۶۸۷۱۶۳
۱۰۴ نظر
۵۳۸۴
۱۰۴ نظر
۵۳۸۴
پ

سلاطین موسیقی پاپ در سال ۹۶

آمارهای دفتر موسیقی وزارت ارشاد نشان می دهد تعداد تک آهنگ های منتشرشده از ۳۷۱ آهنگ سال قبل به ۱۱۵۰ رسیده. این آمار در سال ۹۴ هم ۹۹ تک آهنگ بوده. ممکن است این جهش آماری فاحش به دلیل تغیبراتی در روند اعطای مجوز به تک آهنگ های در وزارت ارشاد باشد.

روزنامه هفت صبح - علی رستگار: آمارهای دفتر موسیقی وزارت ارشاد نشان می دهد تعداد تک آهنگ های منتشرشده از ۳۷۱ آهنگ سال قبل به ۱۱۵۰ رسیده. این آمار در سال ۹۴ هم ۹۹ تک آهنگ بوده. ممکن است این جهش آماری فاحش به دلیل تغیبراتی در روند اعطای مجوز به تک آهنگ های در وزارت ارشاد باشد اما به هر حال کاهش تعداد آلبوم های موسیقی نشان می دهد موجه سهمگین تک آهنگ ها، جای آلبوم های موسیقی را گرفته است.

نکته عجیبی هم نیست. با کمرنگ شدن فعالیت کمپانی های سرمایه گذاری موسیقی طبعا هنرمندان مجبورند به صورت تک آهنگ آثارشان را منتشر کنند. با توجه به فراگیر شدن شبکه های اجتماعی و تراکم آثار عرضه شده در مارکت موسیقی ایرانی، شاید اینطوری به نفع خودشان هم باشد. نکته مهم تر اما ظهور یک نسل از خواننده های جوان در موسیقی عامه پسند ایرانی است. اگر در اوایل دهه ۸۰ یک نسل خوانندگان زیرزمینی مثل محسن چاوشی و محسن یگانه آمدند و بساط موسیقی لس آنجلسی را جمعی کردند حالا خود آنها مقهور قدرت نمایی نسل جدیدی شده اند که پشت سر هم ترانه های «مگاهیت» بیرون می دهند.

سلاطین موسیقی پاپ در سال ۹۶

محسن یگانه

واقع گرایی این دهه هفتادی ها حتی در موسیقی پاپ هم جای آرمانگرایی دهه شصتی ها را گرفته. آن ها خیلی اهل وسواس به خرج دادن در انتخاب اشعارشان نیستند و کلماتی در ترانه هایشان استفاده می کنند که در محاورات نسل خودشان می شنویم. چه خوشمان بیاید چه نیاید کارهایشان هم می گیرد و پشت سر هم کنسرت هایشان «سولد اوت» می شود. یک نکته مهم را اما این وسط نباید فراموش کرد. در پشت پرده موفقیت های این خواننده های کم سن و سال، تنظیم کننده های خبره و کاربلدی وجود دارد. الان شرایط طوری شده که تنظیم کننده ها تعیین می کنند کدام ترانه بگیرد. مسعود جهانی، حامد برادران، امیرمیلاد نیکزاد، و در مرحله بعد سعید انصار و نادر کوهستانی.

در موسیقی پاپ دهه 80 هم غیر از این نبود. تنظیم کننده هایی مثل بهروز صفاریان، نیما وارسته و سیروان خسروی یک خواننده را در مارکت موسیقی بالا می آوردند اما تفاوت نسل جدید این است که تنظیم کننده ها خودشان عملا «پرودیوسر» شده اند. آن ها خودشان استعدادیابی می کنند. تک آهنگ هایی برای آن ها تهیه می کنند و خواننده مجبور است بعد از شهرت هم در قالب یک قرارداد بلندمدت و با تعهد مالی مشخص همکاری اش را با آن پرودیوسر ادامه دهد. توفیق این خوانده های نسل جدید در حدی است که تیتراژ خیلی از فیلم های سینمایی روز ایران را هم قبضه کرده اند.

۱. امیرعباس گلاب

امیرعباس گلاب در سال 1386 اولین تک آهنگش را منتشر کرد اما قریب به 10 سال زمان نیاز بود تا او بتواند برای اولین بار روی صحنه برود. اولین کنسرت امیرعباس گلاب در مردادماه امسال خیلی خوب از آب درنیامد اما او در اجراهای بعدی و در شهرهای مختلف مسلط تر ظاهر شد. امسال دو فیلم سینمایی «قاتل اهلی» به کارگردانی مسعود کیمیایی و «آینه بغل» به کارگردانی منوچهر هادی با صدای او اکران شد. تیزر این دو فیلم با صدای گلاب بارها در شبکه های ماهواره ای به سبک یک موزیک ویدئو پخش شد و در نهایت این دو فیلم به ترتیب 19 و 2.5 میلیارد تومان فروش کردند. ترانه های «ساده س»، «بانوجان» و «گونه» برگ برنده امسال امیرعباس گلاب بودند. این خواننده و نوازنده موسیقی پاپ متولد 1365 در تهران است.

سلاطین موسیقی پاپ در سال ۹۶

2. مسعود صادقلو

آغاز شهرت مسعود صادقلو از اواسط سال پیش بود اما امسال به چند دلیل او جایگاهش را در موسیقی پاپ تثبیت کرد؛ اول این که توانست در نقاطی از کشور مثل شیراز و شمال کشور کنسرت برگزار کند. دوم این که تیتراژ فیلم سینمایی «خفه گی» آخرین اثر اکران شده از فریدون جیرانی با صدای او پخش شد و ترانه آن «تن من رگ نداره تیغ نزن...» بارها از شبکه های ماهواره ای پخش شد.

نکته سوم هم انتشار تک آهنگی مشترک به نام «هیچ» از او با خواننده ترکیه ای «الیاس یالچینتاش» بود که پیش تر با ترانه مشهوری به نام «دومان» برای مخاطبان ایرانی چهره شناخته شده ای محسوب می شد. حامی مالی مسعود صادقلو توانسته با مسعود جهانی تنظیم کننده سابق کارهای آرمین زارعی و رضا شیری همکاری کند. کیان محمدی ها به عنوان تهیه کننده موسیقی با امیر تتلو هم همکاری کرده و کنسرت هایی هم در شهر نور برگزار کرده است.

سلاطین موسیقی پاپ در سال ۹۶

۳. حمید هیراد

این جوان لاغر اندام متولد 1370 که اکثر ترانه هایش را خودش با دست بردن در اشعار حافظ و سعدی می سراید، مهم ترین چهره موسیقی پاپ امسال ما بعد از بهنام بانی بود. شاهد این مدعا هم آمار دانلود آهنگ های اوست. سه ترانه «شوخیه مگه»، «دلارام» و «نیمه جانم» از حمید هیراد در مجموع 76 میلیون بار فقط در یکی از سایت های اشتراک موسیقی شنیده شده. او کارش را با همخوانی در ترانه های «پازل بند» شروع کرد و اوایل صدایش به نوعی تقلید از صدای مهران مدیری به نظر می رسید.

او خیلی زود اما راه خودش را پیدا کرد و در آذرماه امسال مهمان برنامه دورهمی مهران مدیری شد. افرادی که دل در گروی ادبیات کلاسیک فارسی دارند البته دل خوشی از او ندارند و حتی به سرقت ادبی متهمش می کنند. نام اصلی اش حمید حسین زاده است و تاکنون آلبومی منتشر نکرده. کمتر از 10 تک آهنگ از او شنیده شده و کنسرت مستقلی هم برگزار نکرده. فقط توانسته در کنسرت ماکان بند و پازل بند اجرای محدودی داشته باشد. تنظیم کننده اکثر آثار او امیرمیلاد نیکزاد از اعضای گروه ماکان بند است.

سلاطین موسیقی پاپ در سال ۹۶

4. ماکان بند، پازل بند و هوروش بند

نمی دانیم چطور امسال مد شد که گروه های دو یا سه نفره پاپ تشکیل شوند و یک پسوند بَند Band هم آخر اسمشان می شود. این را اما می دانیم که موفق ترینشان این سه نام هستند. در گروه ماکان بند دو جوان خوش سیما به نام امیر مقاره و رهام هادیان به عنوان خواننده حضور دارند که خیلی تجربه ای هم در زمینه موسیقی ندارند. یکی متولد ۷۴ است و دیگری متولد ۷۰. در پشت صحنه اما دو چهره حرفه ای حضور دارند. یاشار خسروی مدیر گروه ساکسیفونیست زبردستی است و با خیلی چهره های مطرح موسیقی پاپ ایران همکاری کرده و امیرمیلاد نیکزاد هم تنظیم کننده گروه است.

سلاطین موسیقی پاپ در سال ۹۶

ماکان بند

مشهورترین ترانه ماکان بند «هر بار این درو/ محکم نبند نرو» است که مدت هاست سوژه شوخی کاربران شبکه های اجتماعی است. سبک آن ها به نوعی است که شبیه دو خواننده جوان به نام های آرش ای.پی و مسیح است. گروه بعدی هوروش بند نام دارد. انتخاب اسم این گروه حاصل یک سوءتفاهم است. مهدی دارابی خواننده گروه به اشتباه کلمه هوروَش را هوروش خوانده و وقتی می فهمند اشتباه کرده اند که کار از کار گذشته. دیگر عضو این گروه مسعود جهانی نام دارد که تنظیم کننده کاربلدی است. «به کی پز میدی» و «آخر منو به باد داد» مشهورترین ترانه هایی هستند که این گروه امسال منتشر کرد.

سلاطین موسیقی پاپ در سال ۹۶

هوروش بند

پازل بند نسبت به دو گروه دیگر نسبتا فعال تر است. تا الان دو آلبوم و حدود ۳۰ تک آهنگ از این گروه منتشر شده. علی رهبری آهنگسازی می کند و آرین رهبری تنظیم کننده گروه است. قبل تر یک تنظیم کننده حرفه ای به نام مهران عباسی هم با این دو نفر همکاری می کرد که کمی بعد از آن ها جدا شد. سال پیش این گروه با ترانه های «بارون های نم نم»، «نگم برات» و «آخرش رسید» حسابی ترکاند و امسال هم «کار دادی دستم» و «به شرطی که» هیت شد. در سال ۹۶ پازل بند در شهرهای مختلفی کنسرت برگزار کرد و همین شب ها هم در برج میلاد روی صحنه می رود.

سلاطین موسیقی پاپ در سال ۹۶

پازل بند

۵. بهنام بانی

اگر سال 95 موسیقی عامه پسند ایران زیر سایه حامد همایون بود، سال 96 را باید سال بهنام بانی بدانیم. جوان 30 ساله متولد دامغان که تسلط قابل قبولی روی صدایش دارد و حداقل این برتری را نسبت به همقطارانش دارد که اعتماد به نفس خواندن یک قطعه بدون ساز در استودیو یک برنامه تلویزیونی را دارد. آن آهنگساز و تنظیم کننده ای که بیشترین تاثیر را در به شهرت رسیدن بهنام بانی داشته حامد برادران است.

تنظیم کننده ای که خیلی از خواننده های موفق موسیقی پاپ از جمله سینا شعبانخانی، علیرضا طلیسچی و سامان جلیلی از نسل جدید و از قدیمی ترها محمد علیزاده، محمدرضا گلزار و خشایار اعتمادی با او همکاری می کنند. امسال بهنام بانی رکورد فروش تمام بلیت های یک کنسرت در ایران را در کمتر از 15 دقیقه زد. فقط سه تران «بَسَمه»، «عاشقم کرده» و «اخماتو باز کن» از بهنام بانی در یکی از سایت های انتشار موسیقی بیش از 85 میلیون بار شنیده شد.

سلاطین موسیقی پاپ در سال ۹۶

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اين وسط فقط يه مقدار كاراي پازل بند خوبه بقيه كه ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هههه فک کنم تا حالا آهنگای ماکان بندو گوش نکری

    • فاطمه

      ببخشید حامد همایون
      رو چرا نذاشتید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راس میگه

    • رها

      پس مسیح و ارش چی اونا خیلی معروف و محبوب شدن امسال

    • بدون نام

      بهنام بانی اصلا به فرهنگی ها نمی خوره به قول دوستی مثل قصاب هاست ،30!!!!!!! به نظر من 45 !!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کمی خوبه ولی به پای ماکان بند نمیرسه

    • هستی

      چرا همیشه سلیقه ای عمل می کنید
      احساس می کنم کسی که خبرای حوزه ی موسیقی رو می نویسه واقعا سلیقه ای عمل می کنه همیشه اسم یه سری خواننده و خبر کارا و کنسرتاشون تو این آورده می شه ملاک معیار خبرتون چیه هر بار نگاه می کنم فقط یه سری بیشتر از بقیه بلد می شن
      شما اگه دارید حرف می زنید ببینید که کارش خاصه متفاوته داره با معیارای دنیای امروز هماهنگ می شه
      نه اینکه فقط عامه پسنده و به اصطلاح کمی هم کوچه بازاری و ساده
      مثلا کمتر دیده می شه از فرزاد فرزین که اینهمه تلاش می کنه و واقعا کلاس کاریش از نظر حرفه ای از بقیه یه سر گردن بالاتر صحبت بشه
      خبر لغو کنسرتش رو می دین اما از آهنگای جدید کارای جدید آلبومش سبک کاریش و حتی کنسرتایی که تو ایران و یا اونطرف گذاشته چقدر هم موفق بوده چیزی نمی گید
      لطفا سلیه ای عمل نکنید

    • من

      با صحبتهاتون مخالفم
      این خواننده ها سال دیگه فراموش میشن
      جوه جو

      پاسخ ها

      • hm3

        کاملا موافقم اصلا پاپ ایران قابل مقایسه با پاپ های غربی نیستی

      • مسعود

        ازکجا معلوم شاید نشدن ...

    • بدون نام

      فقط بابک جهانبخش
      خواننده رودستش نیومده هنو

      پاسخ ها

      • مسعود

        ایییییییش جهانبخشم شد خواننده ....اه اه .....ماکان بند جهانبخش رو میکن توجیبش

    • کوثر

      فقط محمد رضوان
      مهم نیست کسی که الان اسمشو می خونه حتی یه بارم این اسم به گوشش نخورده باشه..
      مهم اینه که اگه اون یه شنونده تو دنیا داشته باشه اون منم
      لطفا با قدرت ادامه بده

    • میلاد

      مسیح و ارش امسال خیلی محبوب شدن و پیشرفت کردن حداقل بیشتر از مسعود صادقلو و امیر عباس گلاب واقعا موفق تر عمل کردن

      پاسخ ها

      • رهام هادیان

        مسیح ارش مشهور شدن ولی به خاطر همخوانی با یک دختر تو موزیک ویدیو ممنوع التصویر شدن در ظمن من وامیر اصلا از این 2 تا خواننده ی جوان تقلید نکردیم

      • شیما

        تو رهامی الان؟:||
        باشع منم امیرم لابد:))

    • بدون نام

      خداییش امسال همه خواننده هایی که چهره شدن قدر بودن و لیاقتشو داشتن.اما برای من هیچکس تو دنیا محسن یگانه نمیشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

      • بدون نام

        دقیقا

    • سحر

      کوثر جون عزیزم تنها نیستی
      فقط محمد رضوان..

    • styles

      سلاطین موسیقی؟ من واقعا از طرفدارا عذر میخوام ولی من جز محسن یگانه خواننده ای سلطان موسیقی حساب شه نمی‌بینم سلطان یعنی چاوشی یعنی شجریان 3>

      پاسخ ها

      • مسعود

        چاووشی دورش تمومه الان ماکان بند امثال چاووشی و صادقی رو تو جیبشون میکنن

      • امیر

        منم همینطور داداش.این چه نظریه که چاوشی سلطان ایران نیست

    • هانا

      سلطان فقط یعنی ماکان بند وحامد همایون

      پاسخ ها

      • رهام هادیان

        ممنون که هوای ماکان رو دارید

    • امینه

      خوب

    • مارک

      لطفا به خواننده ماکان بند که پیک موتوری بوده بگین مارک کت که روی آستینشه بکنه !!!
      ضایس

      پاسخ ها

      • شهرزاد223

        پیک موتوری بوده دزد که نبوده اینجوری میگی حتما خودت تو
        زندگیت به جایی نرسیدی که اینجوری بقیه رو مسخره میکنی

      • امیر مقاره

        اگر ملت بد ما زه خلق گفتند ما به خود نگریم

    • بدون نام

      پس محسن چاوشی چی؟چرا اونو نذاشتین؟!!

      پاسخ ها

      • امیر

        آره مسخره ست اصلا معلوم نیس بر چه اساسیه که چاوشی سلطان پاپ نیست اون وقت بهنام بانی و ماکان بند هستن

    • بدون نام

      فقط و فقط یگانه

    • یاس

      فقط شادمهر عقیلی

    • بدون نام

      شماها همه خفه شید♧ فقط فقط ماکان بند عاشقتونم امیر و رهام ♡ اون مارک آقا هم خفه شه دهنشو ببنده از این به بعد هم نمی خوام در مورد ماکان بند بد بشنوم

      پاسخ ها

      • رهام خوشگله عشق همه

        میگم الان از عربستان نظر دادی خخخ

      • امیر

        چشم .فقط میخوام بگم چاوشی که ۱۵ ساله تو اوجه بهتره یا یه قرتی که دو روز معروف شده؟

    • sh

      به نظرم محسن یگانه عزیز و پازل بندو علیرضا طلیسچی صدای دلنشین و زیبایی دارن اما من طرفدار گروه ماکان بند
      هستم این دو صداهایی خاص و جذاب دارند و به سبک های مختلفی میخونند و به نظرم اگر از مسیح و آرش تقلید میکردند معروف تر از مسیح و آرش نمیشدن در اظهار نظر کمی مودب باشید لطفا

    • بدون نام

      فقط ماکان بند بقیه بدرد گوه نمی خورن اون خری هم که بلد نیست اسم بنویسه و به جای اسم نوشته مارک و در مورد امیر اینجو حرف زده لطف کنه و از این به بعد حرفی نزنه چرا حرف نزنه اشتباه تایپ کردم لطف کنه و خفه شه عشق فقط ماکان بند ماکان بند عاشقتونیم ما همیشه طرفدارتیم

    • بدون نام

      فقط ماکان بند بقیه بدرد گوه نمی خورن اون خری هم که بلد نیست اسم بنویسه و به جای اسم نوشته مارک و در مورد امیر اینجو حرف زده لطف کنه و از این به بعد حرفی نزنه چرا حرف نزنه اشتباه تایپ کردم لطف کنه و خفه شه عشق فقط ماکان بند ماکان بند عاشقتونیم ما همیشه طرفدارتیم

    • بدون نام

      فقط ماکان بند بقیه بدرد گوه نمی خورن اون خری هم که بلد نیست اسم بنویسه و به جای اسم نوشته مارک و در مورد امیر اینجو حرف زده لطف کنه و از این به بعد حرفی نزنه چرا حرف نزنه اشتباه تایپ کردم لطف کنه و خفه شه عشق فقط ماکان بند ماکان بند عاشقتونیم ما همیشه طرفدارتیم

    • قلقلی

      مسیح و آرش بهترینن....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی بی سلیقه هستی ماکان بند عالیه

    • سمیه

      ماکان بند بهترینه و بهترین میمونه کماکان با ماکان

    • تارا

      امیر و رهام ماکان بند عشق ماکان بند بهترینه
      عاشقتم رهام خوشگله ❤

      پاسخ ها

      • رهام هادیان

        مرسی عزیز

    • بدون نام

      عشق ماکان بند تهران ایران ماکان بند تو ابرا

      پاسخ ها

      • ندا

        چه متن مضخرفی

    • عاشق رهام

      رهام دیوونتم کماکان با ماکان عشق فقط ماکان بند❤ و رهام

    • بدون نام

      نامه ی من به ماکان بند.
      شماها خیلی خوشگلی مخصوصا رهام

      پاسخ ها

      • هلیا

        فقط مسیح عدل پروووووووووررررررررررررررررررررررررررررررررر

      • بدون نام

        مخصوصا امیر

      • شیما

        نامه؟:))

    • ضد امیر مقاره

      بسته دیگه امیر رهام هم دارن از مسیح ارش تقلید میکنند امیر بهدرد هیچ کری جز دست سشویی شستن نمی خوره بدبخت همه ماکانی شنیدن دستشویییییییییییییییییییییییییییییییی شستن= امیر مقاره

      پاسخ ها

      • آرمیتا

        خفه شوووووو بی عقل

      • مسعود

        ریدیییی بابا،،،،تا امیر هست بقیه هیچن

      • شیما

        زر بزن هر چقد میتونیع://

      • شیما

        کار توعم ..خوری مردمع://

    • امیر رهام

      با احترام به نظر دوستان و مودبانه عرض میکنم





      عشق فقط ماکان بقیه ارزش گوش کردن نداره حالا تک و توکی تو اهنگ هاشون خوبه اما ماکان تنها خواننده ای که هیچ کدوم از اهنگ هاش بد نبود موفق باشید ماکان بند

      پاسخ ها

      • رهام هادیان

        اول ماکان بند بعد جاستین و بعد عشق رهام

      • امیر

        !شما مثل اینکه آهنگای چاوشی رو گوش نکردی تا حالا

    • عسل

      امیر خیلی خوشگله و همینطور خوشتیپ

      پاسخ ها

      • ایول داری

        عسل خانم آنقدر از امیر تعریف نکن ولی به نظر رهام خودش خیلی از امیر بهتره

    • رهام عشقم ایلول

      تویکی خفه شو ماکان بند نه امیر خوشگله نه رهام ولی امیر اصلا خل چله ولی رهام عشقه همس عاشقان رهام خیلی خوشگلی عشقم دیوونتم

      پاسخ ها

      • منیرا

        الان ما نفهمیدیم تو چی گفتی یکم واضح تر بگی بهتره

    • مسعود

      بی شک ماکان بند وبهنام بانی بین این گروه از همه بهتر و موفق تر بودن.....البته با احترام به استاد یگانه.......ماکان بند بهترین گروه ایرانه .....مخصوصا امیر مقاره

      پاسخ ها

      • ترانه

        مخصوصا رهام هادیان خوش صدا

      • بدون نام

        مخصوصا رهام هادیان

    • مسعود

      واینم بگم حمید هیراد اصلا بدرد نمیخوره بیخوده بیخود

    • بدون نام

      رهام

    • بدون نام

      چرا امیر انقد تو خوبی

    • بدون نام

      حالا همه شدن خواننده به جزء ماکان بند
      اینم بگم ماکان بهترینه

    • بدون نام

      حالا همه شدن خواننده به جزء ماکان بند
      اینم بگم ماکان بهترینه

    • بدون نام

      ماکان بند

    • بدون نام

      پس نه گوش نکردم چاوشی اصلا بدرد نمیخوره

    • رها هیرادی

      نه ماکان نه بانی دختی فقط هیرادی در صمن خواننده هایی که فقط دخترای ۱۵ ۱۶ ساله به خواطر خوشگلی شون دور شون هستند به درد نمی خورند وزود فراموش میشوند ولی چون حمید هیراد دوست صمیمی امیر هست یکمی اهنگاشونو گوش می دهم

    • شهنام

      آقای محسن ابراهیم زاده کارشون عالیه
      خیلی صدای قشنگیم دارن
      بنظرم ایشون خیلی بهتراز خواننده های دیگه ای هستن که با چهره معروف شدن تاصداشون!

    • بدون نام

      فقط محسن چاوشی و محسن یگانه

      ک*و*ن*لق بقیه

    • فاطیما

      تا وقتی که ماکان بند زشت نشه همه عاشقشون میمونن

    • بدون نام

      فقط امیرو عشقه بقیه رو ولش کن

    • R.a

      به نظرم پازل بند و بهنام بانی و حمیدهیراد خواننده های خیلی خوبی هستن و آهنگ هاشون رو گوش میدم ولی خودم به شخصه گروه ماکان بند رو بیشتر میپسندم چون هردو جوون هستن و با جون و دل بیشتری آهنگ میخونن و صداهای خاص و جذابی دادن و البته خودشون هم جذابن اما من صدای رهام هادیان رو بیشتر دوست دارم رهام به بیش از شش زبون زنده ی دنیا مسلطه و ساز های زیادی مینوازه و خیلی با استعداد و البته به قولی خوشتیپ! اما جذاب بودنشون دلیل بر این نیست که معروف شدن بلکه صدا هم هست

    • رهامیرماکان

      من آهنگ های پازل بند و بهنام بانی و حمید هیراد رو خیلی گوش میدم ولی ماکان بند رو جور دیگه ای دوست دارم بخصوص رهام هادیان که به شش زبون زنده دنیا مسلطه و خیلی با استعداد و البته خوشتیپه ولی دلیل نمیشه کل معروفیتشون بخاطر قیافه باشه بلکه صداهای جذابی هم دارن و جوون پسند هستن

    • شیرپیا

      ماکان بند=پشه بند + کمربند +زانوبند/آخه به این ها هم میگن هنرمند! هنرمند واقعی کسیه که خودش هم خوانندگی کنه هم نوازندگی و هم ترانه سرایی مثل...نمیگم چون اسمش و کثیف این گروه بندی ها می کنید

    • بدون نام

      خفه شو اگه خودشون نمیکنن پس بابای تو میاد براشون میکنه
      و اینکه کسی که 15 ساله خوانندس و همه ی آهنگش بده بهتره یا کسی که 2روزه خوانندس و همه ی آهنگاش عالیه

    • شیرپیا

      عزیزم؛خودت خفه شو،امثال تو برای من عددی نیستند که نظر دهند زیرا هیچ یک از شما قضاوت درست و عاقلانه ای درباره ی موسیقی و کار یک خواننده ندارید،اگرچه گاهی حق با شماست که از خواننده ی مورد علاقه تان حمایت کنید اما بی شک باید بدانید که خواننده خوب مسیر موفقیتش را باید به تنهایی پشت سر گذاشته و بگذارد؛ این شخصیت خاص کسی نیست جز سلطان احساس مجید خراطها خواننده ای که احترام تک تک هوادارانش را دارد و با عشق و احساس شعر می نویسد؛ من نیز خود یک شاعرم و موفقیت خود را مدیون استاد بی همتا مجید خراطها می دانم

    • بدون نام

      بیچاره خانم شدن برا ما شاعر
      تو برا امثال من عددی نیستی امثال من اصلا براحتی پیدا نمیشن مجید خراطها با آون صداش آخه شد خواننده و بهترین خواننده توهم با این اسمی که داری معلوم نیس صدات چه جوریه مث مجید خراطهاس

    • سما

      عشق فقط ماکان بند

    • محسن

      فقط سیروان خسروی

    • بدون نام

      شما به قیافه نگاه میکنین نه؟؟یا به مجرد بودن طرف..؟؟ صدا رو باید قابل دونست من نمیگم کدوم خواننده بهترع چون بعضی هاشون محشرن..... من خودم طرفدار میلاد راستاد و پازل بندم نمیگم طرفدار ولی اهنگاشون رو ترجیح میدم هرکسی یک سلیقه ای داره پس به سلیقه های هم دیگه بی احترامی نکنین با تشکر....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ماکان صداشم عالیه

      • شیما

        چیزاعی ک گفتی هیچ سودی برا طرفداراع ندارع...ما نع از چهره شون سودی میبریم نه از مجردیشون:))فقط ارشون لذت میبریم
        پس قضاوتت از اول غلطع اسکل:||

    • مرتضی

      مهدی احمدوند و سامان جلیلی رو عشقه... علی زیبایی هم عاشقشم ولی نمیدونم چرا آهنگ بیرون نمیده

    • ابوالفضل

      محسن یگانه امپراتور پاپ ایران

    • Bahar

      ماکانیا عاشقتونم که همه جا هستین:)

      پاسخ ها

      • شیما

        ❤❤

    • بدون نام

      چه جوک قشنگی بود،مسیح و آرش جزوشون نبودن!اونا که آهنگاشونو کل ایران میشنوه!جم کنید لطفا:)

    • بدون نام

      فقط مسیح و آرش همین بقیشون سوسولی می خونند

    • ناشناس

      همه خواننده زحمت زیادی کشیدن تا به اینجا رسیدن و الا همه یه شبه به اینجا میرسیدیم مهم زحمته همه طرفدا رهای خودشون رو دارن وما نمیتونیم بی احترامی کنیم من به شخصه حامد همایون وماکان رو دوست دارم وخواننده های دیگه هم از نظر من عالین چون زحمت زیادی کشیدن وبه گلو وصداشون کلی تمریین دادم امیدوارم قضاوتو دیگ بزارین کنار قضاوت فقط مال خداست

    • سلام

      ماکان بند عالیه
      کماکان با ماکان

    • s

      ینی جا این ماکان بند باید شادمهر عقیلی باشه

      سلطان پاپ ایرانه

    • نیما

      گور بابای همه فقط خودم

    • girl

      به نظرم فقط مهدی احمدوند
      عشقه

    • بدون نام

      پس خواننده های خارج از کشور مثل شادمهر و ابی چی؟؟؟؟

    • آوا

      به نظر من بیشتر خواننده ها خوب میخونن بای احترام گذاشت من از آهنگ های محسن یگانه،ایوان بند و محسن ابراهیم زاده خیلی خوشم میاد هر کی یه سلیقه داره دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج