جاباما
۶۸۸۶۸۵
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

استاندار تهران:

مبارزه با قاچاق کالا، پشتوانه اقتصاد ملی است

استاندار تهران در دهمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که عصر امروز در محل سالن اجتماعات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برگزار شد، گفت: مبارزه با قاچاق کالا وارز نوعی پشتوانه برای صیانت از اقتصاد ملی است.

خبرگزاری ایلنا: استاندار تهران در دهمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که عصر امروز در محل سالن اجتماعات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برگزار شد، گفت: مبارزه با قاچاق کالا وارز نوعی پشتوانه برای صیانت از اقتصاد ملی است.

محمدحسین مقیمی برضرورت مبارزه هدفمند با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز در استان تهران تأکید کرد و گفت:در گذشته مبارزه با قاچاق کالا به مفهوم امروز وجود نداشت اما امروز عدم مبارزه با این پدیده شوم می تواند بیکاری و رکود در تولید را به همراه داشته باشد.

مقیمی با اشاره به گره خوردن مقوله قاچاق با فرآیند تولید و مبارزه همزمان با آن در کشور تصریح کرد:به مرور پدیده قاچاق به قدری فراگیر شد که همه فعالیت های اقتصادی تحت الشعاع آن قرار گرفت و اگر عزم جدی نظام و دولت در مبارزه با قاچاق کالا وارز وجود نداشت نظام اقتصادی شاهد تکانه های شدید می شد.

وی ادامه داد :در تولید کالاهایی نظیر کیف و کفش که می توانیم به برندسازی برسیم ، متأسفانه به دلیل حجم انبوهی از کالاهای قاچاق در این بخش در سال های گذشته شاهد رکود بودیم. اما با مبارزه هدفمند در این حوزه توانستیم تولید و اشتغال را رونق ببخشیم.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان را بسترساز احیاء و رونق صنعت ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: زمانی که کارخانه ها در حال تولید و فعالیت بودند و مقدار کمی از مایحتاج کشور را از خارج تأمین می کردیم ،متفاوت است با زمانی که کشور بواسطه تولید کالای قاچاق در حالت رکود و سکون در بخش تولید و صنعت است.

مقیمی تبعات و آسیب های اجتماعی بیکاری ناشی از تعطیلی واحدهای صنعتی بواسطه قاچاق کالا را مؤثر در متلاشی کردن بنیاد خانواده برشمرد و ادامه داد:خانواده های زیادی به دلیل بیکاری ناشی از متوقف شدن تولید کارخانه ها در پی افزایش قاچاق کالا تنها نان آور خانواده خود را از دست دادند و گاهی این خانواده ها تا مرز متلاشی شدن و طلاق پیش رفتند.

وی ادامه داد:امروز ارزش مبارزه با پدیده قاچاق زمانی حائز اهمیت است که به این پدیده نگاهی مبتنی بر فعالیت ملی برای ایجاد اشتغال پایدار داشته باشیم.

استاندار تهران اقدامات انجام شده از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان را در سال های اخیر مطلوب و ارزشمند توصیف کرد و خطاب به اعضای ستاد گفت:بدانید که مبارزه بی امان شما با این پدیده شوم همانند کارهای تولیدی و اقتصادی سالم در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی که بصورت مستقیم یا غیر مستقیم به امر تولید کمک می کند،است.

مقیمی افزود:در افتتاح نمایشگاه بهاره و در دیداری که با اکثر غرفه داران در بخش کیف و کفش داشتم ،تمامی آنها از اقدامات مؤثر در بخش مبارزه با قاچاق کیف و کفش اظهار رضایت داشتند.

وی تبلیغ خرید کالای ایرانی و مبارزه مستمر وهدفمند با روند قاچاق کالا را زمینه ساز فعال شدن کسب و کار دانست و تأکید کرد:مبارزه با قاچاق کالا در این مقطع زمانی که زمینه ساز و احیاءکننده تولید است ،یک مبارزه جدی است.

استاندار تهران با ذکر این نکته که استان تهران بیشتر محل مصرف کالای قاچاق است خواستار مبارزه جدی ستاد در این حوزه شد و گفت:باید تمام تلاشمان را معطوف به ناامنی بازار برای قاچاقچیان کنیم و آنها باید حس کنند که عزم دولت در این حوزه جدی است.

مقیمی خواستار برخورد جدی و بی رحمانه ضابطین قضایی با قاچاقچیان شد و ادامه داد:پلیس و ضابطین قضایی به هیچ عنوان نباید با قاچاقچیان مماشات کنند و همانند گذشته برخوردی قاطع با آنها داشته باشند.

وی پدیده قاچاق کالا و بحران بیکاری را مربط به هم دانست و افزود:هر اندازه بتوانیم با قاچاق کالا مبارزه کنیم به همان اندازه می توانیم غلبه بر بحران بیکاری را انتظار داشته باشیم.

وی خواستار مبارزه ریشه ای با پدیده قاچاق کالا و ارز در استان تهران شد و ابراز امیدواری کرد:امیدوارم در سال آینده به گونه ای عمل کنیم که شاهد ناامنی بازار برای قاچاقچیان باشیم .

مقیمی در خاتمه با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در بخش قاچاق کالا و ارز استان افزود:علیرغم همه تلاش های صورت گرفته اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم این مبارزه بیش از آنکه نیازمند کار فیزیکی و برخورد که البته در جای خود خوب است ؛باشد، نیاز به کارهای اطلاعاتی و امنیتی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما مبارزه باقاچاق بیکاری برای شما مهمه بعدا باگرانی بیرویه رانمیتوننن جلو رابگیرین ازبی نظارتی شماهاست که قاچاق نمیتونن بگیرن حلو

    • بدون نام

      شما مبارزه باقاچاق بیکاری برای شما مهمه بعدا باگرانی بیرویه رانمیتوننن جلو رابگیرین ازبی نظارتی شماهاست که قاچاق نمیتونن بگیرن حلو

    • بدون نام

      کار وفعالیت مفید == کشور اباد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج