جاباما
۶۹۰۵۱۰
۲ نظر
۵۱۳۱
۲ نظر
۵۱۳۱
پ

طنز؛ همه‌شون منم! من!

احمدرضا كاظمي در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: از نظر من اینستاگرام از چند جهت خیلی شبیه به ماشین‌های چینی میمونه! اول اینکه خب دسترسی بهش راحته همون‌طور که دسترسی به ماشین‌های چینی هم راحته و الان توی هر بنگاهی که بری شما یه سری ماشین می‌بینی که بالای جلوپنجره‌شون یه آرم‌ ستاره و ابر و ماه نصفه و ماه کامل و طرح پلنگ و عاج فیل و رعد و برق و...

احمدرضا كاظمي در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: از نظر من اینستاگرام از چند جهت خیلی شبیه به ماشین‌های چینی میمونه! اول اینکه خب دسترسی بهش راحته همون‌طور که دسترسی به ماشین‌های چینی هم راحته و الان توی هر بنگاهی که بری شما یه سری ماشین می‌بینی که بالای جلوپنجره‌شون یه آرم‌ ستاره و ابر و ماه نصفه و ماه کامل و طرح پلنگ و عاج فیل و رعد و برق و... دارن، اینا همه‌شون برندهای مختلف ماشین‌های چینی‌ هستن! دومین شباهت این خودروها با اینستاگرام اینه که همه توانایی تهیه‌کردنش رو دارن! یعنی به همون راحتی که شما میتونی بری داخل بازار و اینستا رو نصب کنی رو گوشیت، میتونی بری داخل بازار خودرو و یه ماشین چینی بخری که این دومی به مراتب از اولی راحت‌تر هم هست چون دوستان یک سری طرح‌های فروش ویژه میذارن برای فروش این ماشین‌ها که شما اگه هنوز در حال گرفتن پول تو جیبی هفتگی از بابات هم باشی، میتونی از پس اقساطش بر بیای! بدون پیش پرداخت، بدون چک! بدون سفته! بدون ضامن! ماهیانه از یک ماه تا یک قرن!

حالا درسته این mvm۳۱۵ آخرش ممکنه برات به قیمت یه BMW۲۰۱۷ تموم بشه ولی مساله اینه که به‌هرحال شما رو ماشین‌دار میکنه! اما راستش من اصلا این مطلبم در مورد خودرو نیست، این مقدمه رو گفتم و این دو تا مثال رو زدم که برسم به شباهت سوم اینستاگرام و ماشین‌های چینی که اونم ظاهر خوشگل و جذابشونه! تودوزی‌های مشکی براق، داشبورد طرح سوناتایی، صفحه کیلومتر کامپیوتری، سانروف و خیلی آپشن‌های دیگه که شتاب لاک‌پشتی و صدای ابوعطای موتور و استهلاکِ زياد و بدنه بزاق‌دوخت و ایمنیِ در حد پرواز تهران-یاسوجش رو تحت شعاع قرار میده! برای نمونه شما الان سر بزنید به اینستاگرام، همه دارن با هشتگ #نه_به_چهارشنبه_سوزی و با یادآوری اصل رسوم باستانی و جایگاه تاریخی چهارشنبه‌سوری، فرهنگسازی میکنن!

یعنی اینجوری بگم که یه‌دونه ترقه کبریتی کسی نمیزنه توی اینستاگرام! همه دنبال یه شب با شور و نشاط و شادن که دورهم یه آتیشی درست کنن بپرن از روش و بگن سرخی تو از من، زردی من از تو! همین! ولی اگر احیانا از اینستاگرام رفتید بیرون توی کوچه خیابون و جلوی پاتون یه ترقه‌‌ هندونه‌پیازی (اَبَرترقه‌های حاصل از پیوند پیاز و هندونه که از صداش موهای وینفرد شفر تبدیل به جانی اینفانتینو میشه!) زدن، بدونین که سازنده و پرتاب‌کننده‌اش من بودم! همه‌شون منم! من دارم ترقه‌های تمام کشور رو تامین می‌کنم! من! به تنهایی!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      جیره خار کی بودی تو؟! با خودشیرینی کردنت قراره سهم بگیری؟!

    • مینا

      خیلی بی مزه بود.حوصله ام سر رفت ...چی می خواست بگه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج