۶۹۰۳۳۴
۱۲ نظر
۵۰۰۰
۱۲ نظر
۵۰۰۰
پ

تعیین مزد ۹۷ به جلسه بعدی شورای کار موکول شد

نشست شورای عالی کار به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به پایان رسید که پس از تصویب حداقل هزینه زندگی کارگری، مقرر شد دستمزد ۹۷ با حضور ۳ وزیر کابینه طی چند روز آینده نهایی شود.

خبرگزاری مهر: نشست شورای عالی کار به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به پایان رسید که پس از تصویب حداقل هزینه زندگی کارگری، مقرر شد دستمزد ۹۷ با حضور ۳ وزیر کابینه طی چند روز آینده نهایی شود.


دومین نشست شورای عالی کار برای تعیین دستمزد ۹۷ به ریاست علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که حدود ۴ ساعت به طول انجامید دقایقی قبل به پایان رسید.

در این نشست که با حضور اعضای کارگری و کارفرمایی شورای عالی کار برگزار شد حداقل هزینه زندگی کارگری برای یک ماه در سال ۹۶ تحت عنوان «حداقل هزینه معیشت» ۲ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین و با توافق شرکای اجتماعی تصویب شد.

بر اساس این گزارش، در حالی که احتمال می رفت در جلسه امروز حداقل دستمزد سال ۹۷ تعیین شود اما مقرر شد این رقم در نشست بعدی شورای عالی کار و با دعوت از وزرای اقتصاد و صنعت نهایی شود.

لازم به ذکر است در نشست امروز پیشنهادات اعضای کارگری و کارفرمایی شورای عالی کار در خصوص میزان افزایش دستمزد ۹۷ ارائه شد اما توافق نهایی در این خصوص منوط به نشست بعدی شورای عالی کار با حضور وزیر «تعاون، کار و رفاه اجتماعی»، وزیر «اقتصاد و دارایی» و وزیر «صنعت، معدن و تجارت» شد.

یکی دیگر از محورهای نشست امروز، تعیین راهکاری برای جبران فاصله حداقل مزد تا هزینه معیشت تعیین شده بود که این موضوع نیز قرار است در نشست بعدی شورای عالی کار نهایی شود.

بنابراین گزارش قرار است با هماهنگی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ۲ وزیر اقتصاد و صنعت زمان نشست نهایی شورای عالی کار برای تعیین دستمزد ۹۷ مشخص شود.

بر اساس این گزارش، پیش از آغاز نشست شورای عالی کار، نمایندگان کارگری و کارفرمایی در کارگروه مزد حداقل هزینه ماهیانه معیشت برای سال ۹۶ را ۲ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین کرده بودند که در شورای عالی کار به تصویب رسید.

حداقل هزینه زندگی کارگری در سال ۹۵ معادل ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار تومان تعیین شده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همش دروغه

    • دلم خونه.بخدا

      بله من کارگر خدماتی یا حجمی شرکت ابفاصلاب روستایی که چندین ماه پرداخت نشده حقوقمان به نون شب مستحقن اگر از فردا حقوق کارگران خدماتی پرداخت نشود فاجعه می‌شود یعنی روم نمی‌شه بام خونه خودکشی خواهم کرد..خونم گردن.وزیر کار مسولین محترم استان کرمان ابفاطلاب روستایی

    • احمد

      حیف و صد افسوس که ربیعی به خاطر ظلمی که به کارگران روا داشته استیضاح نشده ناگفته نماند که من از طرفداران دولت روحانی هستم ولی ربیعی باید استیضاح میشد

    • بی نام

      خوش به حال کارگرا برن آقائی کن ماهی ۲۷۰۰

    • بی نام

      خوش به حاا کارگرا شدن عزیز دل مسئولین هر خبرگردی سر میزنی فقط از کارگرا صحبت میشه زندگیشان میخوان گلستان کنن خخخخ

    • امیر

      والله این دیگه جلسه نمیخادخودشونو کشتن

    • یاس

      حقوق نجومی رو به بعد مو کول کنبد چند غاز دستمزد نخور بمیر براتو ن سخت شده برید بمیرید الهی بد ترین دردا براتون بیاد

    • دبیریان

      شماام مار و آره کردید
      آخرم ۱۰ درصد میخواین زیاد کنید پدر مارو درآوردید

    • ساسان

      تعیین میزان درآمد حداقل برای خط فقر در هر سال و همچنین تعیین دستمزد ماهیانه کارگر به اندازه نصف خط فقر در عین حال که میدونیم و میدونند که چه قشر عظیم و زحمتکشی هستند این دوستان ، چه معنی میده ؟ شما بزرگواران بنده حقیر رو بی سواد در نظر بگیرید ، میخوام نظر شما مردم رو بدونم . با تشکر از همگی .

    • بدون نام

      خدا به داد ما کارگرها برسه بازی رفت تو وقت اضافه

    • منوچهر شمسی

      ماشالله چقدر دقیق حساب کردن حت پول ادامس و صندوق صدقه و واکس کفش هم حساب کردن . انشالله استیضاح ازتون دور باشه

    • ارش طهماسبی

      خیلی جالب حداقل تعیین شده براکارگران ۲۷۰۰تومان به گفته خود گردن کلفته اما حقوقی که به کارگر اختصاص میدن زیریک تومنه این معادله ریاضی کدوم پرفسورحل میکنه جز استسمار کارگر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج