جاباما
۶۸۹۵۰۱
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

چگونه مدیر بهتری باشید؟

در این مطلب، نکات بسیار مفیدی را به شما می‌گوییم تا مدیر بهتری در محل کارتان باشید. حتما بعضی از این نکات را خودتان هم می‌دانید اما ما آنها را به شما یادآوری می‌کنیم، و نکاتی را که ممکن است از قبل نمی‌دانستید به شما می‌گوییم.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: بیشتر مدیران کارآمد و لایق، ویژگی‌های مشترکی دارند. البته همه‌ی ما می‌دانیم که یک مدیر عالی بودن اصلا کار ساده‌ای نیست. در این مطلب، نکات بسیار مفیدی را به شما می‌گوییم تا مدیر بهتری در محل کارتان باشید. حتما بعضی از این نکات را خودتان هم می‌دانید اما ما آنها را به شما یادآوری می‌کنیم، و نکاتی را که ممکن است از قبل نمی‌دانستید به شما می‌گوییم.

چگونه مدیر بهتری باشید؟

۱. خودتان الگو باشید

شما به عنوان یک مدیر نباید فقط حرف بزنید، بلکه باید عمل کنید. مثلا اگر می‌خواهید کارمندان‌تان قانون مدار و وقت شناس باشند باید پیش از همه خودتان نیز چنین باشید؛ خودتان سر وقت در محل کارتان حاضر شوید، حتی زودتر! با الگو شدن، کارمندان شما به طور اتوماتیک از شما پیروی خواهند کرد.

۲. کمی متواضع باشید

بین یک رئيس و یک مدیر تفاوت‌هایی وجود دارد. هر چند هر دو مسئول هستند اما یک مدیر باید درکنار اینکه مرکز توجه و احترام همه است، به همه احترام بگذارد و تواضع نشان دهد. شاید کمی عجیب به نظر برسد اما متواضع بودن بیشتر از مرکز توجه بودن، نیاز به اعتماد بنفس دارد. شما فروتن و متواضع باشید تا کارمندان و همچنین مشتریان تحسین‌تان کنند.

۳. از تیم‌تان یاد بگیرید

هرگز فکر نکنید خودتان بهتر بلدید و همه چیز را می‌دانید. روزی که این فکر را بکنید، شکست خواهید خورد. در عوض سعی کنید از اعضای تیم‌تان چیزی یاد بگیرید. رشد حرفه‌ای برای هر مدیری ضروری است، پس چرا از استعدادهای خوبی که استخدام کرده‌اید استفاده نکنید و از آنها یاد نگیرید. مثلا می‌توانید جلسات هفتگی در سازمان برگزار کنید تا در آن هر کسی که دانش جدیدی یاد گرفته با بقیه به اشتراک بگذارد. شما به عنوان یک مدیر باید تا می‌توانید به علم و دانسته‌های خود اضافه کنید و هر روز چیز جدیدی یاد بگیرید تا در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک‌تان با اطلاعات بیشتر، بهتر عمل کنید.

۴. چیزی را که یاد گرفته‌اید با بقیه نیز شریک شوید

علاوه بر اینکه از تیم‌تان چیزهایی یاد می‌گیرید، باید خودتان هم دانسته‌های‌تان را به اشتراک بگذارید. بخشی از مسئولیت کسی که نقش مدیریت را دارد، انتقال دانش و اطلاعات است. دانش‌تان را به تیم‌تان منتقل کنید تا جلوی اشکال‌ها و خطرها را بگیرید.

۵. ارتباط موثر برقرار کنید

ارتباط موثر، چه در زندگی روزمره و چه در محیط کار، ضروری است. مدیران خوب به این اهمیت می‌دهند که حرف‌ها و منظورشان خوب شنیده و درک شود و البته به اهمیت خوب گوش دادن نیز آگاهند. همه‌ی ما می‌دانیم که ارتباط، یک خیابان دوطرفه است، بنابراین باید تمام تلاش‌تان را برای برقرار کردن ارتباط موثر با تیم‌تان انجام دهید. ارتباط موثر، تکنیک‌هایی دارد که می‌توانید آنها را فرا بگیرید.

۶. جلسات‌تان را کارآمدتر کنید

در دنیای کسب و کار، زمان سرمایه است. پس سعی کنید تا جایی که امکان دارد جلسات کار‌ی‌تان مفید و کارآمد باشد یعنی حاشیه‌های بی‌ارزش و فعالیت‌های وقت تلف کن را محدود کنید.

۷. برای خودتان محدوده‌هایی وضع کنید

حتی مهربان‌ترین و ملاحظه کارترین مدیران نیز حد و حدودهایی وضع می‌کنند. پس باید خط قرمزهای خودتان را مشخص کنید و به آنها پایبند بمانید. ببینید چه چیزهایی را نمی‌توانید تحمل کنید تا از اضطراب و تشویش‌های کارمندان‌تان نیز کم شود. این خط قرمزها را شفاف اعلام کنید تا ابهام و آشفتگی به وجود نیاید.

۸. یک منتور برای خود پیدا کنید

در هر کاری نیاز داریم تا از افراد با تجربه کمک بگیریم. منتور دانش و تخصص خود را به کمک مشاوره به افرادی که تجربه کمتری در آن کار دارند ارائه می‌دهد و به آن ها کمک می‌کند تا در زمینه‌ی کاری، تحصیلی و … انتخاب های بهتری انجام دهند. وقتی پای مدیریت بهتر در محل کار به میان می‌آید گفته می‌شود که بهترین مدیران می‌دانند چه زمانی باید کمک بخواهند و همچنین می‌دانند سراغ چه کسی بروند تا به هدف خود برسند. هیچکس به تنهایی نمی‌تواند همه‌ی کارها را انجام دهد و برای همین شما باید کسی را پیدا کنید که به او اعتماد داشته باشید و هر وقت لازم شد، توصیه‌ها و پندهای ضروری را به شما ارائه دهد.

چگونه مدیر بهتری باشید؟

9. اشتباهات اجتناب پذیر مرتکب نشوید

همه‌ی آدمها گهگاه اشتباهاتی می‌کنند؛ کوچک یا بزرگ. اما برخی از اشتباهات اجتناب پذیرند. تا جایی که می‌توانید مرتکب اشتباهاتی نشوید که به راحتی می‌توان دچارشان نشد؛ این اولین قدم شما به سمت تکرار نکردن آنهاست.

10. از گذشته درس بگیرید

تاریخچه‌ی دنیا پُر است از نمونه‌هایی از الگوهای موفق در کسب و کار و البته شکست‌ها و ناکامی‌ها. ببینید افرادی که مورد تحسین شما هستند چه کارهایی را به خوبی انجام می‌دهند و آنهایی که شکست خوردند چه نقطه ضعف‌هایی داشتند. در هر کجا می‌توانید عبرت‌های معنی‌دار فراوانی پیدا کنید.

11. تصمیمات بهتری بگیرید

اگر زمان بیشتری صرف فعالیت در کنار کارمندان‌تان در پروژه‌های گوناگون کنید، درک و شناخت بهتری نسبت به مهارت‌های هر کدام‌شان پیدا می‌کنید. در نتیجه می‌توانید کمبودهای هر کسی را در نقش و سمتی که دارد تشخیص دهید و زمان مناسب اصلاح سیستم و پروسه‌ها را پیدا کنید.

12. دست از کسب مهارت‌های جدید برندارید

مدیران خوب مدام در حال یادگرفتن هستند و سعی می‌کنند خودشان را ارتقاء بدهند؛ هم در زندگی شخصی و هم در زندگی حرفه‌ای. همیشه چیزهای جدیدی برای یادگرفتن وجود دارد. فقط کافیست ذهن‌تان را نسبت به فرصت‌ها و ایده‌های جدید باز نگه دارید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج