۶۹۱۱۸۷
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

بورس در شوک بازگشایی های پایان سال

در حالی بورس تهران در این هفته کاهش قیمت سهم ها را تجربه می کند که با عرضه یک شرکت جدید سعی شد از کم رمقی بازار کاسته شود اما در نهایت بازگشایی دو نماد بانکی بعد از بیش از یک سال به روند کاهشی شاخص کل قدرت بیشتری بخشید.

خبرگزاری ایسنا: در حالی بورس تهران در این هفته کاهش قیمت سهم ها را تجربه می کند که با عرضه یک شرکت جدید سعی شد از کم رمقی بازار کاسته شود اما در نهایت بازگشایی دو نماد بانکی بعد از بیش از یک سال به روند کاهشی شاخص کل قدرت بیشتری بخشید.

در پنج روز کاری بورس تهران در این هفته کاهش قیمت سهم ها تداوم داشت و همچنین در روزهایی حجم معاملات نیز به مقدار پایین تری تنزل کرد و در نهایت بورس تهران شاهد افت بیش از هزار واحدی شاخص شد.

بالاخره در آخرین روز کاری تالار شیشه ای بازیگران بازار سرمایه شاهد باز شدن دو نماد بانک صادرات و نماد بانک پارسیان بودند نماد بانک صادرات حدود ۲۰ ماه و نماد بانک پارسیان حدود یک سال و چهار ماه توقف بود و سهاداران این بانک ها مدت ها منتظر آزاد شدن سرمایه شان بودند.

در مدت معاملات روز گذشته قیت سهام بانک صادرات که در زمان بسته شدن حدود ۱۰۰ تومان بود تا ۵۰ درصد قیمت اسمی یعنی ۵۰ تومان کاهش یافت و نوسان گیران بازار سهام برای خریداری این سهم صف کشیدند و در حالی زمان معاملات به پایان رسید که میلیون ها نفر در صف خرید این سهم بودند.

شرایط بازار در آخرین روزهای سال ۱۳۹۶ به حدی در رکود به سر می برد که حتی عرضه اولیه هم نتوانست شادابی را به تالار شیشه ای بازگرداند. در این هفته ۱۰ درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری شفا دارو در بازار دوم بورس تهران عرضه اولیه شد. برای این سهم به روش ثبت سفارش قیمت سقف ۴۱۵ تومان گذاشته شد و در نهایت نیز مثل باقی سهم ها که به این روش عرضه می شوند روی سقف کشف قیمت شد اما هنوز چند روز بیشتر از عرضه این سهم نگذشته قیمت آن به ۴۰۷ تومان رسیده است.

در مدت معالات بورس تهران در هفته گذشته شاخص کل که در ۱۶ اسفند ماه جاری در تراز ۹۶ هزار و ۸۶۰ واحدی قرار داشت ۱۳۳۵ واحد افت کرد و به رقم ۹۵ هزار و ۵۲۵ واحدی رسید. همچنین شاخص آزاد شناور با افت ۱۶۸۹ واحدی رو به رو شد.

شاخص بازار اول نیز در این مدت با ۱۲۷۶ واحد افت مواجه شد و شاخص بازار دوم به رقم ۲۰۵ هزار و ۶۲۹ رسید. همچنین شاخص صنعت در این مدت ۴۵۰ واحد افت کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا لعنتشون کنه با این قیمتهاشون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج