۶۸۵۶۰۹
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

طنز؛ بی‌سوادهای درجه سه!

احمدرضا كاظمي در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: اخیرا روزنامه کیهان با یک نیم‌چه حمله نه‌چندان جدی (در حد حمله‌های پرسپولیس به استقلال در نیمه دوم دربی ۸۶) به خانم مهناز افشار، اون‌رو به‌خاطر حرفاش در مورد ممنوع‌التصویر شدنش به بی‌سوادی و درجه سه بودن متهم کرده!

احمدرضا كاظمي در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: اخیرا روزنامه کیهان با یک نیم‌چه حمله نه‌چندان جدی (در حد حمله‌های پرسپولیس به استقلال در نیمه دوم دربی ۸۶) به خانم مهناز افشار، اون‌رو به‌خاطر حرفاش در مورد ممنوع‌التصویر شدنش به بی‌سوادی و درجه سه بودن متهم کرده!

البته طبیعی هم هست، بازیگری که توانایی «منقلب شدن» نداره قطعا بازیگر درجه سه‌ای محسوب میشه. اصلا منقلب شدن و چرخندگی یکی از مبانی بازیگریه که شما اگر نداشته باشیش یعنی از علم سینما عقبی البته اینم در نظر بگیرید که همون‌طور که نیش عقرب نه از ره کین است، تیتر کیهان هم نه از روی کینه بلکه اقتضای طبیعتش اینه! یعنی این روزا شما برای اینکه جزو هنرمندهایی نباشین که مورد حمله این رسانه قرار میگیره، فقط یه راه دارید؛ اونم اینکه کلا هنرمند نباشید چون در غیر این‌صورت بالاخره یه جایی یه روزی یا يه حرفی می‌زنید و یه‌کاری می‌کنید یا یه حرفی نمی‌زنید و یه‌کاری نمی‌کنید که مورد پسند آقای شریعتمداری قرار نمیگیره و از اونجایی که ایشون برخلاف ما یکی از باسوادهای درجه یکِ عرصه مطبوعاته، این حق رو برای خودش قايل میشه که ضمن سنجش سطح سواد همه انسان‌های روی کره زمین، کیفیت همه رو هم درجه‌بندی کنه! حالا خانوم افشار یه نمونه از دنیای بازیگری بودن.

یقینا از نظر کیهان در سایر هنرها هم فعالِ درجه سه زیاد داریم. مثلا در عالم خوانندگی درجه ‌سه‌تر از «محمدرضا شجریان» دیگه وجود نداشته و نخواهد داشت. اینجور که اگه آقای شجریان در دوران اوجش بره توی مسابقه آکادمی موسیقی کیهان شرکت کنه، آقای شریعتمداری با شنیدن اولین چه‌چه در آهنگ مرغ سحر میگه: «شما کاپی می‌کنی! شما مدعیان دروغین آواز ایرانی همه‌تون کاپی میکنین».

توی بحث سواد هم قطعا وقتی فرهیخته‌ای مثل تتلو وجود داره که درکش از عالم هستی یه سر و گردن از همه بالاتره و جدای از سواد موسیقایی و اجتماعی و فرهنگی، با حضور فعالش در انتخابات ۹۶ نشون داده سواد سیاسیش هم از بقیه بیشتره، دیگه حرف از سواد زدن در مورد بقیه خواننده‌ها اجحاف در حق علم و دانش محسوب میشه! در بین کارگردان‌های سینما هم اصغرفرهادی از دید روزنامه کیهان اصلا درجه نداره که بخواد دو یا سه باشه. درواقع عین سرباز صفرِ توی پادگانه! ولی خب مثل بعضی پادگان‌هایی که يه‌وقت‌هايي شما داخلش یه سرباز صفر رو می‌بینید که خرش به‌ خاطر داشتن پارتی از یه ستوان ‌یک هم بیشتر میره، اصغر فرهادی هم توی سینما همین وضعیت رو داره، درجه نداره از دید کیهان و سرهنگی میکنه برای خودش!

پ.ن: با همین فرمون، شما خودتون اسم علی کریمی و احمد شاملو رو به لیست ورزشکارها و شعرای درجه سه و بی‌سواد اضافه کنین!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامیار

      عالی بود

    • مهدی

      خادم هم سوات کشتی نداره....ادیسون هم خیلی خره ...

    • محمود

      جناب فرهادی اگه باسواد بود که وزیر احمدی نژاد واسه اسکارش لابی نمیکرد! فقط موندم چرا واسه اینهمه کارگردان باسواد ارزشی مثل حاتمی کیا لابی نکردن حتما ترسیدن ریا بشه یا شاید ابی میرفت رو صحنه و انجلینا میومد جایزه شو بده ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج