جاباما
۶۸۵۴۷۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

زهرا نعمتی: هنوز پاداش ۱۰۰ میلیونی را نگرفته‌ام

بهترین ورزشکار تیرو کمان معلولان در سال ۲۰۱۸ با انتقاد نسبت به عدم پرداخت جوایز ۱۰۰ میلیونی خود برای کسب سهمیه المپیک و ۱۰ میلیون تومان برای رکوردشکنی قبل از المپیک از فدراسیون تیرو کمان، گفت: هم چنان منتظر پرداخت جوایز خود از فدراسیون تیروکمان هستم.

ایسنا: بهترین ورزشکار تیر و کمان معلولان در سال ۲۰۱۸ با انتقاد نسبت به عدم پرداخت جوایز ۱۰۰ میلیونی خود برای کسب سهمیه المپیک و ۱۰ میلیون تومان برای رکوردشکنی قبل از المپیک از فدراسیون تیرو کمان، گفت: هم چنان منتظر پرداخت جوایز خود از فدراسیون تیروکمان هستم.

زهرا نعمتی که در بازی‌های المپیک پرچمدار ایران بود و در سال ۲۰۱۸ نیز به عنوان بهترین ورزشکار جهان در تیروکمان معلولان انتخاب شد، در گفتگویی اظهار کرد: من همیشه افتخارات خود را مدیون لطف و محبت مردم کشور می دانم که همواره حامی من بودند و تا به امروز توانستم به افتخارات بزرگی دست پیدا کنم.

وی اظهار کرد: زمانی که تیم ملی تیروکمان برای شرکت در مسابقات جهانی داخل سالن در آمریکا حضور داشت، نام من به عنوان برترین ورزشکار تیروکمان در دنیا مطرح شده بود و فدراسیون از ده روز پیش در جریان این قضیه بود و حتی لوح، تندیس و هدیه من را دریافت کرده بودند اما نمی‌دانم به چه علتی به مسوولین کمیته ملی پارالمپیک اعلام نکرده بودند. تا الان نیز من جوایز برترین ورزشکار جهان در تیروکمان را از فدراسیون تیروکمان دریافت نکرده‌ام و در اختیار فدراسیون است. البته اشکال ندارد و من از دست آنها گله مند نیستم.

وی گفت‌: حتی تندیس و هدایایی که سال گذشته برای کسب این عنوان کسب کردم نیز در اختیار فدراسیون تیروکمان است و هنوز به دست من نرسیده است. البته دوستان از فدراسیون تیروکمان با من تماس داشتند و گفتند لوح، تندیس و هدیه من در فدراسیون است و هر زمان توانستم برای دریافت جایزه خود به فدراسیون مراجعه کنم. البته تا به امروز نتوانسته ام این کار را انجام دهم.

نعمتی در پاسخ به این پرسش که آیا پاداش ۱۰۰ میلیون تومانی خود را برای کسب سهمیه المپیک ریو و ۱۰ میلیون تومان برای رکوردشکنی قبل از المپیک که قرار بود حدود دو سال قبل فدراسیون به شما پرداخت کند را دریافت کرده‌اید یا خیر؟ گفت‌: متاسفانه هیچ کدام از جوایز به من پرداخت نشده است و هنوز چک ۱۰ میلیون تومانی که بابت رکورد شکنی از فدراسیون تیروکمان دریافت کرده بودم پاس نشده است. البته برای این مساله چندین بار با محمدعلی شجاعی، رییس فدراسیون تیروکمان تماس گرفتم ولی وی پاسخگو نبود. شاید شماره من را ندارد که جوابگو باشد!

دارنده دو مدال طلای پارالمپیک ادامه داد: من جزو ورزشکارانی هستم که حتی با یک تماس تلفنی حالم خوب می‌شود. با توجه به این سهمیه المپیک را کسب کردم، هیچ گونه برنامه‌ریزی از سوی فدراسیون تیروکمان برای من صورت نگرفته بود تا با خیال راحت و بدون دغدغه‌ در مسابقات المپیک شرکت کنم تا با آرامش خیال بتوانم راهی بازی‌های پارالمپیک شوم.

او تصریح کرد: زمانی که از المپیک برگشتم تا در رقابت‌های پارالمپیک شرکت کنم هیچ تماسی از سوی رییس فدراسیون تیروکمان دریافت نکردم. من با سختی‌ها و مشکلات زیادی در برزیل مواجه بودم و دوست داشتم پرچم ایران را در آن جا به اهتزاز در آورم. گاهی اوقات برنامه‌ریزی ‌دقیقی وجود ندارد و مسئولان ‌دقیقا نمی دانند که از ورزشکار چه انتظاراتی دارند و چه حمایتی باید داشته باشند تا با آرامش خیال تیر بزند. شرایط من در المپیک به حدی سخت بود که بدترین خاطره زندگی‌ام را در برزیل تجربه کردم.

نعمتی همچنین درباره یک دست نبودن لباس او با مربی کره‌ای در بازی‌های المپیک ریو، خاطر نشان کرد: من تا به الان راجع‌ به این قضایا جایی صحبت نکرده‌ام. قبل از اعزام به مسابقات المپیک به شجاعی گفتم رنگ لباس من با رنگ لباس مربی کره‌ای یکسان نیست و احتمال دارد برای چنین قضیه‌ای مشکلاتی برای من ایجاد شود، اما به من گفتند مشکلی در این خصوص نیست و قبل از ورود به مسابقات المپیک ما این مشکل را مرتفع خواهیم کرد. حتی تاکید کردند که کادر فنی در تلاش است امکانات لازم را برای من فراهم کند و تمام هماهنگی‌های لازم صورت خواهد گرفت. متاسفانه قبل از شرکت در مسابقات نه تنها لباس المپیک را دریافت نکردم حتی مربی کره‌ای برای این که مشکلی برای حضور وی در صحنه مسابقات ایجاد نشود مجبور شد در هوای گرم برزیل ، گرمکن خود را به تن کند تا بتواند اجازه حضور در خط را داشته باشد و بتواند پشت سر من قرار بگیرد.

پرچمدار کاروان ایران در المپیک ریو در ادامه‌ خاطرنشان کرد: من همیشه انگیزه خود را از مردم دریافت کرده‌ام و اجازه نداده ام حواشی مانع کار من شود. در برخی از مواقع یک ورزشکار تمام سختی ها و مشکلات را تحمل می‌کند تا به نتیجه‌ کارش دست پیدا کند. من در پارالمپیک هیچ مشکلی نداشتم و مسئولان حمایت زیادی از من داشتند. واقعا نعمتی را در آغوش خود گرفتند تا بتوانم فشارهایی که در المپیک داشتم از بین برود. همچنین در المپیک با وجود تاکیدی که وزیر ورزش و جوانان به فدراسیون تیروکمان کرده بود و گفته بود که حمایت لازم را از من داشته باشند و یک نفر خانم به عنوان کمک مربی همراه من باشد، نایب رییس فدراسیون تیروکمان به برزیل آمده بود تا به مشکلات من رسیدگی کند، اما متاسفانه هیچ‌وقت او را در مسابقات ندیدم و بعد از باخت تازه توانستم با او ملاقاتی داشته باشم. مربی کره ای به تنهایی علاوه بر این که تکنیک های من را چک می‌کرد مجبور بود که من را نیز در هر شرایطی تحت کنترل و نظارت داشته باشد. من به خاطر عدم حمایت‌ها از سوی فدراسیون با نیم ساعت تاخیر به مسابقات المپیک رسیدم. این در حالی بود که مسئولان به من گفته بودند که هیچ مشکلی برای حضور در بازی‌های المپیک نخواهی داشت.

وی که با رادیو تهران گفتگو می‌کرد، درباره رییس آینده فدراسیون تیروکمان ، اظهار کرد: در این زمینه استرس زیادی دارم و امیدوارم مسئولیت به کسی واگذار شود که دلسوز تیروکمان باشد. من از وزیر ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک درخواست دارم که نظارت ‌دقیقی نسبت به انتخاب فرد آینده این فدراسیون داشته باشند تا من ورزشکار بتوانم با خیال راحت و بدون دغدغه‌ تحت حمایت قرار بگیرم و در رقابت‌ها شرکت کنم نه این که رها شوم. وضعیت تیروکمان در حال‌ حاضر شرایط بدی دارد به طوری که متوجه شدم در آخرین مسابقه‌ای که تیم به مسابقات جهانی آمریکا رفت از هر ورزشکار ۱۵ میلیون تومان برای شرکت در مسابقات دریافت شده است.

نعمتی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا از سوی فدراسیون تیروکمان به اردوی تیم ملی دعوت شدید یا خیر؟ گفت: بعد از مسابقات المپیک هیچ دعوتی به اردو نداشتم به جز این که مسئولان تیم‌ ‌ملی یکی، دو بار با من تماس داشتند و به من گفتند هر زمان که آماده باشید از شما دعوت به عمل خواهیم آورد که البته تا به امروز رسما از من دعوتی صورت نگرفته است. من امیدوارم در آینده تعامل خوبی بین فدراسیون تیروکمان و کمیته‌ ملی پارالمپیک صورت بگیرد تا ورزشکار بتواند با خیال راحت و آرامش تیر بزند و شرایط دشواری برای شرکت در مسابقات را نداشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج