۶۸۸۲۸۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

گوشی آنر ۷X؛ میان رده‌ای قدرتمند برای جوانان

کمپانی آنر محصولاتش را با ویژگی‌هایی چون قیمت مناسب و امکانات فراوان به بازار عرضه می‌کند و با معرفی تلفن‌های هوشمند متعددی با همین ویژگی‌ها، سعی در جذب کاربران با سلایق مختلف دارد. آنر ۷ ایکس یکی از جدیدترین تولیدات این کمپانی بوده که در دسامبر ۲۰۱۷ معرفی شده است.

وب سایت کلیک: کمپانی آنر محصولاتش را با ویژگی‌هایی چون قیمت مناسب و امکانات فراوان به بازار عرضه می‌کند و با معرفی تلفن‌های هوشمند متعددی با همین ویژگی‌ها، سعی در جذب کاربران با سلایق مختلف دارد. آنر ۷ ایکس یکی از جدیدترین تولیدات این کمپانی بوده که در دسامبر ۲۰۱۷ معرفی شده است. با بررسی آنر ۷X همراه ما باشید.

با جدا شدن برند آنر از هواوی، این کمپانی تمرکز بیشتری را بر روی گوشی‌های تولیدی‌اش گذاشته و از همین رو شاهد محصولاتی عالی با نوآوری‌های فراوان در این سری هستیم. این نوآوری‌ها و قابلیت‌های مختلف در کنار قیمتی رقابتی، ویژگی‌های اصلی آنر ۷X را تشکیل می‌دهند؛ تلفن هوشمند میان رده‌ای که امروز در آزمایشگاه کلیک حضور پیدا کرده و می‌خواهد حسابی قدرت‌نمایی کند.

آنر در واقع با معرفی ۷X می‌خواهد تجربه جدیدی از گوشی‌های میان رده را به کاربران خود، مخصوصا جوانان، ارایه کند؛ به طوری که در این مدل شاهد ویژگی‌هایی هستیم که شاید آن‌ها را حتی در تلفن‌های هوشمند پرچمدار هم نبینیم (آنر ۷ ایکس به صورت رسمی در ایران رونمایی شد).

در بررسی آنر ۷X می خواهیم با تمامی ویژگی‌های جذاب و جوان پسند این گوشی آشنا شویم.

مشخصات کلیدی آنر 7X

  • تعداد سیم کارت دو
  • فناوری GSM / HSPA / LTE
  • وزن 165 گرم
  • ابعاد 156.5 در 75.3 در 7.6 میلیمیتر
  • جنس بدنه فلزی
  • اندازه نمایشگر 5.93 اینچ
  • نوع پنل IPS LCD
  • رزولوشن فول اچ دی پلاس
  • نوع دوربین دو گانه
  • رزولوشن دوربین 16+2 مگاپیکسل
  • پردازنده 8 هسته‌ای
  • چیپست کایرین 659
  • رم 4 گیگابایت
  • ظرفیت باتری 3340 میلی‌ آمپر

طراحی

از آن ‌جایی که تلفن‌های هوشمند به سمت بهره گیری از صفحه نمایش‌های ۱۸:۹ حرکت می‌کنند، گوشی آنر ۷ ایکس هم از این قاعده مستثنی نبوده و شاهد این نسبت تصویری در نمایشگر این گوشی هستیم. همین موضوع تاثیر زیادی را در طراحی دستگاه، مخصوصا در بخش جلویی آن گذاشته و باعث کشیده‌تر شدن آنر ۷X شده است.

آنر سعی داشته در این گوشی از کم‌ترین حاشیه‌های نمایشگر در بخش بالا و پایین همچنین در طرفین، استفاده کند که در این امر موفق هم بوده است. حاشیه کم نمایشگر آنر ۷ ایکس در کنار نسبت تصویری ۱۸:۹، باعث ایجاد یک ترکیب عالی در بخش طراحی شده و با وجود نمایشگر ۵.۹ اینچی، نسبت به رقبا با همین اندازه نمایشگر، شاهد ابعاد کم‌تر آن هستیم.

بر اساس آنچه از بررسی آنر ۷X دستگیرمان شد، در بخش بالایی جلوی دستگاه، بلندگوی گوشی، دوربین سلفی و سنسور مجاورت، همه با فاصله کم در کنار هم قرار گرفته‌اند. تنها نام برند آنر در قسمت پایینی دیده می‌شود و خبری از حسگر اثر انگشت و یا دکمه‌های سخت‌افزاری ناوبری در این بخش نیست.

گوشی آنر ۷X؛ میان رده‌ای قدرتمند برای جوانان

استفاده از شیشه‌ 2.5D برای نمایشگری که کل فضای جلویی را پوشانده، همراه با طراحی گرد لبه‌های گوشی، زیبایی آنر 7 ایکس را در این بخش، دو چندان کرده و حس خوبی را حین کار به کاربر می‌دهد.

بدنه پشتی آنر 7X از جنس فلز بوده و این فلز به صورت یکپارچه تا لبه‌های دستگاه پیش رفته است؛ بنابراین دیگر شاهد فریم‌ جدا با یک رنگ متفاوت در لبه‌های گوشی نیستیم و همه چیز کاملا یک دست طراحی شده است. آنر در این بخش هم برای لبه‌ها و چهار گوشه دستگاه از طراحی گرد استفاده کرده که همین موضوع قرارگیری گوشی را در دست آسان‌تر می‌کند.

بر روی این بدنه فلزی شاهد دو لنز دوربین به صورت افقی، یک عدد فلاش LED، حسگر اثر انگشت، نام برند آنر و اطلاعات سازنده هستیم. همچنین قرار گیری خطوط آنتن در دو بخش بالایی و پایینی قاب پشتی به صورت افقی بوده و بر زیبایی این بخش از بدنه افزوده است.

بررسی آنر 7X حکایت از کمترین حاشیه‌ نمایشگر در این اسمارت فون دارد؛ ضمن آنکه فضایی برای اسکنر اثر انگشت در بخش رو به رویی دستگاه موجود نبوده و به همین دلیل هم حسگر اثر انگشت به پشت دستگاه منتقل شده است. این حسگر به صورت دایره‌ای و با یک تو رفتگی اندک طراحی گردیده و حین کار توسط انگشت اشاره به راحتی قابل دسترس است.

با وجود اینکه اکثر سازندگان در تلاش‌اند تا دوربین‌های قرار گرفته بر روی تلفن‌های هوشمند، کمترین میزان بیرون زدگی از قاب را داشته باشند، طراحی دو لنز دوربین 7X همچنان به صورت بیرون زده بوده و همین موضوع استفاده از دستگاه را برای زمانی که روی میز قرار گرفته، دشوار می‌کند. بررسی آنر 7X حکایت از آن دارد که این شرکت سعی داشته تا با قرار دادن یک فریم هم رنگ دور این لنزها، این بخش را زیباتر کند.

دکمه‌های کنترل صدا و پاور با فاصله تقریبا نزدیکی در لبه سمت راست گوشی قرار گرفته‌اند و همانطور که بررسی آنر 7X نشان داد این دکمه ها توسط یک دست به راحتی قابل دسترسی هستند. در لبه سمت چپ هم شاهد محل قرار گیری دو سیمکارت هستیم که البته به صورت هیبریدی عمل می‌کند و در صورتی که بخواهید رم داخل دستگاه قرار دهید، تنها قادر به استفاده از یک سیمکارت خواهید بود.

گوشی آنر ۷X؛ میان رده‌ای قدرتمند برای جوانان

اسپیکر، میکروفون، پورت micro USB و جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری در لبه پایینی آنر ۷ ایکس قرار گرفته‌اند. لبه بالایی دستگاه هم تقریبا خالی بوده و تنها میکروفون دوم در این قسمت قابل مشاهده است.

به طور کل طراحی آنر ۷X مخصوصا با در نظر گرفتن این که یک گوشی میان رده محسوب می‌شود، در حد مطلوب بوده و از کیفیت ساخت بالایی در این بخش برخوردار است. با در دست گرفتن این گوشی و لمس جنس بدنه، به سرعت متوجه کیفیت بالای متریال آنر ۷ ایکس می‌شوید و در این زمینه شما را کاملا راضی نگه می‌دارد.

ضخامت ۷.۶ میلی متری، حاشیه‌های کم، نسبت تصویری ۱۸:۹ و استفاده از شیشه ۲.۵D، دیگر فاکتورهایی هستند که در این بخش از بررسی آنر ۷X ما را هیجان زده کرده‌اند.

صفحه نمایش

گوشی آنر ۷ ایکس از یک نمایشگر ۵.۹۳ اینچی با پنل IPS بهره می‌برد. این نمایشگر از نسبت تصویری ۱۸:۹ استفاده می‌کند و به همین دلیل هم آنر نام FullView را برای آن برگزدیده است.

گوشی آنر ۷X؛ میان رده‌ای قدرتمند برای جوانان

صفحه نمایش این گوشی از رزولوشن فول اچ دی پلاس پشتیبانی کرده و قادر است 2160 در 1080 پیکسل را به نمایش بگذارد که با توجه به اندازه آن، چگالی پیکسلی 407ppi ایجاد می‌شود. علاوه بر این‌ها با توجه به حاشیه‌های کم نمایشگر در آنر 7X، نسبت صفحه نمایش به بدنه دستگاه، چیزی حدود 77 درصد اندازه گیری شده، که در نوع خودش بسیار عالی است.

از دیگر ویژگی‌هایی که می‌توان در این قسمت از بررسی آنر 7X به آن‌ها اشاره داشت، استفاده از شیشه‌ 2.5D برای زیبایی بیشتر و فناوری گوریلاگلس برای محافظت از نمایشگر در برابر خط و خش است.

عملکرد صفحه نمایش آنر 7 ایکس دقیقا به همان شکلی است که از یک پنل IPS انتظار داریم؛ رنگ‌ها با دقت بالا و نزدیک به واقعیت نشان داده می‌شوند و خبری از غلظت زیاد و گرمی بیش از حد در آن نیست. البته این صفحه نمایش تن خنک تری نسبت به سایر نمایشگر‌های هم رده خودش دارد که با تنظیمات نرم افزای این موضوع قابل رسیدگی خواهد بود. حداکثر روشنایی این گوشی به 458 نیت می‌رسد که شاید به اندازه پرچمداران روز بازار، بالا نباشد، اما با قرار گیری در مقابل رقبای هم رده، متوجه عملکرد خوب آن می‌شوید.

عملکرد صفحه نمایش با تغییر زاویه دید در حد عالی نبوده و شاید آنر 7 ایکس می‌توانست در این بخش عملکرد بهتری از خود نشان دهد. با تغییر زاویه دید، رنگ‌ها تغییر خاصی ندارند و فقط روشنایی صفحه کمتر می‌شود. این تغییر در روشنایی با تغییر زاویه بخش پایینی نمایشگر، بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

اما صفحه نمایش آنر 7 ایکس تنها به موارد سخت‌افزاری ختم نمی‌شود و تنظیماتی در بخش نرم‌افزاری برای شخصی سازی‌های بیشتر در اختیار کاربر قرار گرفته است. Color Temperature یکی از همین تنظیمات برای شخصی سازی نمایشگر با ایجاد تغییرات در میزان گرمی و سردی نمایش رنگ‌ها است. با وارد شدن به این بخش می‌توانید با توجه به خواسته خود، تن رنگ‌ها را تغییر دهید. سه نمونه از پیش تنظیم شده با عنوان‌های حالت معمولی، گرم و سرد در این قسمت وجود داشته که توسط کاربر قابل فعال‌سازی هستند.

قابلیت Eye Comfort با فیلتر کردن نور آبی نمایشگر، به سلامت چشم کاربر، مخصوصا در هنگام تاریکی و شب کمک می‌کند. در این بخش شما می‌توانید برنامه‌ای را تنظیم کنید تا در ساعات معین این ویژگی به صورت خودکار فعال و غیر فعال گردد. صفحه نمایش آنر 7X با اندازه 5.93 اینچ و رزولوشن فول‌ اچ دی پلاس همراه با نسبت تصویری 18:9، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و شاید در بازار هیچ میان رده‌ای را با این ویژگی‌ها پیدا نکنید.

دوربین

آنر چند مدتی است که حسابی بر روی دوربین تلفن‌های هوشمندش مانور می‌دهد و با استفاده از دوربین‌های دوگانه با کارایی‌های متفاوت، به دنبال رسیدن به جایگاه بهترین در این زمینه است. آنر به چنان توانایی در این حوزه رسیده که حتی بر روی گوشی‌های میان رده آن هم شاهد دوربین‌های دوگانه با قابلیت‌های پیشرفته هستیم. بدین ترتیب کاربران قادرند تا با پرداخت مبلغی اندک برای یک گوشی میان رده، به بهترین امکانات لازم دوربین دست پیدا کنند.

در گوشی آنر 7 ایکس هم مانند اکثر تولیدات جدید این غول چینی، شاهد دوبین دوگانه هستیم. سنسور اصلی این دوربین رزولوشن 16 مگاپیکسل داشته که گشودگی دیافراگم f/2.2 را ارایه می‌دهد. رزولوشن سنسور دوم 2 مگاپیکسل بوده که برای دریافت اطلاعات عمق به کمک لنز اصلی می‌آید تا بهترین فوکوس را در تصاویر تجربه کنید.

گوشی آنر ۷X؛ میان رده‌ای قدرتمند برای جوانان

عملکرد لنز دوم در گوشی آنر ۷X نسبت به دیگر محصولات مشابه موجود در بازار تفاوت داشته و این لنز تنها در اندازه گیری عمق برای ثبت تصاویر پرتره به کار می‌آید. با استفاده از این لنز دوم‌‌، سوژه‌ به سرعت شناخته شده و با محاسبه میزان عمق، فضای پشتی به بهترین شکل ممکن افکت بوکه طبیعی را به خود می‌گیرد. بررسی آنر ۷X نشان داد که عکاسی در نور کم و یا در هنگام شب با کمک لنز دوم، با جزییات بالاتر و نویز کم‌تر انجام می‌پذیرد.

به لطف استفاده از الگوریتم PDAF، فوکوس دوربین بر روی سوژه با سرعت بالا انجام می‌شود و برای ثبت تصاویر در موقعیت‌های دشوار، دچار مشکلاتی چون عدم شناسایی دقیق سوژه و یا تار شدن فوکوس نمی‌شوید.

اما کار با رابط کاربری دوربین در آنر ۷ ایکس بسیار راحت بوده و دسترسی به منو‌های مختلف آن به آسانی امکان‌پذیر است. قابلیت‌های نرم‌افزاری متعدد و جوان پسندانه‌ای مانند عکاسی پرتره، فیلتر زیبایی، عکاسی واید اپرچر و ثبت تصویر لایو در آنر ۷X موجود بوده و می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

عکاسی پرتره که با همراهی لنز دوم صورت می‌گیرد، با فعال سازی افکت بوکه و زیباسازی چهره عمل کرده و برای ثبت تصاویر از چهره، کاربرد زیادی دارد. عکاسی واید اپرچر یا همان عکاسی با دیافراگم عریض هم به شما این امکان را می‌دهد تا با دریافت اطلاعات عمق از سوژه در تصویر، پس از عکسبرداری به صورت دستی فوکوس تصویرتان را تغییر دهید و یا به جداسازی پس زمینه از سوژه با قرار دادن افکت‌های مختلف بپردازید.

با سوایپ به سمت راست در رابط کاربری دوبین، به مود‌های مختلف عکاسی مانند حالت حرفه‌ای یا همان Pro، اچ‌ دی آر، پانوراما، عکاسی رد نور، تایم لپس، افکت‌های چهره، فیلترهای رنگی، واترمارک و عکاسی از اسناد دسترسی خواهید داشت. علاوه بر این‌ها آنر قابلیت دانلود را در این بخش قرار داده تا کاربر با توجه نیازش مودهای بیشتری را مانند عکاسی از غذا، نصب کند.

سوایپ به سمت چپ هم کاربر را به تنظیمات اساسی‌تر می‌رساند. برای مثال برای ایجاد خطوط راهنما و یا تغییر رزولوشن عکس‌ها باید از این بخش اقدام نمایید.

عکاسی پرو در گوشی آنر ۷X با امکان ایجاد تغییرات در ایزو، سرعت شاتر، گرمای رنگ، نحوه جذب نور، فوکوس دستی و تعادل نور سفید همراه بوده و دست شما را برای رسیدن به یک خروجی عالی در تصویر باز می‌گذارد. همچنین به لطف وجود فلاش LED، تصاویر ثبت شده در شرایط نوری نامناسب، کیفیت بالاتری خواهند داشت.

آنر ۷ ایکس می‌تواند فیلم‌های با کیفیتی را با رزولوشن فول اچ دی و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه به ثبت برساند. همچنین قابلیت ضبط فیلم‌های صحنه آهسته و فیلمبرداری Pro، بر خلاف انتظار ما در این گوشی موجود است. البته با توجه به محدودیت‌های پردازنده، متاسفانه خبری از فیلمبردای ۴K در این مدل از آنر نیست.

گوشی آنر ۷X؛ میان رده‌ای قدرتمند برای جوانان

دوربین سلفی قرار گرفته در گوشی آنر 7 ایکس رزولوشن 8 مگاپیکسلی دارد و شما می‌توانید توسط آن به ضبط فیلم‌های فول اچ دی نیز بپردازید. استفاده از حالت پرتره برای دوربین سلفی به صورت نرم‌افزاری در اختیارتان قرار می‌گیرد و با فعال بودن این قابلیت، افکت بوکه را به تصاویر سلفی خود می‌آورید. علاوه بر این‌ها امکان استفاده از افکت‌های چهره، تایم لپس، فیلترهای رنگی، عکاسی پانوراما، واترمارک، عکاسی با ژست‌های حرکتی و حالت زیبایی برای عکاسی سلفی با آنر 7 ایکس موجود است.

سخت‌افزار

در این بخش از بررسی آنر 7X می خواهیم نگاهی به امکانات سخت افزاری این اسمارت فون بیاندازیم. چیپست کایرین 659 همراه با یک پردازنده 8 هسته‌ای بر روی گوشی Honor 7X قرار گرفته که 4 هسته آن با فرکانس 2.1 گیگاهرتز و 4 تای دیگر با فرکانس 1.7، کار پردازشی دستگاه را انجام می‌دهند. معماری ساخت هر 8 هسته فعال در این پردازنده، Cortex-A53 است.

آنر 7 ایکس در دو مدل با حافظه‌های داخلی 32 و 64 گیگابایت و رم‌های 3 و 4 گیگابایت معرفی و به بازار عرضه شده است. مدلی که برای بررسی آنر 7X در اختیار ما قرار داشت، دارای 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بود.

گوشی آنر ۷X؛ میان رده‌ای قدرتمند برای جوانان

به لطف پشتیبانی از کارت حافظه micro SD دیگر نیاز به نگرانی برای ذخیره اطلاعات مختلف در این گوشی نیست و شما قادر هستید تا ۲۵۶ گیگابایت فضای بیشتر را به حافظه دستگاه خود اضافه نمایید. Mali-T۸۳۰ MP۲ در آنر ۷ ایکس مسئولیت رسیدگی به ‌پردازش‌های گرافیکی را دارد و در کنار پردازنده اصلی، با قدرت فعالیت می‌کند.

گوشی آنر ۷X؛ میان رده‌ای قدرتمند برای جوانان

این روزها اکثر تلفن‌های هوشمند عملکرد سریع و مطلوبی را در اجرای فرمان‌های مختلف دارند و از این رو تنها می‌توان سریع‌تر بودن یک مدل را نسبت به دیگری مقایسه کرد. طی بررسی آنر 7X شاهد عملکرد سریع و پردازش پرقدرت این گوشی در بخش‌های مختلف بودیم و هیچ لگ و یا کندی خاصی در محیط کاربری آن مشاهده نشد.

شاید سنگین‌ترین بازی‌‌ها که معمولا دیتاهای حجیمی دارند، با کیفیت بالا بر روی آنر 7 ایکس قابل اجرا نباشند؛ اما اکثر بازی‌های سه بعدی و گرافیکی را می‌توانید بر روی این گوشی نصب و اجرا نمایید. به هر حال هرچقدر هم که این گوشی در این زمینه قدرت‌مند باشد، به یاد داشته باشید که با یک تلفن هوشمند میان رده طرف هستید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج