالی به مصدق تغییر نام پیدا کرد». این دو موضوع سبب آغاز اظهارنظر کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به این تغییر نام شد.

یک عده با این تغییر نام مخالف بودند و معتقدند تغییر نام خیابانی که سال‌ها در ذهن افراد مانده است درست نیست. عده‌ای دیگر از اینکه نام خیابان «کارگر» عوض شود ابراز ناراحتی کردند. بیشتر دلواپسان از این منظر با تغییر نام
مخالف بودند.

عده‌ای دیگر هم به تجربه نه چندان موفق تغییر نام بزرگراه نیایش به «آیت‌الله هاشمی» اشاره می‌کردند. عده‌ای هم معتقد بودند این خیابان اصلا با نام امیرآباد شناخته شده و حتی اگر نام دیگری بر آن قرار گیرد، باز هم از سوی مردم استفاده نمی‌شود.

اما عده‌ای دیگر از این تغییر نام استقبال کردند، ولی پیشنهاد دادند که خیابان‌های دیگری جزء این تغییر نام باشند و از آن خیابان‌ها نام بردند و عده‌ای دیگر ابراز امیدواری کردند که به‌زودی تندیس مصدق هم در خیابان‌های شهر تهران قرار بگیرد.

به‌هرحال آن‌طور که علی اعطا، سخنگوی شورای شهر، گفته است، شاید این تغییر نام با توجه به حجم کارهای پیش‌روی شورا قبل از ٢٩ اسفند ممکن نشود.

البته این روزها چند بحث درباره شهر و شورای شهر و همشهری به‌شدت مورد توجه و انتقاد است که یکی ماجرای ندادن رأی به تحقیق و تفحص از سوی بهاره آروین، از دیگر اعضای شورای شهر، به‌شدت مورد انتقاد بود که با پاسخ‌گویی دقیق او به نکته‌های مطرح‌شده، روند فعالیتش در این زمینه مورد پذیرش و تأیید برخی منتقدانش قرار گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج