جاباما
۶۸۷۵۹۹
۹ نظر
۵۰۰۹
۹ نظر
۵۰۰۹
پ

وجود ۱۵ هزار بیوه زیر ۱۵ سال در کشور

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وجود ۱۵ هزار دختر زیر ۱۵ سال بیوه در کشور افزود: به امید روزی که با رافت اسلامی که زنان و مردان را از یک هنر آفریدند، بتوانیم مشکلات بانوان را حل کنیم و فرزندانی را تربیت کنیم که کشور را بسازند و از دامن ما به معراج برسند.

خبرگزاری ایسنا: عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر یک درصد از اقتصاد جهان در اختیار بانوان است

شهربانو امانی روز پنجشنبه در دومین کنگره ملی زنان موفق ایران در دانشگاه شهید بهشتی تهران با موضوع سخنرانی درباره تجربه زیستی با محوریت موانع قانونی افزود: در مجلس پنجم شورای اسلامی با ۹۶ مرد درباره عدالت و برابری صحبت می کردم اینکه ما از نظر اقتصادی با دنیا برابری می کنیم، درست نیست چون یک درصد اقتصاد جهان در اختیار بانوان است.

وی تصریح کرد: ما اعتماد کردیم و نتیجه اعتمادمان این شد که خانه نشین شدیم اگرچه باید بدانند که نیمی از سرمایه های انسانی کشور، زنان به ویژه دختران دانش آموختگان هستند.

امانی ادامه داد: در خیلی از روستاها در گذشته شناسنامه زنان در جیب مردان بود که خودشان می دانستند باید به چه کسانی رای دهند. البته اکنون وضعیت خیلی بهتر شده است.

وی تصریح کرد: در گذشته به زنان ما را ضعیفه می گفتند و اکنون هم در خفا همین است.

وی اظهار کرد: مجلس چهارم شورای اسلامی؛ فقط چهار نفر از نمایندگان زن در تهران داشت. من وقتی وارد مجلس پنجم شدم هرجا فرصتی برایم پیش آمد سعی می کردم مسایل را پیش ببرم.

امانی ادامه داد: امروز از نظر قوانینی که داشتیم به عقب برگشتیم، اما قوانینی از جمله خروج زنان با اذن همسر، صدور گذرنامه، دغدغه حضانت فرزند برای بانوان، ازدواج پدرخوانده با فرزنده خوانده در مجلس نهم داریم لذا درخواست دارم راهی که داریم را به خوبی پیش ببریم.

وی با اشاره به وجود ۱۵ هزار دختر زیر ۱۵ سال بیوه در کشور افزود: به امید روزی که با رافت اسلامی که زنان و مردان را از یک هنر آفریدند، بتوانیم مشکلات بانوان را حل کنیم و فرزندانی را تربیت کنیم که کشور را بسازند و از دامن ما به معراج برسند.

به گزارش روابط عمومی دومین کنگره زنان موفق، وی در ادامه یکی از دستاوردهای دولت سازندگی و آیت الله هاشمی رفسنجانی توجه به حوزه زنان عنوان کرد و افزود: ما از این موضوع ابراز خرسندی می کنیم.

این عضو شورای اسلامی تهران گفت: یکی از ویژگی های آیت الله هاشمی رفسنجانی این بود که این انقلاب را حفظ کنند و حتی از سرمایه های خودشان هم گذشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نگار گرگعلی 11ساله از،،،،،

      یکی ش معرفی کنید به ما

    • ط

      این زیر پونزده سال کی شوهر کردن کی بیوه شدن ب حق چیزای نشنیده

    • esmaili

      لطفا اینقدر زنان رو نسبت به مردان بدبین نکنید.
      آیا هنوز باید ما مردان تاوان مرد سالاری و خشونت مردان دهه های پیش رو پس بدیم؟؟؟
      چرا قسمت زیادی از جامعه رو که زن سالاری مدرن در آن حاکم است رو نشون نمیدین؟
      در معقولانه ترین تفکر ؛ الان تفاهم معقول بین زن و شوهر حاکمه ..مدیریت خانه ها شده مشورتی...حتی با مشارکت بچه ها..با این نگاه بدبینی که منتشر میشه ؛ بعضی زنان ما یه کینه عجیب به شوهرانشان پیدا میکنند...
      گذشت زمان ضعیفه ...حالا سروری و خانمی و .... جایگزین شده...شما را به خدا اختلاف درست نکنید..مقاله ها و نوشتارتان در جهت اصلاح و پایداری نشاط و محبت باشه نه ایجاد اختلاف و حس مطالبه گری....اکثریت مردها این روزها با این فشار اقتصادی شدید ؛ قشر مظلوم جامعه شدن....قشری پر از بغض و شرمساری از جیب و سفره خالی...
      تو را خدا زیر دل مرد ایرانی نجیب رو بیشتر از این خالی نکنید.

    • بدون نام

      آره ولله

    • بدون نام

      معرفی شون کنید تا پدیده چند همسری رواج پیدا کنه

    • بدون نام

      اینم به خاطر اصرار اقایونی که اجازه ازدواج کودکان را میدهند.اخه بچه زیر هجده سال که عقل نداره که بتونه یک زندگی رو کنترل کنه

    • بدون نام

      به قول معاون روحانیمولاوردی باید نان بیوه روعقیم کنیم خدایان پولی به ماده یه علایم به اینها

    • بدون نام

      واقعا براتون متاسفم

    • بدون نام

      واقعا براتون متاسفم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج