۶۸۸۰۲۴
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

راهکارهای پیشگیری از عوارض رنگ کردن مو

یک متخصص پوست، مو و زیبایی با اشاره به اینکه اکسیدان موجود در رنگ مو سبب شده تا پیوند مولکولی موها تخریب شوند، گفت: رنگ کردن مداوم موها در برخی از افراد سبب خارش، قرمزی و التهاب می‌شود.

خبرگزاری فارس: دکتر سید مسعود داودی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، درباره عوارض رنگ و مش کردن مو، اظهار کرد: اصولا رنگ مو به ۲ دسته موقت و دائمی تقسیم می‌شوند که رنگ موهای موقت تنوع کمی داشته و سبب شده تا با استقبال کمتری مواجه باشند اما رنگ موهای دائمی به دلیل اینکه ابتدا ماده بی رنگ کنند به نام اکسیدان استفاده می‌شود و دکلره کردن مو سبب شده تا رنگ طبیعی مو از بین رود و به موها آسیب می‌رسد.

وی با بیان اینکه مواد اکسیدان موجود در رنگ مو سبب شده تا پیوند مولکولی حاوی گوگرد و دی سولفید تخریب شوند، افزود: این مسئله سبب شده تا موها حالت طبیعی خود را از دست بدهند و در نهایت خشن، کدر و مستعد شکستگی شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله خاطرنشان کرد: افرادی که در رنگ و دکلره کردن موهای خود افراط می‌کنند سبب شده تا سر موهای آنها نیز مو خوره، گره خوره و حالت مرده پیدا کند بنابراین برای پیشگیری از این مسئله توصیه می‌شود رنگ کردن موها در فواصل نزدیک به هم نباشد و افراد انتها و ریشه موی خود که رنگ خود را از دست داده‌اند دوباره رنگ کنند و از رنگ کردن کل موها خودداری کنند.

داودی با اشاره به اینکه گاهی ماده اکسیدان موجود در رنگ مو سبب آسیب‌های شیمیایی می‌شود، یادآور شد: این مسئله سبب شده تا افرادی که پوست حساس‌تری دارند دچار قرمزی، خارش، زخم، التهاب و گاهی عفونت پوستی شوند.

وی اضافه کرد: جهت پیشگیری از آسیب‌های رنگ کردن مو روی پوست سر توصیه می‌شود ابتدا افراد مقدار کمی رنگ مو را روی بازو خود امتحان کنند و پس از گذشت ۴ ساعت اگر مشکلی به وجود نیامد از آن استفاده کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اون بنزینایی که احمدی نژاد صادر میکرد از کجاش درمیاورد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببخشید چه ربطی به رنگ مودار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج