جاباما
۶۸۸۳۰۹
۹ نظر
۵۰۳۲
۹ نظر
۵۰۳۲
پ

راه‌های درک شخصیت یک زن از راه دور

بعضی‌ها می‌گویند درون یک زن، ناشناخته و کشف نشدنی است. البته یک زن می‌تواند پُر از راز و تناقضات باشد اما اگر مرد توجه بیشتری به نیازهای زن داشته باشد و به درستی به او نگاه کند، درون زن دیگر اینقدر پیچیده نخواهد بود.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: بعضی‌ها می‌گویند درون یک زن، ناشناخته و کشف نشدنی است. البته یک زن می‌تواند پُر از راز و تناقضات باشد اما اگر مرد توجه بیشتری به نیازهای زن داشته باشد و به درستی به او نگاه کند، درون زن دیگر اینقدر پیچیده نخواهد بود. آقایان محترم! باور کنید لازم نیست ذهن خوانی کنید تا بفهمید یک زن چه می‌خواهد. درک همسرتان فقط نیاز به کمی درک و منطق دارد.

در این مطلب با ما باشید تا نگاهی دقیق‌تر بکنیم به نیازها، خواسته‌ها، عادت‌ها و ضعف‌های یک زن تا کمک‌تان کنیم همدیگر را بهتر و عمیق‌تر بفهمید.

راه‌های درک شخصیت یک زن از راه دور

۱. ارزش‌های او چیست

ارزش‌های زندگی یک نفر، درک و جهت درونی او را تشکیل می‌دهد و خط مشی او در مسیر زندگی است. خانمی که با او آشنا شده‌اید برای چه چیزهایی ارزش قائل است؟ از زندگی چه می‌خواهد؟ هدف‌هایش چیست؟ آیا ترجیح می‌دهد عصر را با دوستانش بگذارند یا اینکه با شما فیلم ببیند؟ آیا دوست دارد آخر هفته‌ها به خرید برود یا اینکه از شهر خارج شود و در طبیعت گردش کند؟ آینده‌ی مشترک شما می‌تواند براساس تصمیم‌هایی باشد که او اکنون می‌گیرد و واکنشی که شما به آنها نشان می‌دهید.

به رفتار و کردار او توجه کنید، نه به حرف‌هایش تا بهتر بفهمید چه جور آدمی است. اشکالی ندارد اگر نقطه نظرات شما کمی متفاوت باشد اما اگر دختر مورد علاقه‌ی شما دوست داشته باشد یک دیپلمات شود و تمام دنیا را بگردد اما شما دوست داشته باشید در یک خانه‌ی کوچک با چند بچه که از سروکول‌تان بالا می‌روند زندگی آرامی داشته باشید چطور؟ شما باید آماده باشید تا در مورد سازش‌هایی که قادر به انجام‌شان هستید با هم گفتگو کنید.

۲. برنامه ریزی را دوست دارد یا خودجوش است

نگاه کنید ببینید روزهای تعطیل خود را چطور می‌گذراند. آیا از قبل برای همه چیز برنامه ریزی می‌کند یا در لحظه تصمیم می‌گیرد؟ آیا به راحتی برنامه را تغییر می‌دهد یا اینکه اصرار دارد دقیقا طبق برنامه عمل کند؟ اگر هرگز نتوانسته‌اید دختر مورد علاقه‌تان را پیش بینی کنید پس آینده‌ای غافلگیرکننده در پیش رو خواهید داشت. اما اینکه فقط در لحظه زندگی کنید هم یک جور بی‌مبالاتی است و باید منتظر تغییرات ناگهانی و هر حادثه‌ای باشید. اما اگر دختر مورد علاقه‌ی شما کاملا مخالف غافلگیری است، به این معنی نیست که همیشه قابل پیش بینی و یکنواخت است.

برخی از خانم‌ها دوست دارند پایبند برنامه باشند اما وارد کردن چند اتفاق غیر منتظره و هیجان انگیز به زندگی‌شان هرگز آزارشان نمی‌دهد. دانشمندان ثابت کرده‌اند که حتی اینچنین آدم‌هایی هم از کارهای ناگهانی بیشتر لذت می‌برند تا فعالیت از قبل برنامه ریزی شده.

۳. به مشکلات چه واکنشی نشان می‌دهد

زندگی پُر از فراز و نشیب است. فرقی نمی‌کند شما چه کسی باشید، هیچکس نمی‌تواند از مشکلات فرار کند. همه چیز بستگی به نحوه‌ی واکنش شما به این چالش‌ها دارد. دختر مورد علاقه‌ی شما چطور به مسائلش واکنش نشان می‌دهد؟ به گفته‌ی روانشناسان، موقعیت‌های استرس برانگیز زندگی، فرصت‌هایی برای یادگیری و تقویت قدرت درون و پیدا کردن انگیزه برای پیشبرد زندگی هستند. مشکل شما چه غذای سوخته شده باشد، چه مشکلات محل کار و چه راه افتادن سیل، این عکس العمل شماست که تعیین کننده است.

آیا دختر مورد علاقه‌تان وقتی در شرایط سختی قرار می‌گیرد فقط شانه بالا می‌اندازد؟ یا گریه می‌کند، بشقاب‌ها را پرت می‌کند و یا گله وشکایت را شروع می‌کند. هر چند واکنش مردها و زنها نسبت به فشار و استرس متفاوت است، اما پرچم قرمزهایی وجود دارد که مشترک است، مثل بزرگ کردن مشکلات جزئی که به راحتی قابل حل شدن هستند.

۴. رابطه‌ی او با نزدیکانش چطور است

روابط خوب و قابل اعتماد، افراد را شاد و سالم می‌کند هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی. خیلی مهم است که هر عضوی از خانواده، به سهم خود رابطه‌ی خوبی ایجاد کرده و از همدیگر با احترام و محبت حمایت کنند. ببینید رابطه‌ی دختر مورد علاقه‌ی شما با خانواده‌اش چطور است. اگر او به والدینش احترام می‌گذارد، به اندرزهای‌شان اهمیت می‌دهد و همیشه آماده‌ی یاری دادن به آنهاست، پس علامت خوبی است که قلب مهربانی دارد، یعنی در رابطه با شما نیز مهربان و فهمیده خواهد بود. اما اگر پیش شما حرف‌های بدی در مورد خانواده‌اش بزند یا پشت سر دوستانش غیبت کند، مطمئن باشید پشت سر شما هم حرف‌های بدی خواهد زد.

۵. نظرش در مورد دیگران چیست

یک راه خوب دیگر که شخصیت طرف مقابل‌تان را درک کنید این است که ببینید با دیگران چطور رفتار می‌کند. آیا با گارسون با بی‌احترامی رفتار می‌کند یا اینکه با ادب و احترام با او حرف می‌زند؟ آیا با کسی که به او کمک می‌کند گرم و دوستانه برخورد می‌کند؟ اگر کسی در خیابان تصادفا به او تنه بزند با بی‌ادبی برخورد می‌کند و دعوا راه می‌اندازد یا خونسردی‌اش را حفظ می‌کند؟ به گفته‌ی روانشناسان، ما معمولا با دیگران ناهنجارتر و خشن‌تر برخورد می‌کنیم تا با خودمان و اغلب بهانه‌ای برای نارسایی‌ها وعیب‌های‌مان می‌تراشیم اما وقتی پای عیب دیگران به میان می‌آید، می‌گوییم هر نارسایی تقصیر خودتان است.

برای اینکه دیگران را بهتر درک کنید، خودتان را جای آنها بگذارید. خلاصه اینکه ما باید به دیگران بدون در نظر گرفتن جایگاه اجتماعی‌شان احترام بگذاریم. اگر دختر مورد علاقه‌تان با دیگران با بی‌احترامی و تمسخر رفتار می‌کند، یعنی احتمال اینکه به دیگران به وقت نیازشان کمک کند خیلی کم است.

۶. اوقات فراغتش را چطور می‌گذراند

وقتی دختر مورد علاقه‌ی شما بیکار است و شما پیش او نیستید چه می‌کند؟ آیا با دوستانش تا آخر وقت خوش گذرانی می‌کند؟ یا اینکه روی کاناپه لم می‌دهد و سریال مورد علاقه‌اش را تماشا می‌کند و هله هوله می‌خورد؟ شاید هم برای پیاده روی به پارک می‌رود؟ هر کسی نیاز دارد تا سرگرمی خودش را داشته باشد. اینکه این دختر اوقات فراغتش را چگونه می‌گذراند، چیزهای زیادی از عادت‌ها، ویژگی‌ها و نگرش او را افشا می‌کند.

آیا حاضرید در سرگرمی‌‌های او شریک شوید؟ آیا با سبک زندگی او موافقید یا به این فکر می‌کنید که سعی خواهید کرد تغییرش دهید؟ اگر سرگرمی‌ها و تفریحات او را می‌پسندید پس رابطه‌ی سالمی با او خواهید داشت. البته این موضوعی کاملا متقابل است و او هم باید بتواند خودش را با سرگرمی‌های شما تطبیق بدهد تا هرگز از با هم بودن خسته نشوید.

۷. چقدر احساسی و هیجانی است

احساسات و هیجانات تا چه اندازه در ویژگی‌ها و رفتارهای او دخیل هستند؟ اگر تایتانیک را تماشا می‌کند و اشکی نمی‌ریزد، می‌توانید تعجب کنید که شاید با یک ربات ملاقات کرده‌اید! اما اگر با دیدن گربه‌ای بی‌خانمان دلش به درد می‌آید و با دیدن اولین برگ زرد درخت، افسرده می‌شود زیرا به این نتیجه می‌رسد که زندگی چقدر کوتاه است، پس باید از خودتان بپرسید: آیا می‌توانید با آدمی که تا این حد احساساتی است هماهنگ شوید؟ این طبیعی است که انسان‌ها در شرایطی خاص احساسات خود را بروز دهند و هیجانی شوند اما از هر چیز کوچکی سناریویی بزرگ ساختن، علامت بیش از حد احساساتی بودن است.

راه‌های درک شخصیت یک زن از راه دور

8. چقدر به تیپ و ظاهرش اهمیت می‌دهد

همه‌ی ما می‌دانیم که قضاوت در مورد کتاب از روی جلدش کار راحتی نیست. اما بعضی از خانم‌ها و حتی آقایان، ظاهرشان را خیلی جدی می‌گیرند و تمام انرژی و وقت و پول خود را صرف ظاهرشان می‌کنند. درست است که مردها از زنان زیبا و خوش پوش خوششان می‌آید اما این دلیل نمی‌شود بتوانند هر روز دو ساعت صبر کنند تا همسر یا نامزدشان بالاخره از آینه دل بکند! امروزه خیلی‌ها دچار سندرم دوریان گری هستند و وسواس خاصی نسبت به همیشه جوان و زیبا ماندن نشان می‌دهند.

تبلیغات و سینما مدام سعی دارد ما را متقاعد کند که جوانی و زیبایی مهمتریم چیز در زندگی است. اگر کسی نسبت به ظاهرش اطمینان نداشته باشد، به راحتی دچار وسواس در ظاهرش و چگونگی واکنش دیگران می‌شود. اگر چنین رفتارهایی را در دختر مورد علاقه‌تان دیدید باید خودتان را آماده کنید تا مدام از او تعریف و تمجید کنید که این هم شیوه‌ی ایده آلی از زندگی نیست. اما خانم‌هایی هم هستند که قبل از خروج از منزل حتی در آینه نگاهی هم به خود نمی‌کنند، اینها احتمالا الویت‌های دیگری در زندگی دارند!

9. چقدر باهوش است

شما و دختر مورد علاقه‌تان چقدر با هم گفتگو می‌کنید؟ آیا مایلید از او دعوت کنید با شما به دیدن دوستان‌تان بیاید و می‌دانید که با آنها می‌تواند ارتباط خوبی برقرار کند؟ البته قرار نیست همسر آینده‌ی شما انیشتین باشد اما گفتگو کردن با یک یار و یاور باهوش و زیرک همیشه جالب و جذاب است. طبق آخرین تحقیقات، مهمترین چیز در یک رابطه، تعداد جواب‌های درست به تست IQ نیست، بلکه هوش هیجانی است؛ یعنی توانایی درک احساسات و آرزوهای‌تان و توانایی در سازگاری با هیجانات شما.

10. چه چیزی به او انگیزه می‌دهد

سرگرمی‌ها و تفریحات، بخشی از تمام شخصیت‌ها هستند و به ما کمک می‌کنند شادتر باشیم. سرگرمی‌های ما به ما اجازه می‌دهند از بخش‌هایی از مغزمان استفاده کنیم که هنگام کارهای عادی دیگر چندان فعال نمی‌شوند. کسی که سرگرمی خاص خودش را دارد و از آن انرژی می‌گیرد، معمولا آدم جالب‌تری است و بهتر می‌توان با او وقت گذراند و ارتباط برقرار کرد. دختر مورد علاقه‌ی شما به چه چیزی علاقه مند است؟ شاید بافتنی کردن، خواندن رمان‌های تاریخی، شرکت در کلاس‌های جورواجور یا حرفه‌ای آشپزی کردن را دوست دارد و از آنها انرژی می‌گیرد. به هر حال اگر دختری سرگرمی داشته باشد که او را سر شوق می‌آورد و به او انگیزه می‌دهد، شادتر و راضی‌تر است.

11. به کمرش نگاه کنید

مردم شناس کارکشته، الیزابت کاشدان، تیپ‌های بدنی گوناگون را در میان ۳۰ جمعیت متفاوت از مردم مطالعه کرد و نتیجه گرفت شخصیت تقریبا هر زنی را می‌توان از روی اندام او مشخص کرد یا بهتر بگوییم، از روی کمرش! اینطور که معلوم شده، هر چه کمر پهن‌تر باشد، شخصیت زن قوی‌تر است. خیلی از مردهای رمانتیک معمولا دختر رویاهای‌شان کمر باریک است، اما مردی که به دنبال زنی بااراده و مستقل است باید زنی را انتخاب کند که کمرش پهن‌تر باشد.

تست‌هایی که به شما می‌گویند چه نوع دختری برای شما مناسب‌تر است در اینترنت فراوان است اما تمام چیزی که شما نیاز دارید این است که به طرف مقابل‌تان کمی بیشتر توجه کنید و ببینید او واقعا چگونه انسانی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مطلب جالبی بود
      برای ما قدیمی ترها، کاش سالها پیش میشد به این اطلاعات دسترسی داشت و با مطالعه و آگاهی رابطه بهتری رو شروع کرد ...

    • بدون نام

      ;)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باور کن همین چشنک بهتر از صد حرف بود :))))

    • بدون نام

      جالب بود...به جز قسمت کمر که چرت بود:/

    • بدون نام

      از روی کمر یعنی؟ :/

      پاسخ ها

      • v

        مطلبو کامل بخون منظورش اسکلت بندی و ژنتیکه

      • بدون نام

        مثلا من ادم وابسته ای هستم:(((

    • v

      درسته توجه خوبه اما ما مردا نیازی به توجه نداریم هه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این مطالب از سطح توان عقلی مردا خارجه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج