۶۸۸۶
۱ نظر
۵۰۷۰
۱ نظر
۵۰۷۰
پ

یک تیر و دو نشان

یک گوشی و دو سیم کارت

این روزها کالاهای چینی همه ‌بازارها از جمله تلفن همراه را قبضه کرده‌اند به طوری که با مراجعه به هر فروشگاه موبایلی، ردپایی از این گوشی‌های بی‌نام و نشان و بدون گارانتی رسمی به چشم می‌خورد؛ گوشی‌های تلفن همراهی که قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت را دارند مشکل بسیاری از افرادی را که مجبورند از دو خط تلفن استفاده کنند، حل کرده است.

یک گوشی و دو سیم کارت

گوشی‌های تلفن همراهی که قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت را دارند مشکل بسیاری از افرادی را که مجبورند از دو خط تلفن استفاده کنند، حل کرده است.

گوشی‌های دو سیم‌کارته - همان‌طور که از نامشان پیداست - در یک زمان از دو سیم‌کارت مجزا پشتیبانی می‌کنند و نياز به استفاده از دو گوشي را كه امروزه ميان افراد مختلف جامعه رواج پيدا كرده است، تا حدودی برطرف می‌کنند.

عرضه این‌گونه گوشی‌ها در بازار تلفن همراه کشورمان هزینه‌های مشتریانی را که خواستار دو گوشی در یک زمان هستند، به طور چشمگیری کاهش داده است.


گوشی های دوسیم‌کارته به کام چینی ها

این روزها کالاهای چینی همه ‌بازارها از جمله تلفن همراه را قبضه کرده‌اند به طوری که با مراجعه به هر فروشگاه موبایلی، ردپایی از این گوشی‌های بی‌نام و نشان و بدون گارانتی رسمی به چشم می‌خورد؛ گوشی‌هایی با امکانات متنوع که وسوسه استفاده حداقل کوتاه‌مدت از خود را به جان هر کسی می‌‌اندازند.

اما در این میان، بخت با بازار گوشی‌های دو سیم‌کارته - که چینی‌ها آن را در انحصار خود داشتند - یار نبود. این گوشی‌ها بعد از مدت زمان کوتاهی با مشکلات متعددی از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری روبه‌رو می‌شدند.

در سال‌های گذشته به نظر می‌رسید این چشم‌بادامی‌ها‌ متولی اصلی عرضه دو سیم‌کارته‌ها در بازار هستند و به شکل‌های مختلف تبحر خود را در ساخت آنها به همه نشان دادند. اما برندهای معتبر گوشی تلفن همراه از رقیب تازه‌نفس خود عقب نماندند و گوشی‌های دو سیم‌کارته جدید را وارد بازارهای جهانی کردند.

استقبال مشتريان از این‌گونه گوشي‌ها باعث شد نوکیا، سامسونگ، ال‌جی، الکاتل و ... هر کدام به نوعی با چینی‌ها به رقابت بپردازند و گوشی‌های دو سیم‌کارته متنوعی با قابلیت‌های متفاوت عرضه کنند.

نکته جالب این که استقبال مشتریان از این گوشی‌ها باعث شد حتی تولیدکنندگان ایرانی هم به تولید و عرضه گسترده آنها بپردازند.


دو سیم‌کارته های پیشرو

حدود چند سال پيش که دو سيم‌كارته‌ها وارد بازار شدند، علاوه بر پشتیبانی هم‌زمان از دو سیم‌کارت، از فناوری دريافت كانال‌هاي تلويزيوني نيز برخوردار بودند. آنها كه اوايل ورودشان به بازار با نام TV mobile شناخته مي‌شدند، به امكانات ديگري چون صفحه‌لمسي و دوربين‌هاي ۲ و ۳ مگاپيكسل نيز مجهز بودند.

NEC، FTF، NOKLA و AOK و ... جزو اولین برندهای متفرقه و چینی اين گوشي‌ها بودند که از زمان ورود به بازار با تقاضای بالایی از سوی مشتریان روبه‌رو شدند.

از اولین مارك‌هاي اين وسیله ارتباطی در سال‌های گذشته می‌توان به مدل‌های مختلف NEC اشاره کرد که قابليت‌های استفاده از دو سيم‌كارت به طور هم‌زمان، عكاسي و فيلم‌برداري، اتصال مستقيم به تلويزيون از طريق كابل مخصوص USB براي پخش تصاوير و فيلم‌هاي گوشي، دريافت كانال‌هاي تلويزيوني ايران، كابل USB ويژه براي اتصال به كامپيوتر، اسپيكرهاي قوي سه‌بانده با كيفيت و وضوح صداي بالا و ... را داشتند.

اما با گذشت زمان و خرابی زودهنگام این نوع گوشی‌ها و کم شدن استقبال مشتریان از برندهای بی‌نام و نشان چینی، کم‌کم شاهد برچیده شدن آنها از بازار بودیم. حالا دیگر در مراکز بزرگ خرید و فروش گوشی تلفن همراه می‌بینیم که حتی تعداد این گوشی‌ها به انگشتان دست هم نمی‌رسد.


ورود برندهای معتبر در بازار دو سیم‌کارته

با استقبال مشتریان و پتانسیل بالای بازار گوشی‌های دو سیم‌کارته، غول‌های بزرگ تولیدکننده گوشی در جهان نیز به تولید این نوع کالای ارتباطی پرداختند و ردپای تولیدکنندگان چینی بی‎نام و نشان را در این بازار کم‌رنگ کردند.

نوکیا، سامسونگ، ال‌جی، الکاتل و ... از برندهایی هستند که به تولید و عرضه گسترده گوشی‌های دو سیم‌کارته روی آوردند و با این کار توانستند سهمشان از بازار را هم بالا ببرند.

علاوه بر برندهای معتبر جهانی، می‌توان به برخی از شرکت‌های چینی همانند ان‌ام‌سی هم اشاره کرد که به تولید گوشی‌ با استانداردهای لازم می‌پردازد.


معرفی گوشی های پز فروش دو سیم کارته در بازار

یک گوشی و دو سیم کارت

  • جی ال ایکس

2690 از امکانات قابل‌توجهی هم‌چون دوربین 2 مگاپیکسل، چراغ‌قوه، منشی تلفنی، قفل هوشمند، قابلیت ارتقای حافظه با کارت حافظه و ... برخوردار است.

این گوشی‌ ایرانی که با قیمت 95 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد، توانسته است نظر کاربران تلفن همراه را به خود جلب کند.


یک گوشی و دو سیم کارت
  • نوکیا

از جمله گوشی‌های پرفروش دو سیم‌کارته در بازار می‌توان به مدل C۱ نوکیا اشاره کرد.

این مدل فاقد امکانات پیشرفته‌ای همچون دوربین و حافظه بالاست و تنها برای مکالمه ساده تلفنی کاربرد دارد. C۱ با قیمت ۴۰ هزار تومانی خود با تقاضای مناسبی از سوی مشتریان روبه‌رو شده است.


یک گوشی و دو سیم کارت

  • ال جی

GX500 از امکاناتی چون صفحه‌نمایش لمسی TFT‌، دوربین عکاسی و فیلم‌برداری 15/3 مگاپیکسل و قابلیت ارتقای حافظه به کمک کارت حافظه تا 16 گیگابایت برخوردار است.

این گوشی پرطرفدار کره‌ای را می‌توان‌ با گارانتی رسمی به بهای 195 هزار تومان در بازار تهیه کرد.


یک گوشی و دو سیم کارت

  • ان ام سی

K206 به خاطر منو و دفترچه راهنمای فارسی‌اش مورد علاقه کاربران ایرانی است. این گوشی دوربین عکاسی و فیلم‌برداری 3/1 مگاپیکسل، چراغ‌قوه، رادیو FM‌، بلوتوث، سیستم پخش‌کننده MP3 و MP4‌ و قابلیت ارتقای حافظه داخلی با کارت حافظه تا 2 گیگابایت را دارد.

K206 اولین گوشی ساخت کشور چین است که با گواهی‌نامه سازمان استاندارد در سطح بازار تلفن همراه عرضه می‌شود.

این محصول را با گارانتی رسمی‌ می‌توان به قیمت 45 هزار تومان در بازار یافت.

یک گوشی و دو سیم کارت

  • سامسونگ

B7722 سامسونگ یکی از جدیدترین مدل‌های این برند کره‌ای در بازار است که مشتریان از آن استقبال کرده‌اند. این گوشی از امکاناتی همچون صفحه‌نمایشTFT 2/3 اینچ با قابلیت نمایش 256 هزار رنگ و ارتقای حافظه داخلی با کارت حافظه تا 16 گیگابایت بهره می‌برد. دوربین عکاسی و فیلم‌برداری 5 مگاپیکسل به همراه اتوفوکوس و فلش LED از دیگر ویژگی‌های آن به شمار می‌آیند. پشتیبانی از SMS،MMS ، Email‌،Push Email ،IM و RSS نیز دیگر امکانات ‌B7722 هستند. این گوشی 112 گرمی ‌از ماه ژوئن 2010 میلادی به بازار جهانی تلفن همراه معرفی شده است و با قیمت 265 هزار تومان به فروش می‌رسد.

یک گوشی و دو سیم کارت

گوشی E۲۶۵۲W Champ Duos سامسونگ، قابلیت پشتیبانی از دو سیمکارت را دارد و با قیمت ۱۳۵ هزار تومانی در بازار عرضه می شود .این گوشی از امکاناتی همچون صفحه نمایش لمسی ۲.۶ اینچی همراه با دوربین عکاسی و فیلمبرداری ۱.۳ مگاپیکسلی و قابلیت ارتقا توسط مموری کارت تا ۱۶ گیگابایت بهره می برد.این گوشی دو سیمکارته سامسونگ از فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی در سطح بازارهای جهانی تلفن همراه عرضه شده است.

یک گوشی و دو سیم کارت

گوشی C۳۳۲۲ سامسونگ که در لیست گوشی های دو سیمکارته سامسونگ قرار دارد توانسته با تقاضای بالایی از سوی مشتریان روبرو شود.این گوشی از امکاناتی همچون صفحه نمایش TFT با قابلیت نمایش ۲۵۶ هزار رنگ، قابلیت ارتقا حافظه داخلی توسط مموری کارت تا ۱۶ گیگابایت،دوربین عکاسی و فیلمبرداری دو مگاپیکسلی، پشتیبانی از SMS, MMS, Email, Push Emai بهره می برد.این گوشی دو سیمکارته سامسونگ ،از ماه آوریل سال ۲۰۱۱ میلادی در سطح بازارهای جهانی تلفن همراه عرضه شده است.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

یک گوشی و دو سیم کارت


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سيد

      با سلام
      خيلي ممنون
      كمك خوبي بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج