۶۸۵۴۹۵
۱۴ نظر
۵۰۸۶
۱۴ نظر
۵۰۸۶
پ

طنز؛ ما دهه شصتی‌های نفهم

علیرضا لبش در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: من نمی‌دانم این دهه شصتی‌ها تا کی می‌خواهند به این اعمال خودشان ادامه بدهند. تا کی فخر فروشی به دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌ها؟ تا کی نوستالژی‌بازی دهه شصتی؟ تا کی غرور و تعصب بی‌جا؟ به جای همه این کارهای عبث و بیهوده باید از مشکلاتی که برای کشور و مسئولان ایجاد کرده‌اند، شرمنده باشند و هر چه زودتر عذرخواهی کنند.

علیرضا لبش در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: من نمی‌دانم این دهه شصتی‌ها تا کی می‌خواهند به این اعمال خودشان ادامه بدهند. تا کی فخر فروشی به دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌ها؟ تا کی نوستالژی‌بازی دهه شصتی؟ تا کی غرور و تعصب بی‌جا؟ به جای همه این کارهای عبث و بیهوده باید از مشکلاتی که برای کشور و مسئولان ایجاد کرده‌اند، شرمنده باشند و هر چه زودتر عذرخواهی کنند. من به عنوان اولین دهه شصتی می‌خواهم از همین جا از مسئولان عذرخواهی کنم و شرمندگی خودم را برای مشکلاتی که برای این عزیزان ایجاد کرده‌ام اعلام کنم.

ببخشید که ما وقتی به دنیا آمدیم، زایشگاه‌های کشور را پر کردیم و با بی‌مبالاتی و بی‌مسئولیتی خود نفهمیدیم که زایشگاه‌های کشور یک ظرفیت محدودی دارند و الان وقت متولد شدن نیست و حداقل دو دهه قبل‌تر یا بعدتر باید به دنیا می‌آمدیم.

ببخشید که موقع مدرسه رفتن به ظرفیت محدود مدارس کشور توجه کافی نشان ندادیم و وقتی هفت سال‌مان شد، با لجاجت و سرتق‌بازی تمام، حق خودمان دانستیم که وارد مدرسه شویم، در حالی که می‌توانستیم برای مدرسه رفتن حداقل یک دهه صبر کنیم و فضای آموزشی کشور را با مدارس ۵۰ یا ۶۰ نفری و نشستن روی موزاییک‌های کلاس مسموم نکنیم.

عذر می‌خواهم که حواس‌مان به ظرفیت دانشگاه‌ها نبود و کنکور و دانشگاه را با بی‌‌دقتی تمام به جولانگاه خودمان تبدیل کردیم و برای ورود به دانشگاه و تحصیلات عالیه به هر ضرب و زوری و به هر رشته نامربوطی روی آوردیم و نظام آموزش عالی کشور را با مشکلات عدیده زیادبود دانشجو مواجه کردیم و باعث زحمت استادان و کارمندان آموزش دانشگاه‌ها شدیم.

ما را عفو کنید که بعد از تحصیل به دنبال شغل به راه افتادیم و آمار بیکاری کشور را بالا بردیم. در حالی که می‌توانستیم ور دل پدر و مادر عزیزمان بنشینیم و ادعایی هم در مورد بیکاری و کار نداشته باشیم و کلا جزو جمعیت به حساب نیاییم تا آمار بیکاری‌مان باعث نگرانی مسئولان نشود که خدایی نکرده در مورد ما غصه بخورند و پوست‌شان خراب شود.

از گناهان ما بگذرید که به دنبال سر و همسر به راه افتادیم و بیخودی خواستیم مزدوج شویم و بعد آمار ازدواج و طلاق را در جامعه بالا بردیم و باعث سیاه‌نمایی شدیم. مگر همه مردم باید ازدواج کنند که ما این‌قدر مصرانه به دنبال مزدوج شدن بودیم و اصلا دقت نکردیم که ازدواج ما می‌تواند چه بلایی بر سر اعصاب مسئولان بیاورد.

ما واقعا شرمسار و روسیاهیم که داریم پیر می‌شویم و در موقع پیری و کوری هم نمی‌خواهیم دست از سر مسئولان برداریم و می‌خواهیم در آن وقت هم آن‌ها را به زحمت بیاندازیم که به وضعیت ما فکر کنند. من نمی‌دانم چرا خودمان را با یک جام شوکران تمام نمی‌کنیم و این‌قدر باعث آزار و اذیت همه هستیم.

دهه شصتی‌های جهان بیایید دیگر کسی را اذیت نکنیم و قدری به فکر پوست حساس مسئولان باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناهید

      لایک

    • بیمار کلیوی

      من دهه شصتیم دهه شصت باران زیاد می امد برکت فراوان بود امام بود سعادتی بالاتر از این

    • بدون نام

      بسیار عالی

    • محمد چرخی

      لعنت به خیانت کاران به ایران و انقلاب از قبل تا الان

    • ZODIAC 4 ALL TIMES........

      احسنت.......

    • بدون نام

      بعنوان یک دهه شصتی باید اعلام کنم که وضعیت کشور و مسئولین را از همان ابتدا درک کردم و سعی نمودم مزاحمتی برای آنها ایجاد نکنم. پس از اتمام تحصیلات چون کاری برای من وجود نداشت خیلی آرام از سر راه اشتغال زایان کنار رفتم و ازدواج نمودم جهت خانه دار شدن به اداره مربوطه مراجعه و اظهار داشتم که من از شما نه کار میخام نه وام و نه مسکن. فقط اجازه بدهید با مقدار پولی که دارم آلونکی برای خودم بسازم که با مخالفت آنها روبرو شد ( گفتند تغییر کاربری برای زمین شما میسر نیست) پس تمام آن پول را بابت رهن خانه داده م و جهت ارتزاق بعضا پدر و مادرمان کمک خرجمان هستند. ما فقط باعث مشکل برای پدر مادرهایمان شدیم

    • هامون

      خدا لعنتشون کنه اونایی که بی برنامه ریزی
      باعث مردن حس شادی و مفید بودن
      محکمترین و باسوادتر ین نسل کشور شدن
      نسلی که کاتالیزور نسل قبلش و بعدش شد
      نسلی که تو اوج بچگی بزرگ شد غرق در کمبود
      این روش خوبی برا تقدیرشون نیست حاج اسحاق.

    • بدون نام

      دهه هفتاد و هشتادیها زیاد دلتون رو خوش نکنید انشالا اوضاع شما از ما دهه شصتی ها بسیار بدتر خواهد شد

    • بدون نام

      افرین

    • بدون نام

      واقعا متاسفم برای دولتمردان

    • بهمن همتی

      فرزند کمترزندگی بهتر اما باباهامون اون موقع این شعارو گوش نکردن مارو درست کردن باعث دردسر جامعه ومسولان شدیم

    • فاطیما

      هر سال که میگذرد میگیم دریغ از پارسال ...
      ههههی

    • بدون نام

      فعلا شماها اقای جهانگیری برای شما و مسولیین که بد نشده ازمظلومیت دهه شصتی ها خوب سواستفاده میکنید تا وقتی پیمانکاری در این کشوروجود دارد اوضاع ازاین بهترنمیشود فقط بهترین کاردر این کشور کنارگزاشتن پیمانکار هست تا عدالت اجراشود

    • بدون نام

      اوف بر شما مسولین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج