جاباما
۶۸۷۰۲
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

سفیدکننده های طبیعی دندان

راه های ساده ای برای سفید کردن دندان وجود دارد. چه کار ساده تر از خوردن میوه و سبزیجات خوش طعم؟ بله، خوراکی ها زیر را میل و دندان های خود را سفید کنید.

سفیدکننده های طبیعی دندان





برترین ها: سفیدی دندان ها به واسطه انواع خوراکی و سیگار و قهوه در معرض خطر قرار دارند. اگر مدام قهوه یا چای می نوشید و سیگار هم می کشید، پس خیلی نباید تعجب کنید چرا دندان هایتان زرد و لثه هایتان زشت شده اند. احتمالا یا از خمیردندان های سفیدکننده استفاده می کنید یا هرچند وقت یکبار نزد دندانپزشک می روید و جرم گیری می کنید. اما راه های ساده تری هم برای سفید کردن دندان وجود دارد. چه کار ساده تر از خوردن میوه و سبزیجات خوش طعم؟ بله، خوراکی ها زیر را میل و دندان های خود را سفید کنید.

توت فرنگی

این میوه زیبا و بسیار خوش طعم با اینکه قرمز است اما اسید مالئیک موجود در آن نوعی قابض طبیعی است که مانع از تغییر رنگ سطح دندان ها می شود. برای بهره گرفتن از تاثیرات شگفت‌آور این میوه تابستانی بهتر است در انواع غذا، سالاد، صبحانه و ... از آن استفاده کنید. البته می دانیم که دیگر فصل این میوه تمام شده است اما به طور کلی خواص آن را بدانید و در فصل خودش تا حد امکان از آن نوش جان کنید.

سفیدکننده های طبیعی دندان

آجیل و دانه های خوراکی

جویدن این خشکبار که خشک هستند باعث کنده شدن پلاک و لکه های روی سطح دندان های می شود. به جای خوراکی های مضر، یک مشت از این تنقلات مفید که سرشار از ویتامین و پروتئین هستند را در جیب خود بریزید و آنها را بجوید و لذت ببرید. سفت بودن آنها باعث سفیدی دندان های شما می شود.

پیاز

البته، ما هم می دانیم بوی پیاز در دهان بسیار آزار دهنده است. به ویژه اگر پس از خوردن پیاز با کسی حرف بزنید آن طرف، بنده خدا از بوی بد ممکن است حالش بد شود، اما همین پیاز باعث سفیدی دندان های شما نیز می شود. از آنجا که پیاز بی رنگ است هیچ لک و جرمی هم روی سطح دندان باقی نمی گذارد و خوردن آن مانند این است که دندان های خود را پس از غذا مسواک زده اید. خوردن پیاز خام یکی از مطمئن ترین روش ها برای سفیدی دندان ها است.

سیب

شاید گاز زدن به میوه های سفت کمی اذیت کننده به نظر برسد اما به دندان های شما کمک می کند. ترد بودن سیب باعث تقویت لثه و آب زیاد این میوه باعث تولید بزاق بیشتر می شوند که به طور طبیعی همه جرم و پلاک های روی دندان را می شوید و پاک می کند. قدیمی ها هم همیشه می گفتند اگر مسواک دم دست نیست، یک سیب سفت گاز بزن و بخور همان حکم مسواک را دارد. این گفته واقعا علمی و تایید شده است.

جوش شیرین

بهتر است هرچند وقت یکبار خمیردندان را نادیده بگیرید و روی مسواک جوش شیرین بریزید و دندان را مسواک بکشید. جوش شیرین پودری است که در همه خانه ها و سوپرمارکت ها پیدا می شود. جوش شیرین که از نمک گرفته می شود نوعی ساینده شیرینی پزی است که باعث از بین رفتن لکه ها و پلاک دندان می شود.

جعفری و هویج

این سبزیجات نیز سرشار از آبی هستند که برای سفیدی دندان ها بسیار مفید است. هویج و جعفری علاوه بر سلامت بدن برای سفید کردن و از بین بردن لکه های دندان ها نیز کاربرد دارند. همچنین باعث تقویت لثه و از بین رفتن غذاهای باقی مانده روی دندان نیز می شوند. می توانید عصرها یک یا دو عدد هویج را گاز بزنید و از انواع ویتامین ها و کارایی های مفید آن برای بدن بهره مند شوید.

بروکلی

برخلاف چغندر، این کلم خوشمزه و ترد روی دندان ها باقی نمی ماند و باعث اذیت شدن دندان ها هم نمی شود. بلکه برعکس، همه لکه های و جرم روی دندان ها را نیز از بین می برد و باعث سفیدی دندان می شود. اگر بتوانید در بیشتر وعده های غذایی خود از گل‌چه های کوچک این کلم استفاده کنید، مثل این است که مدام مسواک می زنید زیرا آثاری از آلودگی روی دندان هایتان باقی نخواهد ماند.

آب

برای اینکه دهانتان خشک نشود و لبخند زیبایی هم داشته باشید، در طول روز آب زیاد بنوشید. پس از نوشیدن آب میوه و نوشیدنی های دیگر نیز آب بنوشید. این کار باعث می شود تا لکه ای روی دندان شما باقی نماند. در ضمن، آب اجازه نمی دهد محیط دهان اسیدی و در نتیجه آن دندان هایتان خراب بشود.

سفیدکننده های طبیعی دندان

پنیر

پنیرهای سفت، همچون پنیرهایی که عشایر درست می کنند یا پنیرهایی که در پیش غذاهای خارجی آنها را میل می کنید، سرشار از کلسیم هستند که باعث تقویت لثه و دندان می شوند. بیشتر پنیرها بی رنگ هستند به این مفهوم که خودشان روی دندان شما لکه ایجاد نمی کنند پس تا می توانید از انواع پنیر در وعده های غذایی خود استفاده کنید. البته اگر با گردو همراه باشد بهتر است زیرا فسفر لازم برای هضم پنیر را می توانید از گردو تامین کنید.

پرتقال

این میوه شفاف و دوست داشتنی که فصل آن نیز رسیده است، با اسیدی که دارد همه جرم و لعاب باقی مانده روی دندان ها را می شوید و باعث سفیدی دندان ها می شود. همان طور که می دانید پرتقال سرشار از ویتامین C است که برای سلامت عمومی بدن بسیار مفید است. این میوه را می توانید چهارقاچ، پوست کنده یا حتی آب آن را نوش جان کنید و از مزیت های متعددش لذت ببرید.

گلابی

این میوه بسیار خوش طعم باعث از بین رفتن بوی بد دهان و کشته شدن میکروب ها می شود. گلابی بزاق دهان را افزایش می دهد و همه جرم و آلودگی های نشسته روی دندان هایتان را از بین می برد.

شیر و ماست

از همان بچگی همیشه شنیده ایم که شیر و ماست و به طور کلی لبنیات برای سلامت دهان و دندان بسیار مفید هستند. شیر و ماست باعث از بین رفتن لکه های دندان و سفیدی آنها می شوند. کلسیم بالای این خوراکی ها باعث افزایش مقاومت و سفیدی دندان می شود. البته همه خوراکی ها که سرشار از کلسیم هستند - همچون اسفناج - باعث سفیدی دندان نمی شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پوست موز هم سفید کننده اس چند روز پیش یه جایی خوندم بعد هم امتحان کردم.بد نبود پوست داخلیش رو باید استفاده کرذ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج