۶۹۱۰۴۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

۴ بدافزار جدید در لپ‌تاپ‌های اپل کشف شد

گزارش‌های موسسه MalwareBytes حاکی است که تعداد حملات بدافزاری و سایبری به لپ‌تاپ مک بوک ایر اپل در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی در مقایسه با سال پیش از آن یعنی ۲۰۱۶ میلادی، ۲۷۰ درصد رشد و افزایش یافته است.

خبرگزاری ایسنا: طی دو ماه نخست سال جاری میلادی، چهار مورد حمله بدافزاری جدید به سیستم عامل iOS لپ‌تاپ مک‌بوک ایر اپل کشف و گزارش شده است.

گزارش‌های موسسه MalwareBytes حاکی است که تعداد حملات بدافزاری و سایبری به لپ‌تاپ مک بوک ایر اپل در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی در مقایسه با سال پیش از آن یعنی ۲۰۱۶ میلادی، ۲۷۰ درصد رشد و افزایش یافته است.

در این گزارش‌ها همچنین آمده است که تنها در دو ماه آغازین سال جاری ۲۰۱۸ میلادی، چهار مورد حمله جدید بدافزاری به مک بوک ایر اپل کشف و ثبت شده است.

نکته جالب اینجاست که بسیاری از این حملات سایبری توسط خود کاربران مک‌بوک ایر کشف شده‌اند و متخصصان سایبری و امنیتی نتوانسته‌اند به وجود بدافزار و حفره‌های امنیتی موجود در این لپ‌تاپ پی ببرند.

این موسسه امنیتی همچنین اعلام کرده است که بدافزارهای مربوطه و یافت شده به منظور نفوذ به خدمات آنلاین بانکی، آمازون و آی کلود کاربران مک بوک ایر وارد رایانه شخص قربانی شده و از حساب‌های کاربری، بانکی و اطلاعات شخصی و محرمانه آن‌ها سوءاستفاده می‌کرده‌اند.

به نوشته وب سایت آی تی پرو، آمار حملات سایبری و هک در سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسیده و برآوردها نیز حاکی است که رکورد حملات سایبری در سال جاری میلادی ۲۰۱۸ شکسته خواهد شد.

بدافزارها، باج‌افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آن‌ها شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج